Hoi Ik wil inbakeren in de nacht en niet verschonen of spelen in de box voor een goed ritme maar vanaf wanneer is het nacht? 7 tot 7? wat doen jullie met verschonen en spelen?
Hier is de laatste fles rond 19.00 a 19.30. We verschonen meestal na de fles, en we beperken de prikkels zoveel mogelijk (dus geen TV aan, niet spelen in de box etc) Daarna inbakeren en in bed. Waarom wil je precies alleen in de nacht gaan bakeren?
Vind ik zelf handiger en ook wel beetje omdat ik het sneu vind dat ze dan altijd vast zit, ik dacht ook zo maak ik verschil tussen dag en nacht en op zich slaap ze overdag goed zonder inbakeringsdoek.
Hoe oud is je kindje? Hoeveel voedingen drinkt hij/zij nog en met hoeveel tijd ertussen? Hier begint Sem zijn nacht tussen 20.00 en 21.00 uur, ligt eraan hoelaat hij de dag is gestart. Drinkt dan ook nog maar 4 voedingen per dag. Meestal 08.00-12.00-16.00-20.00 uur
Hier om 20.30uur de laatste fles en dan de volgende ochtend om 9.00uur de eerste weer. Wij leggen onze kleine man tussen 21.00uur en 21.15uur op bed, en ingebakerd in de puckababy mini. Heerlijk rustig wordt hij hiervan. Ook inderdaad vanaf de laatste fles bijna geen geluid meer, echt rust creeeren
Dat dacht ik ook dat het sneu was....maar ik kreeg echt advies. Elk slaapje inbakeren anders heeft die nacht niet het gewenste effect. Ik wilde ook alleen nacht doen voor het dag nacht effect. Maar dat krijgen ze ook wel als je ze alle slaapjes inbakerd. Mijn dochter heeft het dag en nachtritme snel doorgekregen.
Als je kindje duidelijk wakker-tijd (box, schoot, enz) en slaap-tijd (bed) heeft zou ik ook bij elk slaapje inbakeren. Ik had de eerste maanden nog niet zo'n ritme, het was altijd rommeliger omdat ze alleen op schoot wilde slapen, draagzak, of maar 20 minuutjes enz. Vond het inbakeren overdag ook zielig. Op advies van CB later toch gedaan bij elk slaapje, maar toen had ze ook wat meer een ritme. Dag- nachtritme komt ook door andere factoren (bijv zonlicht). Probeer het eens zou ik zeggen, overdag ook inbakeren.
Waarom wil je inbakeren? Is ze een huilbaby? Houdt ze zichzelf wakker met maaiende armen? Is ze extreem onrustig tijdens het slapen? Inbakeren heeft niks te maken met dag en nachtritme, maar is een tijdelijke oplossing voor extreem onrustige baby's.
elf twaalf uur laatste fles daarna komt ie 5 uur -6 uur savonds laatse voeding nog even spelen maar om5 uur niet voed op zijn kamer zonder praten wat dan ook leg hem in bed met nog even slapen en mama ook met een kus.
Tegenwoordig gaat onze zoon om een uur of zeven, kwart over zeven de nacht in, maar toen hij zo oud was als jouw kindje, ging hij tussen elf en twaalf de nacht in. Meestal dan 's ochtends heel vroeg (uurtje of vijf/zes) z'n eerste voeding. Toen onze zoon ruim drie maand was (en we hem steeds met heel veel moeite wakker moesten maken voor de fles van elf uur) hebben we deze fles eraf gedaan. Sliep toen gelijk door. Nu slaapt hij van zeven tot ongeveer zeven (vaak iets eerder, rond zes uur, half zeven, maar zo af en toe slaapt hij ook tot half acht).