Anti D

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by rijkdom, Sep 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rijkdom

rijkdom Lid

Jun 14, 2014
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste verloskundigen,

Hoe lang duurt het voor een lab de rhesus D factor van je ongeboren kindje heeft bepaald?

(Ze waren me vergeten te prikken bij 27wk (ben Rhesus D-neg). Nu bij 30,5 alsnog geprikt. Ik wil graag bellen voor de uitslag (want ik reken er niet te veel op dat ze zelf initiatief nemen) ipv de volgende controle afwachten over 3,5 week...
    Ik ben onder behandeling bij de Gyn omdat ik een tweeling krijg, in het ziekenhuis moet je naar mijn idee helaas toch wat meer meedenken dan bij een 1e-lijns vk;))

Bedankt!

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedenavond Rijkdom,

de uitslag is vaak binnen een week bekend. Indien men de uitslag nog niet schriftelijk hebben ontvangen, kan men ook naar het laboratorium bellen. Heb je wel al anti-D gekregen? Als men vergeten is te prikken bij 27 wk, moet het alsnog later geprikt worden, maar ook bij 30 wk anti-D gegeven worden ongeacht de uitslag. Bij een tweeling moet zelfs een dubbele dosis gegeven worden. Op de site Home - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (zoekterm rhesus negatief) staat dit goed uitgelegd. Indien geen anti-D hebt gekregen, zou ik toch nog even bellen met het ziekenhuis. Succes!

Groetjes Monique

3. rijkdom

rijkdom Lid

Jun 14, 2014
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Monique, hartelijk dank voor je advies, ik ga straks bellen want er is niets toegediend.

4. rijkdom

rijkdom Lid

Jun 14, 2014
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het zh gebeld maar ze ondernemen geen actie voordat de uitslag bekend is. Afwachten maar eventjes.

5. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedenavond,

merkwaardig dat het landelijk beleid niet gevolgd wordt. Hopelijk is de uitslag goed. Succes!

Groetjes Monique

6. rijkdom

rijkdom Lid

Jun 14, 2014
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja aparte gang van zaken. In elk geval bedankt!

Share This Page