Prille zwangeren !

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Monic, 20 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Beste dames,

Ik wilde graag even een onderwerp maken voor alle prille zwangeren.. Ik ben nu ongeveer 5 weken zwanger en wil lekker kletsen over alle dingen die jullie meemaken/voelen/doen, etc.

Momenteel merk ik alleen dat ik wat moe ben, vaker plas, dorst heb en zin in chocola heb (dagelijks!). Voor NOD had ik wat last van lage rugpijn..

Verder lijkt het alsof mijn buik ook al aan t uitzetten is (darmen) en dat voelt heel raar.. Soort van spierpijn achtig... 3 FEB eerste afspraak bij de VK :) kan niet wachten!!

en nu jullie :)

2. Faith030

Faith030 Actief lid

16 jul 2014
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meissie! Gefeliciteerd.

Ik ben na 1.5 jaar proberen zwanger geworden. Ben nu 5.5 weken. Ik voel me eigenlijk kiplekker.

Het zijn meer kleine dingetjes wat ik merk.. het is niet dat het me belemmert is mijn dagelijkse doen.
    Enige waar ik zo wat last van heb ik sterke reuk (kan niet goed tegen de trein luchtjes), minder eetlust, licht kleurige ontlasting en sneller moe als normaal.

Als dit het is, neem ik het zeer voor lief. Soms ook een beetje misselijk..

Ik voel me eigenlijk helemaal niet zwanger haha. Ook omdat ik het nog steeds niet kan geloven!

Ik heb volgende week mijn eerste echo. Dan ben ik 6.6 weken.

3. Faith030

Faith030 Actief lid

16 jul 2014
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    O ja, ook zo nu en dan maagzuur en erg gevoelige borsten! Vooral mijn rechter borst (die is ook groter als links) haha

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Er is ook bevallingslijsten forum daar kan je ook praten met lotgenoten die rond of op je datum uitgerekend zijn

Gegeliciteerd!

5. Mira30

Mira30 Lid

19 mei 2010
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo

Vandaag getest.

Symptomen,

opgeblazen onderbuik
    veel zin in zoet, heel erg!
    Moe, heel moe
    koud
    onder rug pijn.

Vooral dat mijn buik heel erg opgeblazen is, dacht ik, "ik ben zwanger".
    Heb toen een test gehad, kruitvat en die was positief.

in het verleden heb ik een miskraam gehad, maak me dus wel zorgen of dat het wel goed blijft gaan.
    Ik ben moeder van een meisje en jongen.

6. Elizabeth232

3 jan 2015
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

3maanden geleden gestopt met de pil..
    4weken geleden positieve test in handen! Nu rond 8weken dus... Morgen 1e afspraak VK! Vind het zo spannend!!

Qua symptomen valt het tot nu toe nog allemaal erg mee. Ben alleen ontzettend moe & gevoelige tot pijnlijke borsten. En ja, buikje lijkt al te komen (darmen? Baarmoeder?)

Leuk topic!

7. Lief87

Lief87 Actief lid

19 nov 2014
    317
    119
    43
    Vrouw
    Aller eerst van harte gefeliciteerd iedereen!

Ook ik ben een prille zwangere! Haha vandaag 5.3 dagen als het goed is. 9 Januari positieve test in handen. Moet zeggen nergens last van te hebben. Ben 's avonds na een lange dag werken wel moe maar dat had ik voor mijn zwangerschap ook wel.

Merk wel dat ik erg onzeker ben of alles wel goed is! Je weet dat je zwanger bent door middel van die 2 streepjes op de test maar verder niets. Kan niet wachten tot de eerste echo. Heb deze pas 10 februari. Ben dan 8 weken en 2 dagen. Zie overal dat bijna iedereen al een echo heeft met 6 of 7 weken. Mijn verloskundige praktijk doet dit absoluut niet en doet dit echt pas met 8 á 9 weken. Vanwaar dat verschil?

8. Elizabeth232

3 jan 2015
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi lief87,

Allereerst natuurlijk Gefeliciteerd!
    Dat onzekere herken ik, zelf ook heel erg last van. Je weet dat je zwanger bent maar dat is het eigenlijk ook wel..
    Dat je VK afspraak maakt vanaf 8/9 weken is alleen maar goed, hoe verder je bent, hoe meer je kan zien op een echo.. En kans op mk natuurlijk steeds minder groot dan byv al met 3/4 weken een afspraak..
    Waarom er verschil zit in vkpraktijken weet ik ook niet, ikzelf mag ook pas komen met 8 weken...
    Helaas is het allemaal geduldig afwachten. Zelf al 4weken in spanning & vanavond is eindelijk de grote dag! 1e x vk!

9. Lief87

Lief87 Actief lid

19 nov 2014
    317
    119
    43
    Vrouw
    Dankjewel! Jij ook gefeliciteerd! Hoeveel weken ben je nu? Het klopt inderdaad met 8/9 weken is er vaak al wel meer te zien. Na deze 1e echo willen we het ook graag vertellen aan ouders en schoonouders.
    4 weken duren dan wel erg lang he? haha Heel veel plezier / succes vanavond! Wat zal dat een bijzonder moment zijn zeg..:)

10. Elizabeth232

3 jan 2015
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankdank! :D zou vandaag 8 1/2 week zijn!
    4weken duren erg lang voor je gevoel, maar nu is het zover ben heel benieuwd wat ons vanavond staat te wachten

Onze ouders weten het al, kon het niet laten niks te zeggen. Vooral ook toen met kerst. Al die lekkere dingen waarvan je toch een aantal moest laten staan.. Ipv smoesjes ze toen verast met leuk nieuws!
    Maar vanavond na de echo, krijgen ze natuurlijk weer bezoek!

