Mijn dochter (6,5 maand) wil eigenlijk niets anders drinken dan melk (Nutrilon). We hebben water geprobeerd, eerst koud, toen lauw. Verder drinkfruit, ook koud en lauw. Toen roosvicee. Maar ze weigert alles! Ik heb ook een keer oplosthee van Zonnatura gegeven, dat wilde ze wel. Maar nu las ik dat er honing in zit. Kan dat ook kwaad als het in de thee verwerkt is? En wat kan ik doen om haar iets anders te laten drinken?
Als het in de thee verwerkt zit weet ik niet of het wel of geen kwaad zou kunnen. Misschien dat je dit bij de leverancier kan nachecken. Of bij het Cb. Wat je zou kunnen proberen is wat diksap door de melk heendoen, zodat ze aan wat andere smaakjes gaat wennen. Blijf vooral verschillende sapjes aanbieden. Ze krijgen meestal vanzelf de smaak te pakken. Ilja
Hoi, Bedankt voor je antwoord. We blijven het gewoon proberen. Wat betreft de thee heb ik bij Zonnatura nagevraagd: ze raden de oplosthee (alle soorten) af voor baby's omdat deze veel calorieen leveren (door de -natuurlijke- suikers). Pas als kinderen echt actief worden zou het geen kwaad kunnen, die verbranden het wel weer. Dus honing er in of niet: niet aan baby's geven dus.