4 uur contract maar werk er altijd meer

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door babylove26, 16 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Hallo,

Ik heb een vraag mbt mijn contract. Ik werk voor een grote hotel keten en ze hebben standaard een contract voor 4 uur pw(dit geld voor elke werknemer met 0 uren afspraak)

Nu is mijn vraag, ik werk altijd zo rond de 20 a 25 uur per week. Is het nou zo dat ik dan ook mijn verlof dan betaald krijg over het laatst gewerkte jaar en geld dit ook als ik in de ziektewet zit?

alvast bedankt!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Babylove26,

Je werkt een stuk meer dan je contracturen en wilt weten hoe de hoogte van de zwangerschapsuitkering en Ziektewet berekend wordt.

Bij de berekening van de hoogte van je uitkering kijkt UWV naar je salaris.
    Om precies te zijn je bruto SV-loon.
    Dit is je brutoloon waarover socialeverzekeringspremies zijn afgedragen.
    UWV kijkt hierbij naar een periode van een jaar, tenzij je er korter dan een jaar werkt.
    In dat geval wordt alleen de periode gebruikt dat je daar werkzaam bent geweest.

Het aantal uren dat in je contract staat is voor de berekening van de hoogte van je uitkering dus niet van belang.

Actuele informatie over de berekening van je zwangerschapsuitkering vind je hier.

De berekening van je dagloon voor de Ziektewet wordt op dezelfde manier gedaan.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl

3. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Bedankt voor het snelle antwoord!

Deel Deze Pagina