Mijn zoontje is door zijn afwijkingen (hartafwijking en vcfs) wat kwetsbaarder dan andere kindjes. Maar deze winter was al zoveel beter dan de eerste. In december wel een weekje ziekenhuis vanwege RSvirus maar verder eigenlijk niet ziek. Tot maart. Toen al 2 dagen ziekenhuis vanwege koorts/spugen en afgelopen zaterdagavond zaten we ook weer bij de spoedpost. Hij had 40 graden koorts ondanks de paracetamol en bleef spugen. In het ziekenhuis zakte de koorts gelukkig snel en daarom mochten we met een ABkuur en iets tegen het spugen naar huis. Die nacht en de volgende dag had hij al geen koorts meer. Donderdag was de ABkuur klaar en gisteren spuugde hij weer 3x en had hij weer koorts. We zij toen gelijk over gegaan op continue voeding (sondevoeding) en hebben even overlegd met de kinderarts en die zei kijk het even aan. Als hij zieker wordt bellen. Hij oogde verder niet echt ziek, was vrolijk alleen erg snotterig. Vanmorgen werd hij koortsvrij wakker alleen net na zijn middagslaapje helaas weer 38,8. Hij spuugt nog niet maar staat nog op continue voeding en is verder wel vrolijk maar je ziet wel aan hem dat hij ziekig is. Als ik nu ga bellen weet ik zeker dat ze zeggen kom maar langs. Dit ziekenhuis is overigens voor ons een uur rijden. Dus ik twijfel. Heerst er weer van alles ofzo? Zouden jullie toch gaan? Of nog even afwachten en kijken of de koorts zakt op de paracetamol?
Er heerst sowieso van alles nog steeds. Misschien toch even bellen om gewoon te horen wanneer het nog OK is en wanneer ze je echt willen zien? Lijkt me niet dat ze je met enkel koorts en wat ziekjes al gaan laten opdraven, maar dan heb je wel even overleg gehad. Deed ik ook vaak als ik twijfelde, even bellen en soms besloten we dan om toch even langs te gaan, samen met een arts, en andere keren was het OK om thuis te blijven, (Caitlyn hier een hartritmestoornis).
In je zoontje zijn geval is het anders dan anders. Waarom bel je niet even en stel e hen deze vraag? Je kunt toch zeggen dat je liever niet naar hen gaat als het niet nodig is? Ik neem trouwens aan dat je regels hebt meegekregen, in welke gevallen je weer moet bellen? Anders de volgende keer echt afspreken, dan zit je niet zo in de onzekerheid.
Hoe gaat het nu met je zoontje? ik zou persoonlijk even bellen, beter een keer voor niets gebeld dan dat je niet belt en er blijkt toch wat aan de hand te zijn. beterschap in ieder geval.
We hebben toch gebeld en moesten idd langskomen. Bijna 3u hangen en wachten en toen mochten we weer naar huis. Ze denken toch gewoon iets viraals. Niet ernstig dus. Het stomme was dat ik thuis 38,9 meette, de verpleegkundige in z'n oor eerst 37,7 en toen ik haar later vroeg rectaal te meten 38,6 en toen we thuiskwamen weer 39,8. Vorige keer ook. Dus helemaal gerust ben ik nog niet. Morgen maar weer eens zien. Nu ligt hij lekker te slapen. Pfff... Die zorgen altijd. Dank voor jullie reacties en medeleven!