11. Olicha

Olicha Niet meer actief

Hallo! Ook ik ben zwanger van ons 2e!
    Ik ben vandaag ongeveer 6 weken!
    Op 10 febr mijn 1e afspraak ( moet nog zo lang wachten!)

Ik heb last van hoofdpijn, moe, koud, soms licht misselijk, duizelig en heel veel buikpijn. Vrijwel continu. Herkent iemand dat laatste?

Liefs!

12. Olicha

Olicha Niet meer actief

Gefeliciteerd alle zwangeren! Wens jullie een mooie zwangerschap toe!

13. Lief87

Lief87 Actief lid

19 nov 2014
    317
    119
    43
    Vrouw
    Wat leuk! Ook ik 10 februari eerste echo. Hoofdpijn sinds eergisteren avond maar niet constant. Ik ben niet misselijk of duizelig. Buikpijn? Nee wel krampen maar ik denk dat dat mijn darmen zijn. Moet ook veel vaker naar de wc en ben aan de activia. Heb een spastische darm dus heb dit altijd al wel gehad. Als je echt elke keer buikpijn hebt zou ik als ik jouw was wel even de vk bellen en het voorleggen?

14. Sappie25

Sappie25 Actief lid

19 mei 2010
    386
    0
    16
    Ik ben er net achter gekomen dat ik zwanger ben van de tweede. Ik vermoed dat ik nu 5 weken zwanger zal zijn. Mijn cyclus was een beetje van slag de laatste maanden dus kan het niet met zekerheid zeggen. Ik had rond 10 januari ongesteld moeten zijn.....vandaag dus maar even getest :$

Vrijdag a.s. heb ik mijn eerste echo en ben bloednerveus!!!
    Ik mag/moet zo vroeg gezien mijn verleden (6 miskramen en een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en complicaties tijdens laatste zwangerschap met goede afloop).

Ik heb nog niet echt symptomen, althans nu ik het weet en er op ga letten komen ze met bakken binnen ;):p

15. Olicha

Olicha Niet meer actief

Hallo!

Gefeliciteerd Sappie!Oh joh wat naar zeg, dat het een paar keren mis is gegaan. Ik hoop dat je nu een mooie, gezonde zwangerschap tegemoet gaat! Sappie, ben je nu geen 6 weken?

Lief, de vk zegt dat het normaal is als je al eerder een kind heb gehad. Ik wacht het voor nu gewoon af.. en hoop op het beste. Ik heb er echt de hele dag last van.. soms zijn het mijn darmen? vaak zeurend.. 10 februari duurt nog zo lang!

Wat voor kwalen hebben jullie zoal last van?

16. Sappie25

Sappie25 Actief lid

19 mei 2010
    386
    0
    16
    Mijn cyclus is 31 dagen, dus zou ik vandaag 5+4 moeten zijn ;)
    Ben benieuwd vandaag, hoop minstens een vruchtzakje op de goede plek te zien!!!

17. AnneLisa87

AnneLisa87 Bekend lid

28 okt 2014
    577
    70
    28
    Hallo hallo! Gefeliciteerd allemaal ! Hier misselijk ( overgeven ). 3 febr. Eerste echo. Het wachten voelt als eeuwen!

18. Olicha

Olicha Niet meer actief

Hallo!

Sappie, hoe is het gegaan?

Annelisa, ik hoop dat je je snel weer beter voelt. Hier licht misselijk, maar gelukkig geen overgeven. Oef!
    3 febr is bijna! Spannend..hoe ver ben je dan?

Ik heb 23, vrijdag een echo gehad. Ik had zo ontzettend last van buikpijn en dacht een ini mini vaag licht vlekje (bloed?) te zien in mijn broek. We zagen een holte met een vrucht.. Wel op schema, maar nog niks kloppen. Het lag helemaal tegen het randje aan. Heel erg moeilijk te zien. Volgend week weer een echo..

Nu kijken of ik wellicht een blaasontsteking heb ( buikpijn).

Hoe gaat het bij jullie?

19. Sappie25

Sappie25 Actief lid

19 mei 2010
    386
    0
    16
    Er was (zoals verwacht) niet veel te zien. Wel een vruchtzakje maar geen hartje....Volgende week weer terug!

20. Wendy blesing

Wendy blesing Actief lid

8 nov 2014
    305
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik meld me hier ook even. Ben nu 5 weken en 3 dagen zwanger. heb al sinds voor me nod, ongi/darmkrampen. En soms als ik die krampen heb moet ik de grote boodschap. Dus het zijn echt me darmen. Verder wat sneller moe. En snel honger en heel veel trek. Vooral in zoute haring. En soms wat emotioneel.

Deel Deze Pagina