Scheef voetje, dreumes 20 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chicken1975, 14 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Hallo allemaal,

Mijn lieve kleine dreumes van 20 maanden zet zijn linkervoetje scheef neer. En dan bedoel ik dat als je achter hem zit en hij loopt (hij loopt nog niet los, maar achter een karretje) dan zakt zijn enkeltje naar binnen toe. De buitenkant van zijn voetje komt dan ook omhoog. Ik heb hier al fysio voor, maar had niet het idee dat het iets hielp. Ben daarom naar de huisarts geweest en hij verwees me door naar de orthopeed, waar ik vanochtend ben geweest. Hij zag ook direct dat er iets niet goed zat, maar uit de foto's zag hij zo gauw niet heel veel, behalve wellicht iets dat niet op elkaar sloot. Omdat hij dit niet veel ziet, moet hij in de boeken duiken en ik heb over 2 weken een belafspraak.

Herkent iemand dit?

groetjes,
    Chicken

2. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn dochter heeft dat. Voorheen in dermate ernstige mate dat ze niet kon lopen. Inmiddels heeft ze een jaar orthopedische schoenen en is het ontzettend verbeterd en kan ze ook prima lopen zonder schoenen.

Bekijk bijlage 355034

Bekijk bijlage 355036

3. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Ja, zo staat zijn voetje ook. Niet zo erg als op de bovenste, maar iets verder dan op de onderste. Wat fijn zeg dat ze nu goed kan lopen! Ik heb voor Rafi toen ik naar de fysio ging ook stevige schoentjes gekocht, maar ook in dat schoentje hangt hij en hij krijgt dan ook een blaar aan de binnenkant. Hij zal dan waarschijnlijk ook een speciaal schoentje nodig hebben. Goh, toch fijn als er iemand is met iets herkenbaars. Thanks voor je reactie!

4. Amethist

#4 Amethist, 14 okt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 okt 2013
    Mijn zoontje had/heeft het ook een beetje, maar lang niet zo erg en hij is uiteindelijk wel gaan lopen (wel pas met 24 maanden).

Bekijk bijlage 355039

5. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    En heeft je zoontje geen aangepaste schoentjes nodig?

6. Amethist

Nee, hij heeft geen speciale schoenen.

Iom de fysio heb ik toentertijd een wat stevigere schoen gekocht om hem wat extra zekerheid en stevigheid te geven in de hoop dat hij zou gaan lopen. Dat had het gewenst effect want hij maakte idd een begin met lopen, dat was half mei. Op zijn verjaardag, 27 juni, liep hij voor het eerst echt door de hele kamer op blote voeten.

7. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    En dat scheef lopen, dat trekt dan vanzelf bij als hij wat ouder is ofzo?

8. Amethist

Deze foto is van 4 maanden geleden. Inmiddels staan zijn voetjes nagenoeg goed als hij zonder schoenen loopt.

9. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Ah top!

Deel Deze Pagina