hoe gaan/gingen jullie om met de zeenuwen voor een eerste echo??

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by jackystory, Jun 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jackystory

jackystory Fanatiek lid

Feb 10, 2012
    1,156
    1
    0
    speen koorden maken
    Amsterdam
    he dames,

ik heb 9 juli een vroege echo, en ben zo zeenuwachtig.
    al mijn andere echo's waren negatief, en dat heeft mij toch wel bang gemaakt voor mijn nieuwe echo.

hoe denken jullie, hoe leefde jullie er naar toe?
    tips zijn welcome. of afleiding tot 9 juli:p.

groetjes jacky

2. linm

linm Lid

Jun 18, 2012
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik ken het gevoel.
    Bij mijn eerste echo eind februari was geen hartje te horen..
    Heb dan ook cytotec gehad om het op te wekken.
    We zijn nu weer zwanger;) en hebben 17 juli de 1e echo.
    Ik kan ook niet wachten en de tijd gaat zoooooo langzaam!
    Ik probeer gewoon lekker bezig te zijn en leuke dingen te doen en vooral positief te denken (ook al is dat moeilijk na de vorige keer).

Maar ik lees dat je dik een week eerder mag als mij. Dan ben jij eerder verlost van de zenuwen:D
    Heel veel succes en probeer lekker te genieten.

Gr

3. jackystory

jackystory Fanatiek lid

Feb 10, 2012
    1,156
    1
    0
    speen koorden maken
    Amsterdam
    hahaha ik mag wel eerder, omdat ik onder controle zit bij de gyn.
    dus heb mijn echo als het goed is met 5 en een halve week.
    het hartje van ons eerste kindje was ook gestopt.
    positief bllijven is wel de bedoeling maar ook wel erg moeilijk.

4. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

Jun 14, 2013
    5,350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Ik kwam er pas met dik 5 weken achter dat ik zwanger dus meteen echo gekregen om te kijken hoever ik precies was (ik ben al in de overgang en bij de eerste ook gewoon "ongesteld" geworden dus twijfelde aan de termijn) maar dan zie je een vruchtenzakje en verder een dooier en daar kan je eigenlijk ook weinig mee, nu ben ik dan aan het wachten op mijn tweede echo waar we op hopen een hartje te zien, ik word er ook helemaal nerveus van, ik moet nog even wachten!!, ik heb trouwens deze echo zelf geregeld want als het aan de VK lag moest k nog 4 weken wachten, nou dat overleeft mijn man echt niet (die moet het verduren als ik zenuwachtig ben hahaha, grapje!)

Ik moet wel zeggen dat we bij elke zwangerschap zo vroeg bij deze man zijn geweest omdat hij het hartje ook kan laten horen en dat is iets wat ik samen met mijn man voor het eerst samen wil horen..

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,977
    15,607
    113
    Nabij Utrecht
    Eerste echo's deden mij niks omdat wij meer angst hadden voor het einde van de zwangerschap (zie onderschrift), maar waarom heb je zo vroeg een echo? Je bent dan nog geen 6 weken en de kans op een lege vruchtzak is dan wel groot, wat dan weer voor meer zenuwen zorgt bij de 2e echo.

6. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

Jun 14, 2013
    5,350
    1
    0

Omdat je bv twijfelt over de termijn, omdat je bloed bent verloren en wilt weten of je nog zwanger bent bv, er zijn heel veel (goede) redenen om een vroege echo te doen hoor, ik ben juist voorstander om in het begin veel meer echo's te doen, een happy mama is een happy baby (minder stress)

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,977
    15,607
    113
    Nabij Utrecht
    Ja maar als je met deze termijn een lege vruchtzak ziet krijgt de mama nog meert stress . En je zegt zelf dat je voorstander bent van minder stress.. nou een lege vruchtzak werkt echt niet stress verminderend hoor want je weet nog steeds nirt of het goed zit.
    Mijn inziens praat je jezelf daarin tegen.

En aangezien ts precies weet hoelang ze zwanger is en ook niet rept over bloedverlies.. lijkt mij de echo een weekje uitstellen alleen maar beter ivm de stress . Dan is ze bijna 7 weken en dan zie bijna altijd een vruchtje met kloppend hartje.. dus meer zekerheid en minder stress.

8. jackystory

jackystory Fanatiek lid

Feb 10, 2012
    1,156
    1
    0
    speen koorden maken
    Amsterdam
    dank jullie wel voor de reacties, rogijuli wat vreeselijk zeg je onderschrift.

