hallo mensen, een vraag over de naam Yanick voor een jongen. Ik vind het het mooist klinken als je het uitspreekt als Janniek, maar dan zie ik steeds staan dat het voor een meisje is (Yanniek) Yannick spreek je dus neem ik aan uit als Jannik? En nog een vraag, hoe zouden jullie deze naam uitspreken: Roan. Is een jongensnaam. Vast bedankt voor jullie reacties!
Yannick spreek je inderdaad uit als Jannik. Yanick (Janniek) vind ik eerlijk gezegd ook meer klinken als een meisjesnaam... En geschreven ziet het er uit als jongensnaam vind ik. Lastig... Roan spreek ik uit als Roowan
Mijn neefje heet zo. Yannick. Wordt volgens mij uitgesproken met een korte i. Roan spreek ik uit als Rowan.
mijn zoontje heet yannick. we moeten heel vaak mensen verbeteren omdat ze janniek zeggen in plaats van jannik. in het frans is het volgens mij yanic en dat spreek je zeker uit als janniek. en ik zou ook rowan zeggen. ben benieuwd wat je doet
Dank je wel voor jullie reacties! Ik vind Roan een hele mooie naam, maar het mooist als je 'm uitspreekt met de klemtoon op de a. Dan zouden we het misschien zo moeten schrijven: Ro`an (euh, dat streepje hoort op de a, maar dat lukt niet met dit toetsenbord : en dan wel als Rowan. Of is dat ook wat jullie bedoelen? Want ik vind het minder mooi klinken als de klemtoon op de o ligt: Rooan of Roowan. Haha, we weten nog hlemaal niet of het een jongen of een meid is, maar goed, toch leuk om me vast mee bezig te houden. Groetjes! En bedankt vast voor het meedenken!
Leuk he, om alvast over namen na te denken. En ook erg moeilijk, vind ik. Mijn achterneefje heet Yannick en dat spreek je uit als Janniek. Ik vind Yannick btw een echte jongensnaam. Roan zou ik uitspreken als Roowan. Met deze namen loop je wel het 'gevaar' dat het verkeerd uitgesproken wordt. Of je moet het echt schrijven zoals je het zegt... (of idd een streepje op de a, maar ik weet niet of iedereen dat snapt ) Succes! Groetjes Karin