4 voedingen nu ophogen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mabidami, 14 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    ja moeilijk is dat,maar op zich mijn zoontje meld zich wel als hij honger heeft. het is nogal een kleine hongerlap.
    merkte trouwens al wel dat hij nu na de fles niet huilt. sinds een weekje had hij elke keer als de fles leeg was dat hij begon te huilen. alsof hij niet genoeg had. vanmorgen huilde hij niet en was tevreden. misschien toch de reden?? dacht zelf eigenlijk dat hij dan een vol gevoel had en dat niet heel prettig vond.

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Oef...lekker sfeertje hier... maar goed, ik wil me hier zeker niet in mengen. Vervelend als dingen anders overkomen dan ze zijn bedoeld. Denk dat hier iedereen is om elkaar te helpen nietwaar? Dus om op je vraag terug te komen:
    Ophogen zou kunnen maar als je ook al bent gestart met groenten en fruithappen kun je hiermee eventueel de flessen ook iets rekken. Bij mij zit er ca 4 uur tussen de flessen,en als ik een fruit en groenten hap geef kan ik de daarop volgende fles meestal iets opschuiven.
    Zo ziet het er bij mij ongeveer uit.

7 uur: 240 (210/7)
    11:30 uur:200cc
    13:30: half potje fruit
    16: 200cc
    18: half potje groenten
    20 uur:240cc

En dan slapen tot 7 uur. maar denk dat het qua doorslapen niet veel uitmaakt of je die laatste fles nu om 19 uur of 20 uur geeft hoor!

3. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    @druif: hoe jij het nu doet ziet er wel goed uit moet ik zeggen. ik was alleen begonnen met groentehapje. maar die hapt hij lekker weg. kan ik dan al beginnen met fruit of zijn jullie daar direct mee begonnen.
    maar zoals jij de flessen doet lijkt me ook wel wat. 's morgens en 's avonds 210/7 en de rest 180/6.
    alleen het rekken met groente werkt hier niet zo. haha. ja een half uurtje.

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Damn, ik ben dus geen gram te dik. Ik heb het ook niet over 6 hoofdmaaltijden, maar over 3 maaltijden en 3 tussendoortje. Is idd beter voor je spijsvertering en zo blijf je slank ;)

En muppie, aan je reacties te zien bedoelde je niet zo, maar zo kwam het voor mij en velen blijkbaar over.
    Maar goed, weer on topic. Ik wil best nog even een advies geven als je daar op zit te wachten, in ieder geval.

Je kindje is 4 maanden en 8 dagen. Persoonlijk vind ik hem te jong om in een schema van 4 flessen met 5 uur ertussen te proppen. Het is misschien op advies van het cb (elk cb adivseert het anders), maar ik zou het persoonlijk niet opvolgen.

Maar wat ik dus niet snap: als je zoontje 11 uur achter elkaar kan slapen en er zit 4 uur tussen de voedingen, dan zou je er toch goed uit moeten komen met 4 voedingen? Misschien is het handig als je even jullie schema (of ongeveer) hier plaatst.
    Toen wij over waren naar 4 voedingen hebben we de flessen trouwens ook ophoogd naar 210/7. Maar er zat nooit 5 uur tussen hoor, maar gewoon 4 uur. Als je zoontje geen 5 uur volhoud (wat ik persoonlijk niet zo raar vind, maar goed) dan vind ik niet dat je het moet blijven proberen. Al zou hij 5 uur wel volhouden zou ik het eerder geven, inderdaad ivm suikerspiegel. Als er 4 uur tussen zit en hij slaapt 11 a 12 uur 's nachts dan moet je met 4 voedingen makkelik kunnen redden. Maar ik ken je schema niet, misschien wordt het duidelijk als je het hier plaatst.

5. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    gelukkig was er iemand die het wel anders begreep. maar goed het is klaar nu.

op zich is het ook niet nodig dat hij er 5 uur tussen laat. maar ik dacht dat dat de bedoeling was als je een fles minder geeft.

als we smorgens wel op tijd zijn (dus neit zoals vanmorgen haha) is mijn schema

7.00 200cc
    11.00 200cc
    15.00 200cc
    17.00 groente.
    19.00 200cc

maar doordat hij waarschijnlijk te weinig had aan de 200cc per keer sliep hij niet lang (nouja niet lang!! 10 uur maar voor de volgende dag lastig.) en was de volgende ochtend soms 5 uur al wakker en dan werd het schema zo:

5.00 200cc
    9.00 200cc
    13.00 200 cc
    17.00 groentehapje
    17.30 200 cc.
    tja en dan zaten we weer. vandaar dus dat we dan ook wel rond 22.00 uur nog een fles deden. dus met deze reden dacht ik dat er dan 5 uur tussen zou moeten zodat je goed uitkomt.

6. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    Ah zo wordt het duidelijker! Ik denk dat je gewoon de voeding op kunt hogen, of anders alleen de laatste fles zodat hij wel doorslaapt?? Wat je ook nog kan proberen is de laatste fles met rijstebloem, dan is het maagje net iets meer gevuld, misschien dat het dan wel lukt om hem tot 7 uur te laten slapen??

EDIT: ik weet ook niet in hoeverre de groente hap meetelt, anders zou je de laatste fles om 20.00 of nog iets later kunnen doen eventueel??

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ok, ik snap het al.
    In principe is het niet de bedoeling om 5 uur tussen te laten. Als een kindje 12 uur achter elkaar slaapt (normaal gesproken dus tussen 19:00 uur en 7:00 uur of 20:00 uur en 7 a 8 uur) hoeven er maar 4 uur tussen te zitten. Vandaar dat ik niet snapte waarom jij er niet uitkomt dan.

