Zijn er op dit forum veel meiden/vrouwen die hun (aanstaande)kindje alleen moeten gaan opvoeden,of al alleen opvoed,het lijkt me namelijk erg zwaar om dat alleen te moeten doen.Heb je steun van familie en vrienden,doe je het wel met je man/vriend of sta je er echt helemaal alleen voor,ik ben best nieuwsgierig hoe dat zit bij jullie thuissituatie.
hallo, Met de eerste heb ik het helemaal alleen gedaan. De vader liet het in de 7e maand van de zwangerschap afweten en kijkt nu 10 jaar later nog steeds weining naar hem om. Veel hulp had ik van vrienden waarvan een speciale waarmee ik vorige jaar getrouwd ben. Nu zijn we lekker samen zwanger en ja... ook dat is best wennen maar ik ben erg blij dat er nu wel iemand is die het echt samen gaat doen. Een partner is toch anders dan dan vrienden..
Ik ben vorig jaar getrouwd. Mijn man en ik zullen dan ook samen de zorg voor het kind op ons nemen. Groetjes, Nikki F
ik doe het samen met mijn mannetje. oma en opa. ik woon nog bij mijn ouders! het zijn vooral oma en ik en opa savonds en mijn mannetje komt in het weekend thuis.
Mijn man en ik gaan dat samen doen. Ik weet dat hij een superpapa word Ik ga wel meer thuis zijn dan hij,en we zitten nog tot zeker eind volgend jaar met verbouwingen,dus zal ik toch iets meer gaan doen. Maar als ik hem nodig heb,is hij er wel!
ow owkay,wil je dan niet op je eigen gaan wonen?Het lijkt mij heel vervelend om mijn kindje optevoeden terwijl ik bij mijn ouders woon,natuurlijk als het niet anders is is het zo maar heb je wel plannen om op je eigen te gaan wonen?
ik doe het ook samen met mijn mannetje, ik woon ook nog thuis bij opa en oma maar die bemoeien zich nergens mee, het is ook maar voor tijdelijk tot we een eigen huisje hebben
Mijn man en ik .... nee.. het meeste doe ik en mijn man is een fundaddy! Wat inhoudt dat als het hem leuk lijkt, hij het zal doen en anders niet... En heel soms helpt ie dan wel een handje mee, maar dan heb ik het 2 mnd geleden gevraagd!
@Gupsie het kindje is toch van jullie samen? Dan heeft hij toch ook gewoon zijn deel, en niet alleen voor de leuk ?
het word idd wat moeilijker. alleen mijn mannetje studeert nog 6 jaar in delft en ik wil daar niej na toe verhuizen( je bent dan zo alleen met je kindje in huis) misschien naar een jaartje maar ik denk wel dat ik mijn moeder ook nodig heb hoor ookal zijn we samen koppig. ik ga maar gewoon proberen afspraken maken. en hopen dat we snel een eigen huisje kunnen krijgen.. in Almere
dit kindje wordt samen met mijn mannetje opgevoed samen met de kids uit een eerder huwelijk .. ik heb een jaar alleen met de kids geleeft (ging me goed af) maar heerlijk als je het samen kan doen ...
Ik ga het helemaal alleen doen want de vader van het kindje heeft gelijk aangegeven dat hij er geen behoefte aan heeft om vader te worden. Maar ik heb wel ontzettend veel steun aan familie en vrienden en eerlijk gezegd vind ik het wel voor 100 procent meevallen tot nu toe !
klopt.. maar er is wel iemand die voor de voortgang van ons bedrijf moet zorgen...En dat ben ik niet! Dus hij is er nu voor de leuk! En er komt een tijd dan is ie er ook voor niet leuke dingen hahaha
ben in feb. getrouwd (zie fotoboek of babysite) en we gaan samen de zorg op ons nemen ik meer dan mijn man omdat ik minder ga werken, als ik moet werken (4 nachten in de 14 dagen) zorgt mijn man 's-morgens voor de kleine en gaat het in de middag naar de kinder opvang zo doende moet de kleine maar 3 middagen in de 14 dagen naar de opvang dat is te over komen vinden wij. mijn man zorgt dan dat hij op tijd weer thuis is 's avonds zodat ik kan gaan werken.
Ik ga het ook alleen doen. Heb hier echter wel bewust voor gekozen. Had graag een partner willen hebben maar helaas weinig geluk in de liefde. De vader van m'n kindje is wel een goede vriend van me die het kind ook wil zien. Maar verder ga ik het dus gewoon alleen doen. Met veel hulp van m'n ouders. Dat gelukkig wel!
Wij gaan het samen doen. Al zal me ventje echt een weekeind papa zijn omdat hij voortaan op de vrachtwagen zit en veel in het buitenland moet rijden. Maar als hij er in het weekeinde is is het wel een papa die er dan is voor zijn kind en vriendin natuurlijk.
Ik ga er ook vanuit dat ik het alleen ga doen, de papa is op de hoogte, is er ook blij mee, maar ik ben niet de enige vrouw in zijn leven en dit is ook niet zijn eerste kindje. Mijn ouders en zussen, neefjes, nichtjes en vrienden zullen mij steunen en bijstaan dus ik maak me daar geen zorgen om. Komt hij uiteindelijk wel bij me, dan is dat natuurlijk heel erg fijn. Komt hij niet dan is dat niet het einde van de wereld en redden die kleine en ik het echt wel. Ik ben er zielsgelukkig mee en zie wel hoe het afloopt.
Mijn man en ik doen nu ook alles 50/50 dus als ons meisje er is zullen we de verzorging voor haar ook 50/50 doen. WEllicht doet hij nog iets meer omdat ik naast een job nog studeer aan de universiteit.