Hallo, Ik heb 4 uren ouderschaps verlof in de week opgenomen werk normaal 20 uur dus nu 16 per week. Nu zijn de komende planningen klaar en die verschillen nogal 1 van 15uur 1 van 18uur 1van 20uur en 1 van 23 uur?? Maar als ik 4 uur in de week opneem dan mag hij mij toch ook niet meer dan 16 uur per week inplannen? anders had ik net zo goed 20u kunnen blijven werken? Nu is mijn baas boos dat ik hier wat van heb gezegd hij zegt als je de ene week toch minder werkt kun je de andere weer meer maar mag dat wel? en zoals het nu lijkt werk ik vaker meer dan minder?! En het is toch ook zo dat ik zelfs mag zeggen wanneer ik die 4 uur wil opnemen in de week? Hoop op antwoorden heb heel internet al afgespeurd maar worden allemaal van die moeilijke woorden en uitleg gedaan snap er de ballen van
nou wat je baas doet is leuk geprobeerd maar dat mag volgens mij niet, hij deelt je namelijk niet 1 week minder in (ja 1 keer 1 uur minder). persoonlijk zou ik dit niet pikken, in welke branche werk je? en heb je een vast contract? dat zijn wel belangrijke dingen natuurlijk. jij krijgt toch ook die 4 uur niet meer uitbetaald? dan zou ik er ook niet voor werken!
Het ligt ook aan je soort contract: heb je een min-max contract, dan werk je gemiddeld 20 uur per week, verdeeld over de maand. Dus dan zou je bijv een week 10, een week 15 een week 25 en een week 30 uur werken.... zit je gemiddeld weer op 20 uur p/w Maar heb je gewoon een contract voor 20 uur... dan werk je wekelijks die 20 uur en verder niet. Dus bij 4 uur OV zou je dan nog wekelijks 16 uur werken. Het lijkt me niet juist wat je werkgever doet, want je neemt niet voor niets die 4 uur OV op. Porbeer nog eens met hem te overleggen en leg het anders eens voor bij je vakbond of rechtsbijstandverzekering. Evt juridisch loket.
Ik had hetzelfde probleem, ik neem 8 uur ouderschapsverlof op, waardoor ik dus 24 uur per week werk, maar kreeg nog steeds roosters met 6-7 en zelfs een keer 8 diensten achter elkaar ... Vakbond gebeld en zij zeiden het volgende: 'de ouderschapsverlof dient verplicht PER WEEK opgenomen te worden.' Dus je hebt helemaal recht om gewoon 16 uur te werken... Bij mij op het werk hebben ze sch*t aan dat recht, dus ik zit al ff ziek thuis... ik trok die 6-7 diensten achter elkaar én mama zijn, echt niet.
groot gelijk, als je werkgever het dan zo speelt dan kan je niet anders dan je ziek melden! wie niet luisteren wil.......