9 juli heb ik de echo zo spannend dus het is echt de dagen af tellen.
    bij mijn bbm was er lang bloed verlies dit heb ik gelukkig nu niet.
    ik heb er wel een goed gevoel over maar het blijft erg spannend.

groetjess jacky

9. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

Jun 14, 2013
    5,350
    1
    0

Een lege vruchtzak met dooier en grootte die klopt met je termijn zegt ook al wat natuurlijk, je moet alleen niet meer verwachten (want dan krijg je wel stress) als je verwacht 7 weken te zijn en je ziet een vruchtzakje van 5 weken DAT levert natuurlijk wel enige stress op, bij mij is een vroege echo gedaan, nou het beeld klopte met een vroege zwangerschap, en volgende week mag ik weer en dan moet het beeld duidelijk anders zijn, prima, dan weet je dat ook, stel ik had pas met 8 weken gekomen en het beeld ziet eruit als 6 weken dan schrik je, terwijl het prima kan dat je bv veel later hebt ingenesteld e.d.

Verder vind ik late echo's echt vreselijk voor mama's die bv al 10 weken met "niets" (weet ik dat klinkt naar maar bij gebrek aan beter woord) rondlopen en denken dat ze zwanger zijn maar helemaal niet zijn. Ik vind 10 weken de nieuwe standaard van de VK's echt veel te laat. Ik vind 8 weken echt wel de max voor een eerste echo als je het mij vraagt ;)

10. mvm2008

mvm2008 Actief lid

May 18, 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    pff echt verschrikkelijk die onzekerheid. Ik heb 3 weken geleden de eerste echo gehad, ook een vroege omdat ik niet tegen de onzekerheid kon. Ik heb inmiddels een paar vroege miskramen gehad en de laatste echo was er 1 waerbij ze geen hartje konden vinden. Omdat ik ik er dus niet vanuit ging dat deze zwangerschap wel goed verloopt, had ik wat moeite met het opgeven van een slechte gewoonte... roken.. dus daarom kreeg ik een vroege echo waarop al een kloppend hartje te zien was.. daarna geen sigaret meer aangeraakt. Woensdag aanstaande nog een echo, maar ook nu weer minstens zo zenuwachtig bah.. hoop dat de dagen snel voorbij gaan

11. jackystory

jackystory Fanatiek lid

Feb 10, 2012
    1,156
    1
    0
    speen koorden maken
    Amsterdam
    He dames. Ik zit nu bij de gyn in het ziekenhuis. Heb bloed verlies.
    Het kan van alles betekenen. Dus krijg ik een echo zo dat wel wel vast kunnen stellen dat het niet in me eileider zit. Als dat wel zo is hebben we een probleem. Want heb er nog maar 1.

Nu ff wachten tot de gyn me komt halen.

Spannend.

12. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

Jun 14, 2013
    5,350
    1
    0
    ik duim voor je meis, succes!!!

13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,977
    15,607
    113
    Nabij Utrecht
    Succes meid! Hopelijk zien ze een beginnetje in je baarmoeder en niet in je eileider

14. jackystory

jackystory Fanatiek lid

Feb 10, 2012
    1,156
    1
    0
    speen koorden maken
    Amsterdam
    He dames. Ben terug en t is nog al ingewikkeld.
    Maar ze zien een zwangerschap.
    Bij mij hadden ze in januari een eileider weg gehaald. Door een bmm
    Maar ze kunnen nooit de hele eileider weg halen, er blijft een stompje in je baarmoeder zitten die ze niet weg kunnen halen.

Nu hebben ze met echo gezien dat het of in het stompje zit, of er net naast.
    Als het in het stompje zit dan heb ik een probleem.
    Want dat word een operatie of medicijnen of bijde.

Dus hoop dat de bby er net naast is gaan huisvestigen.

Ik moet over 2 dagen terug komen en dan weer een echo en nloed prikken.

Groetjess jacky

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,977
    15,607
    113
    Nabij Utrecht
    Jeetje wat vervelend.ik zal duimen voor een goede afloopm

16. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

Jun 14, 2013
    5,350
    1
    0
    Wat vreselijk spannend, ik duim met je mee dat ie goed zit!!!!;

17. jackystory

jackystory Fanatiek lid

Feb 10, 2012
    1,156
    1
    0
    speen koorden maken
    Amsterdam
    Dank jullie wel morgen om 9 uur weer naar de gyn.
    Hou me hart vast.

Xxx jacky

18. jackystory

jackystory Fanatiek lid

Feb 10, 2012
    1,156
    1
    0
    speen koorden maken
    Amsterdam
    He dames, heb me 2 de vroege wcho gehad. En alles ziet er goed uit.
    Volgende week dinsdag mag ik weer komen
    Spannend.

19. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

Jun 14, 2013
    5,350
    1
    0
    goed nieuws!!

20. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

Jul 21, 2012
    2,289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jeetje meid, spannend!
    Ik heb met 4wk 6d een echo gehad want de afspraak met de gyn stond al gepland. Ik wist dat ik nog niet veel moest verwachten, volgens de gyn zag alles er goed uit voor de termijn en ik mag volgende week vrijdag met 6wk 6d terugkomen voor een nieuwe echo.

Share This Page