Nutrilon omneo comfort

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Teske1987, 20 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Mijn zoontje poept heel slecht. Hij heeft ontzettende moeite om het naar buiten te werken. Poep is ook wat aan de dikke kant.

Nu krijgt hij etos hypo-allergene voeding.
    Nu twijfel ik, heeft overstappen op nutrilon omneo comfort zin? En zit hier jbpm in? Hier krijgt hij namelijk heel veel krampjes van. Kan het op internet niet echt terug vinden.

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

In Nutrilon Omneo zit 30% jbpm. Ik heb het hier ruim 8 maanden gegeven, ook vooral tegen verborgen reflux en krampjes. Het heeft hier enorm geholpen!
    Van gewone jbpm kunnen ze inderdaad krampjes krijgen, obstipatie, diarree, etc. Je hebt nog Tammi jbpm (reform winkel). Dat is geconcentreerd en heb je veel minder nodig. Maar ook dat is geen garantie, sommige kindjes kunnen er gewoon niet tegen.

Waarom geef je HA-voeding? Hier zit ook allergieën in de familie, maar HA voeding was volgens de cb-arts echt niet nodig (hooikoorts).

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Die verstopping kan er op wijzen dat de HA niet sterk genoeg is en je kind toch nog last heeft van een koemelkeiwitallergie. Dan zou je pepti moeten proberen.

4. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Ik gebruik HA voeding omdat dat makkelijker verteerbaar is. Toen we met flesvoeding begonnen had hij een liesbreuk, waardoor moeite met poepen. Er werd ons toen HA voeding aangeraden ipv standaard.
    KMA is afgelopen week ook een paar keer door mn hoofd geschoten. Maar moeten ze dan niet ook andere klachten hebben?

5. kwebbel86

Eczeem, onrustig, niezen, verstopping, direct huilen na fles, ontroostbaar

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ze kunnen ook andere klachten hebben, maar dat moet niet.

7. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Dirksmama
    Niezen doet hij veel. Melk teruggeven. Obstipatie. Veel terug slikken en vaak de hik. Genoeg klachten om
    mee naar de ha te kunnen gaan? Dan toch maar even een afspraak gaan maken.

8. kwebbel86

Ik zou wel ff afspraak maken ja. Kan nooit geen kwaad. Misschien kan je je alvast inlezen op verborgen reflux? Dan weet je zeker dat je huisarts je niet met zo'n stom verhaal af gaat schepen met: "alle baby's huilen" en 'het gaat wel weer over'

9. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    #9 Ikapika, 21 dec 2013
    Laatst bewerkt: 21 dec 2013
    Ik gebruik nu in een voeding van 150 ml 3 schepjes omneo en 2 schepjes Friso standaard 1. Sinds ik dit doe gaat het poepen veel beter.

10. laura123

laura123 Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.111
    0
    36
    NULL
    NULL
    Teske ben je al bij de HA geweest ?

11. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Nee maar. Met extra water in de fles en darmmassage gaat het nu een stuk beter. Het terug geven en terug slikken van melk is nu ook veel minder. Leek meer door het druk zijn met persen te komen. We wachten het maar even af.

12. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Omneo comfort bevat geen jbpm. Mijn dochtertje krijgt dit ook al sinds ze 4 maanden is, vanwege de moeizame ontlasting. Wel op advies van het cb trouwens, dus je zou daar ook nog eens kunnen overleggen.

Deel Deze Pagina