Mijn zoontje zit al sinds de derde/vierde week op 5 voedingen. Hij groeit hier goed op. Blijft netjes op zijn curve. Nu lijkt het erop dat hij vanaf eergisteren er nog maar 4 op een dag wil!! We maakten hem om 23 uur altijd 'wakker' voor een voeding. Gisteren en eergisteren kregen we er gewoon niets in....slaapt gewoon lekker verder en is met geen mogelijkheid wakker te krijgen. Het lukt ook niet om hem overdag om de drie uur te voeden, zodat hij wel op vijf voedingen uitkomt. Dan zit hij gewoon vrolijk te lachen en drinkt niets. Ik vind dit wel erg vroeg bij 2,5 maand. Mag dit wel? Hij krijgt borstvoeding (gekolfd) 3 flesjes per dag van 200-220 cc. En verder 2 flesjes flesvoeding van 200 cc (meestal drinkt hij hier iets minder van). Die laatste flesvoeding wil hij dus nu niet meer. In verband met zijn reflux doen we altijd 6 schepjes johannesbroodpitmeel in de fles. Kan het zijn dat hij hierdoor sneller volzit?
Hoi, Het is inderdaad aan de vroege kant om op deze leeftijd 4 voedingen per 24 uur te geven. Dit is meestal rond de 4-6 maanden. Maar ieder kindje is anders. Zolang als uw kindje tevreden is, goed groeit en vrolijk is kan hij zelf goed aangeven wat hij wel en niet wilt hebben. Het is wel aan te bevelen bij kindjes beneden de 4 maanden om niet meer dan 10-12 uur tussen een voeding te laten zitten. Hoe is het drinktempo als je er johannesbroodpitmeel aan toevoegt? 15-20 minuten is een goed drintempo voor een voeding. Wanneer het langer dan 30 minuten duurt wordt het vaak te vermoeiend en kunnen kindjes voeding laten staan. Groetjes Angélique
Zijn drinktempo is prima. Soms zelfs iets te snel (10 minuten 200 cc weg). Ik geef nu ongeveer 200 cc per fles. Borstvoeding soms wat meer. Mag ik flesvoeding ook wat meer geven als hij maar 4 voedingen blijft houden?
Hallo, Wanneer een kindje het aankan, mag een kindje ook 4 voedingen van 210 ml water met 7 schepjes voeding drinken per dag. Groetjes Eveline