4 tot 12 weken clubje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door ashleyy, 18 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

2 mei 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kom ook mee kletsen. Ben morgen 5 weken. We hebben een zoon van 3 en afgelopen november heb ik een miskraam gehad met 5 en halve week. Dus vind het super spannend. Ik hoop dat we allemaal gezonde kindjes mogen krijgen! Xxx

2. Kusho

Kusho Niet meer actief

Dat klinkt naar zeg:(, gelukkig lijken de medicijnen iets te verlichten. Heb je ook die emesafene? Ik ben ook hele dagen door misselijk (krijg ik die pillen voor), ik hoef gelukkig alleen niet te braken. Verder ben ik zooo ontzettend moe, en kortademig ;) Kan niet wachten op de eerste echo.

3. Kusho

Kusho Niet meer actief

Welkom alle nieuwe dames! En gefeliciteerd met jullie zwangerschappen :)
    Bizar eigenlijk hoeveel mensen (als je alleen al dit topic even snel doorleest) moeilijkheden hebben gehad met zwanger raken/blijven. Ik had me nooit gerealiseerd dat het zoveel gebeurde voordat ik me in deze 'wereld' verdiepte.. Hopelijk hebben we allemaal deze zomer gezonde, mooie kindjes in handen :)

Hebben jullie eigenlijk al werk ingelicht? Of wachten jullie tot 12 weken?

4. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Iedereen van harte gefeliciteerd!!!!

Werk
    Nee nog niet ingelicht, ben ook nog maar amper 6 weken, maar twijfel wel heel erg, omdat ik vandaag tussentijds gesprek heb. Mijn baas is wel heel flexibel in alles, dat is wel fijn.

Misselijkheid
    Begin hier steeds misselijker te worden. Of het komt door de zwangerschap of zl heeft mij aangestoken, die is ziekig: snotterig en 's avonds kuchen en overgeven :(

5. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

2 mei 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nog niks gezegd op mn werk. Toekomst hier is onzeker. Contract loopt tot eind februari. Wil een eventuele verlenging niet op het spel zetten. Als mn contract afloopt ben ik pas 9 weken dus dan kan het nog steeds mis gaan....of is dat raar?

6. momo83

momo83 Bekend lid

17 jan 2015
    626
    0
    0
    jipenjanneke dat is niet raar hoor, je kunt zelfs wachten tot rond de 20 weken met vertellen, dat recht heb je.

Ik heb het alleen de planners verteld omdat ik nachten werk (zorg) en nu dus niet meer in de nacht wil.

7. Kusho

Kusho Niet meer actief

Nee hoor, helemaal niet raar! Zou het ook inderdaad lekker voor me houden totdat je binnen een veiligere termijn van de zwangerschap, en je contract zit ;).

@ Brondy; fijn dat je baas zo flexibel is! Dat is ook met onderzoeken tijdens de zwangerschap wel makkelijk denk ik :)

Zelf wel op werk verteld omdat ik na een lange kerstvakantie opeens zo beroerd was door de zwangerschap (en erna gelijk griep erover heen; heeeel fijn ;)) bovendien had ik op zakenreis gemoeten, en dat had ik nu toch even niet getrokken :p

8. Simone444

Simone444 Actief lid

5 dec 2013
    216
    0
    16
    NULL
    NULL
    Leuk idee! Allereerst gefeliciteerd allemaal! Ik ben vandaag 5 wk en 2 dag zwanger.. na bijna 2 jaar en 2 miskramen. Ook ik ben enorm bang dat deze zwangerschap weer misgaat dus erover kletsen met jullie zou mij ook goed doen :) Ik heb 2 febr al de eerste echo (7 wk). Dit omdat het vorige keren in week 5/6 gestopt is en ze dus al wat eerder willen kijken. Duurt lang pfff hihi.. geniet ervan dames :)

9. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    nee niet raar hoor, heb ergens gelezen dat je het iig 3 maanden voor de uitgerekende datum moet vertellen ;)
    Ik vertel het ook pas na 12 weken, tenzij ik ineens super misselijk enzo ga worden. Heb mijn baas nu wel verteld dat wij bezig zijn voor een 2e en ziekenhuis onderzoeken hebben (gehad)

@kusho
    Ja dat is zeker fijn en makkelijk. Hij zei bij de vorige zwangerschap ook dat als ik later wilde komen dat prima is en ik dan ook niet perse langer door hoef te werken.

@Simone
    gefeliciteerd! en spannend weer dan, hopelijk deze x een plakbeeb.

10. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

2 mei 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net afspraak gemaakt bij de verloskundige voor echo. 6 februari kan ik terecht. Nu maar hopen dat het dan allemaal goed is.... ben toch een stuk onzekerder na de miskraam...

11. Rianne29

Rianne29 Lid

19 jan 2015
    45
    0
    0
    NULL
    Noord brabant
    Hey allemaal! Gefeliciteerd net jullie zwangerschap!!! Mag ik hier gezellig mee kletsen? Ik ben 5,5 week zwanger van onze 2e mini!

12. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

2 mei 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou en inmiddels te horen gekregen dat mn contract niet wordt verlengd.... :( mooi klote want wie zit er nu te wachten op een zwangere sollicitant.... Bleh ben best wel teleurgesteld. Ze zijn erg tevreden maar het geld is op...

13. Kusho

Kusho Niet meer actief

Wat jammer jipenjanneke! :( Wanneer loopt je contract precies af?

14. Kusho

Kusho Niet meer actief

sorry, eind feb; had je in een vorige post gemeld. Ontzettend klote zeg! moet je nu de ww in?

15. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

2 mei 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja of in de ww of als de donder een andere baan vinden..... Hoezo geen stress tijdens de zwangerschap.... sorry ben beetje gefrustreerd geloof ik

16. Kusho

Kusho Niet meer actief

Die frustratie is logisch! En dit nieuws wilde je uiteraard niet horen- zeker niet tijdens je zwangerschap :( Zijn er veel banen binnen je werkgebied?

17. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

2 mei 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik woon in Drenthe en daar liggen de banen helaas niet voor het oprapen... Vaak ook fulltime functies en ik werk liever maximaal 4 dagen

18. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    @jipenjanneke
    Dat is flink balen zeg. Zou toch proberen een baan te zoeken, nu ben je nog niet zover en kunnen ze er niks van zien en zelfs dan ben je niet verplicht om het te melden ;)

Succes en dikke knuffel

19. Mommytobee

Mommytobee Actief lid

8 sep 2014
    103
    2
    18
    Mag ik ook mee kletsen ik ben 24 en ben net 4 weken zwanger van de eerste hoop dat ie blijft plakken:D

20. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

2 mei 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thnx ladies. Ik ga ook zeker op zoek naar een baan. Dat niet kunnen zien met zo'n prille zwangerschap gaat voor mij niet op. Heb zoals elke zwangerschap nu al weer een buikje....

Deel Deze Pagina