wel of geen 2de commode?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door popje, 1 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Ik ben in verwachting van ons 2de wonder. Als deze uk geboren wordt dan is ons oudste dochtertje 1½ jaar.

Hoe hebben jullie dat gedaan hebben jullie 2 commodes?
    Of hoef dat niet.

Ik zelf denk dat ik aan 1 genoeg heb op de baby kamer. Anne is dan al 1½ haar kan je dan toch op de bank aankleden of zo.

Tips zijn ook wel kom.

2. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    In de kamer hebben we 1 commode en in huis 1 verzoringstafel, maar eerlijk gezegd, gebruiken we altijd de verzorgingstafel. De commode is eigenlijk echt wel extra.
    Onze kindjes verschillen ook maar 16 maandjes.

Je kan het bij die ene commode houden, zie je dan dat het echt niet lukt met 1, kun je nog altijd een 2de bijkopen.

Dit is toch wel iets wat ik in tussentijd geleerd heb. Iets wat je tekort hebt, heb je vlug bijgekocht, dan alles teveel te hebben, dat staat dan toch maar in de weg.

3. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    ik denk niet dat het nodig is hoor. Je kan de oudste ook op de bank of jullie bed aankleden als dat nodig is. en het kost ook extra geld;)

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Sam is nu 16,5mnd en ik ga elk moment een keer bevallen :D
    Wij hebben twee babykamers/kinderkamers, en 2 commodes, wij hebben geen extra verzorgingstafel. En de commode wordt toch op de kamer gebruikt van de kleine zelf. Ze zijn niet altijd op dezelfde tijd nodig. En het verschonen van een poepbroek van een peuter van 1,5jaar is niet altijd even handig, en heb weinig behoefte aan een poep bed :D (aankleden lukt nog wel op ons bed, maar de overige verzorging doe ik toch liever op de commode)

5. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Hier ook een 2e commode, ik wilde dat graag zodat ze beide hun eigen kastje voor kleertjes hebben, de linnenkast is gedeeld voor linnengoed etc etc.

Maar ook als ze dalijk tegelijk in bad gaan, kunnen we allebei tegelijk een kleine afdrogen en aankleden op een commode.

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hier maar 1 commode. Ik gebruik hem zelden. Verschonen meestal op ons bed of in de woonkamer (daar hebben we ook een verschoonkussen). Een 2e is in ons geval dus echt overbodig.

7. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Mijn man wil wel een 2de commode maar vind het onzin eigenlijk.

Ze is dan 1½ jaar en kan dan toch ook staan aan en uit kleden. of wat jullie zeggen op de bank of op het bed.

alvast bedankt voor jullie reacties.

o ja, kopen jullie een nieuwe kinder/baby kamer?
    Of gaat de baby in het oude kamertje liggen?

8. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Nu slapen de kids momenteel in hetzelfde kamertje, dus enkel een ledikantje bijgekocht.

Wat het verversen betreft, wij doen dit altijd in de woonkamer, nooit op de slaapkamer. Vandaar dat we aan 1 commode genoeg hebben.

We hebben vandaag de commode verhuist naar de living en zo is de verzorgingstafel eigenlijk wat overbodig geworden.

Kledij gaat gewoon in de kleerkast. Badcapes, luiers ed gaan in de commode.

Maar iedereen heeft ook zo z'n eigen manier van wekren.

9. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wij hebben wel een 2e commode aangeschaft (maar wel 2e hands voor een heel geschikte prijs), dit omdat ik het toch wel heel handig vind. onze 2e is er nog niet maar de oudste is nu 15mnd en ik gebruik de commode echt wel voor het verschonen enzo.
    allebei onze kids hebben zometeen een eigen commode op hun slaapkamertje, en beneden heb ik een extra verschoonkussen die ik op de grote tafel leg voor het verschonen.
    wat mij betreft ideaal, maar wel mits het betaalbaar blijft. ik zou geen 200 euro betalen voor een 2e commode! (maarja das persoonlijk, als ik er 200 euro voor zou moeten betalen zou ik wel een manier verzinnen dat ik het afkan met 1)

10. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Hier geen 2e commode. Tussen onze kindjes zal 1 1/2 jaar zitten. maar aangezien ze op 1 kamer gaan hebben we ook maar 1 commode nodig

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik heb de commode misschien de eerste 2 maanden gebruikt.

Ik zou dus zeggen 1 commode. En met 1,5 kun je toch gewoon zo aankleden? Isabella zou echt niet meer op een commode willen zelfs.

Deel Deze Pagina