allergie of iets anders?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Linana, Apr 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linana

Linana Niet meer actief

Mijn zoontje van 8 weken heeft sinds 1,5 week last van wat meer spugen dan normaal, ook poept hij de ene dag wel en de andere niet. Nu heeft die zelfs al 2 dagen niet gepoept.
    Van het spugen heb ik voorgelegd aan het cb en zij vertelden me dat dit normaal was.

Omdat die al 2 dagen niet gepoept had heb ik gisteren de huisarts gebeld, verhaal voorgelegd en toen heb ik lactulose gekregen voor de kleine.

Nu zit ik me alleen sterk af te vragen of dit wel echt normaal is of dat er misschien iets anders aan de hand is, zoals een kma. Het lijkt er echter niet op dat hij last heeft van het spugen. (hij heeft net ook lopen spugen en ligt nu weer vrolijk in de wipper te gieren en brabbelen ;))

Hij heeft verder nergens last van, alleen dus het spugen na iedere voeding (ruikt niet zuur, gewoon melk) en wat moeite met poepen

Is het gewoon zijn leeftijd misschien? Hij krijgt nu friso standaard en extra gemengd. Kan ik proberen om met johannesbroodpitmeel zijn voeding nog wat in te dikken tegen het spugen (schijnt dat ze hier ook beter door gaan poepen, dus zou 2 in 1 zijn)?
    Wat denken jullie?

2. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik denk niet dat hij kma heeft. Daar zou hij echt wel last van hebben! Het terug geven van mondjes is ook normaal, zeker direct na de voeding. Als het veel is, zou je jbpm kunnen proberen. Wij gebruiken dat ook, maar onze dochter spuugde niet alleen na de voeding, maar gewoon de hele tijd door, dus zelfs vlak voor een voeding. Zij had ook echt pijn van de reflux, ook wanneer ze verder niet spuugde (verborgen reflux). Maar goed, het hielp wel.

Wat betreft beter poepen: ik heb niet de indruk dat jbpm bij mijn dochter daar verschil in heeft gemaakt, maar misschien verschilt dat per kindje.
    Ik weet het niet zeker of het ook met flesvoeding zo werkt, maar bij borstvoeding kunnen kindjes soms echt een week of zelfs twee niet poepen, zonder dat er iets mis is. Dus twee dagen bij flesvoeding is op zich nog niet eens zo heel veel. Aangezien je niet het idee hebt dat hij last van zijn buikje heeft, denk ik dat het nog wel mee valt.

3. Linana

Linana Niet meer actief

Bedankt voor je reactie!
    Ik heb wel het idee dat hij last heeft van zijn buikje, soms huilt die best een lange tijd en normaal huilt die dus bijna niet (alleen als het te lang duurt voor hij een fles in de mond heeft)

Ik ben nu alleen bang dat door het spugen het laxeerspul zijn werk niet echt kan doen :(
    Ik haal zo het jbpm gewoon op bij de etos, baat het niet dan schaadt het ook niet lijkt me. Ik lees overal dat het natuurlijk is en zelfs bij hele jonge kindjes al gebruikt kan worden.
    Fijn ook om te lezen dat het ws geen kma is, daar maakte ik me best druk om.

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    JBPM kan vanaf de eerste dag al gebruikt worden. Dat is geen enkel probleem.
    Ook reageerd iedere baby er weer anders op. Sommige krijgen er krampjes van, andere raken verstopt, of gaan juist aan de dunne. Heel veel kinderen die er ook niet op reageren.

Voor moeite met poepen kun je ook in iedere fles 10 cc extra water doen of Kindicol druppeltjes gebruiken.

5. Janna

Janna Fanatiek lid

Oja, het zh raadde ons aan om (maximaal) 3x per dag een teelepeltje maïskiemolie door de fles te doen. Laxeert als een tierelier.

6. Linana

Linana Niet meer actief

Ik ben inmiddels aan de lactulose van de ha, 1 keer per dag 2,5ml
    Meneer vindt het erg lekker en wordt boos als het op is....
    En het werkt ook nog :D

Eigenlijk "hoor" ik hem 5ml te geven, maar dat vind ik wat teveel 2,5ml werkt prima

Share This Page