Hallo, Ik ben nieuw in het gebruik van ovutesten en heb er vandaag voor het eerst 1 gedaan (op dag 12 van mijn cyclus). Ik heb de matcare dipsticks en nu kwamen er gelijk best duidelijk 2 streepjes tevoorschijn. De ene is wat lichter als de andere (zie foto) maar is deze nu positief of is dit een aanloop op een eisprong die over een x aantal dagen gaat gebeuren? Ook had ik net wat wittig en kleverig slijm (sorry maar weet het anders niet te beschrijven) in mijn onderbroek zitten... Wie kan mij helpen? Sorry dat de foto zo onduidelijk is maar die is gemaakt met een telefoon vandaar.
Omdat ik niet weet hoelang mijn cylcus is heb ik de kortse cylcus genomen voor de banner vandaar dat de banner aangeeft nopg 6 dagen tot de eiprong
Je kan het beste morgen weer een keer testen en kijken wat het streepje dan doet. Als het goed is, zou het nog donderder moeten worden. Wanneer het streepje weer lichter gaat worden dan is je ei geweest. Meestal springt je ei,wanneer je ovulatietest het meest postief is. Dus de komende dagen, de testen goed naast elkaar leggen, dan weer je ongeveer wanneer je je eisprong gaat krijgen. Dat witte slijm kan een teken zijn dat je eisprong eraan gaat komen.
hi done, als de streepjes ECHT gelijk zijn, of liever nog de teststreep donkerder, dan heb je de piek van je LH te pakken. LH kondigt de eisprong aan! dat wil dus zeggen dat je ei niet onmiddelijk hoeft te springen; meestal is dit 24, max 48, uur later. kortom, als hij echt posi is, dan heb je nog wel een dagje om lekker te klussen! 8) succes!