Ik zou het zo doen:

De eerste en de laatste fles op zoveel mogelijk vaste tijden te geven. Dus om bijv, 7 uur en 19:00 (ongeveer). Dat betekent dat uislapen of langer slapen er niet meer bij is. Zo krijg je wel een redelijk vast schema. Verder voedingen ophogen naar 210/7 met 4 uur ertussen en in de laatste fles rijstebloem doen. Doe je dat al? Het kan kindjes helpen langer te slapen.

8. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    met de rijstebloem was ik begonnen ja. heb alleen het gevoel dat het niet heel erg veel doet. hoeveel doen jullie er in dan?

ja normaal krijgt hij smorgens 7 uur de fles maar schommelde dus de laatste fles erg. dus vandaar dat het hier niet goed ging. want dan ging ik er ongeveer 10 uur bij optellen en zolaat kreeg hij het de volgende morgen. maar begrijp dus dat ik de eerste gewoon vaste tijd moet doen en de laatste.

super bedankt. nu snap ik het haha. voel me soms net een blondje.

heel effies offtopic maar net nu ik dit tik draait mn zoontje voor het eerst op zn buikje. haha hij schrok ervan moest huilen. hihi oke weer ontopic.

9. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    Wij doen 2 eetlepels erin, maar mijn dochtertje is ook nog maar 3 maand. Als je de fles gedurende de hele dag ophoogt zou het kunnen dat hij meer verzadigd is en ook langer doorslaapt :)

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ah, weer een mijlpaal! Leuk is het als ze weer wat nieuws doen!

We deden toen ongebeer 3 a 4 scheppen rijstebloem. Het is geen wondermiddel, maar in ons geval hielp het erg goed. Wat je ook kan doen is de laatste voeding voor de hongerige babies proberen + 3 a 4 scheppen rijstebloem.
    En idd de eerste en de laatste fles om zovele mogelijk dezelfde tijden.
    Succes!

11. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    mm die voeding voor hongerige baby's hebben we al. heb laatst weer geprobeerd om gewone maar dat werkt niet. maar goed. denk dat ik al een heel eind kom met jullie advies. super. voelt gelijk weer lekker als je in ieder geval iets kan doen zodat het weer beterder word.
    thanks

12. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Je hoeft er inderdaad geen 5 uur tussen te laten als je af kan met 4 flessen per dag en geen laatste voeding meer geeft rond 23 uur. (deze hadden we met 4 maanden laten vallen aangezien we hem er altijd vanuit een heel diepe slaap moesten wakker maken.
    Omdat ik bang was dat ie eerder zou komen 's morgens heb ik de laatste fles van 19 uur zeg maar, opgehoogd naar 240.
    Hij sliep gewoon door tot 7 uur. Wel wordt ie vrij hongerig wakker, dus geef ik hem rijstebloem in zn laatste flesje en geef ik ook 240 cc in zn eerste flesje.

Fruit en groenten ben ik gelijktijdig gestart. Sommigen zijn van mening dat je beter eerst met groenten kan starten zodat ze niet wennen aan de lekkere zoete smaak van fruit (dan zouden ze de groenten niet meer lusten), maar hier maakte het niet uit. Mijn zoontje vindt zo'n beetje alles lekker en je moet ook meerdere keren aanbieden. Zo vond ie in het begin banaan en peer niet zo lekker en nu lust ie er wel pap van! Net zoals met broccoli. ik geef het beide op 1 dag. Ik rek daarmee de vlg fles ca met een half uurtje, maar daardoor kom ik wel iets beter uit. Nou ja... beter...? Rond 19:30-20:30 uur de laatste fles. Denk dat het voor hem qua doorslapen niet veel uitmaakt, maar voor mijn gemoedsrust wel ;)
    O ja, mn zoontje is nu 20 weken oud. En dit met de 4 voedingen doen we vanaf ca 16 weken.

13. daan09

daan09 Lid

2 jul 2009
    18
    0
    0
    Wij zaten met hetzelfde probleem. Onze zoon moesten wij altijd wakker maken om 23.00 uur en als dat dan al gelukt was dronk hij maar een klein beetje, hij kreeg toen 5 x 180/6. Hij is 4,5 maanden. In overleg met het CB krijgt hij nu de eerste fles om 06.30 van 210/7, dan om 11.30 en 15.30 een fles van 180/6 en dan om 19.30 een fles van 210/7. Dat ging gelijk prima. Je kan het een keer proberen.
    Groetjes,
    daan09

14. amanda23

amanda23 Actief lid

22 feb 2008
    395
    0
    0
    activiteitenbegeleidster
    arnhem
    Hoi,

Ik vind het zo knap dat er al kindjes zijn van 4 maanden die geen avondfles meer krijgen, hier is dat helaas niet aan de orde.

Mijn zoon krijgt 4 flessen van 210/7 en een half potje groenten en fruit. Zo is ongeveer het schema:

6.00 uur fles 210/7
    8.30 uur half potje fruit
    11.00 uur fles 210/7
    16.00 uur fles 210/7
    18.30 uur half potje groente
    21.30 uur fles 210/7 (groente vult wat meer dus deze fles krijgt hij een half uurtje later anders drinkt hij de fles niet leeg)

Rijstebloem had ik al geprobeerd in de laatste fles, maar dat lust hij niet. Verder komt hij vaak sochtends al om half 6!

Ik moet dus echt nog een avondfles geven, anders ben ik bang dat hij snachts komt.

Deel Deze Pagina