Hallo zwangere dames, Ik heb sinds deze week toch besloten om me te laten inenten tegen de mex. griep! Al hoewel ik het nog steeds spannend vindt... vrijdag krijg ik mijn eerste prik en 3 weken later de 2e... Mijn vraag is nu: Wie gaat zich ook laten inenten of heeft dat inmiddels al gedaan en heeft (tot nu toe) geen bijwerkingen of wat ook? Groetjes, mammamia Ps. Het liefst alleen reageren als je ook hebt besloten je te laten inenten...
Hoi mammamia ik heb besloten me ook te laten inenten. Ik krijg de eerste prik a.s. maandag, dus ik kan je nog niks nieuws vertellen. Ik ben ook erg benieuwd hoe ik erop zal reageren, met griepverschijnselen of niet...
Hoi hoi, Goed dat er ook zo'n onderwerp gestart word met alleen mensen die het wel gaan doen. Ik ga de griepprik wel halen maar hoef pas volgende week maandag de 16e dus ben erg benieuwd of jullie veel last van bijwerkingen krijgen... Groetjes Lysanne
nou ik ben 39.3 dagen zwanger en kreeg hem afgelopen dinsdag aangeboden maar je kunt er net als de griepspuit beetje grieperig van worden dus denk niet dat ik hem doe omdat ik geen behoefte aan heb om beroerd de bevalling in te gaan wil niet zeggen dat ik er beroerd van wordt maar toch.... vraag wel of ik hem ook na die tijd kan halen!! of wat zouden jullie doen/??
Ik laat me ook inenten. Heb heeeeel lang getwijfeld maar toch besloten om het te doen. Vind het wel erg spannend maar goed, wil ook niet ziek worden!!!
Ik zou hem idd als ik zover als jouw was nu niet nemen, want lijkt mij ook niks om tijdens je bevalling (hoge) koorts te hebben... daarna kun je hem dan altijd nog gaan halen lijkt mij... moeilijk he?
Nou, laten we deze topic dan open houden om elkaar deze week en misschien de weken erop op de hoogte te houden of het allemaal mee is gevallen en of er daarna ook bijwerkingen zijn gekomen of niet... Hoop het natuurlijk van niet en dat we er gewoon niks van merken en alles goed blijft gaan met ons en onze kindjes! Liefs
Hoii Ik heb de eerste prik afgelopen dinsdag gehad ik ben nu 26.3 weken zwanger van een tweeling. Sindsdien voel ik me wel wat minder fit, maar ik heb geen koorts gehad. Ik heb erg getwijfeld zoals velen van ons, maar ik vond niet dat ik mijn babies en mezelf in gevaar mocht brengen. Ik heb veel gehad aan de site grieppandemie.nl. Succes met de beslissing. Gr Mariska
Na die tijd ben je geen risicofactor meer he of is het om een andere reden dan alleen zwangerschap dat je 'm mag halen? Ik doe et juist wel omdat je na je bevalling ee slechtere weerstand hebt en daardoor extra vatbaar bent voor mex griep. Mijn gyn heeft het me aangeraden, heb bij m'n eerste bevalling 3,5 liter bloed verloren en de kans daarop is nu ook aanwezig.
Ook ik ga maandad de eerste prik halen. En ook ik vind het spannend en heb heel lang getwijfeld, nog steeds wel eigenlijk. Fijn om te lezen dat er meer meiden zijn die de prik gaan halen. gr. Nicole
Ik ga 'm ook halen. Maandag de 16e. Michelle2007, ik zou 'm wel halen. Je bent zelf na de bevalling ook nog wat zwakker en de kans is aanwezig dat je kindje ook nog wat antistoffen meekrijgt, zeker als je ook nog borstvoeding gaat geven. Persoonlijk vind ik die voordelen groter dan het nadeel dat je je misschien iets minder goed voelt. Want die kans is volgens mij klein. Maar het is heel lastig, het blijft heel persoonlijk...
Misschien ligt het aan mij, heb ik nog onvoldoende gelezen enzo, maar op de website van het RIVM staat duidelijk dat inenten na 13 weken niet schadelijk is voor het ongeboren kind. Waarom willen zwangeren zich dan niet laten inenten? Zwanger met evt. longontsteking lijkt me niet fijn (want dat kun je krijgen van de m-griep. ) Zoals ik het lees is de inenting vooral een bescherming voor de zwangere vrouw. Ik denk dat ik hem wel ga halen straks. Maar misschien mis ik iets?
Wat je vaak hoort als argument dat niemand weet wat er op lange termijn gebeurt.... Ik ben het met je eens hoor, mijn gyn heeft het me aangeraden en als hij dat zegt plus alle aanvullende info die ik heb gelezen in folders en op internet heeft mij doen beslissen om het wel te doen.
Hallo, Ik laat mij ook inenten de 20 ste de eerste prik. Ik heb de gehele site van de rivm uit gespit. En ook nog bekeken wat voor middelen in de vaccinatie zitten. En daarnaast zegt mijn gyn, huisarts en mijn schoonmoeder (die is dokterassistent) dat het erg belangrijk is om te doen. Ik ben nu 21 weken zwanger. En het is logische dat je niet onder de 13 weken mag. Dit omdat er dan nog niks volgroeid is. En dat is dan juist de kritieke periode. En als je de mexicaanse griep krijgt, dan ben je niet blij. I.v.m de longontsteking. Daarnaast werk ik ook nog eens in een risico groep (verstandelijke gehandicapten kinderen). Er zijn al best wat kindjes ziek geweest!! Dus ik zou het echt aanraden groetjes vinkje
Halloo... Ik moet donderdag voor de eerste prik, ben nu 25wk zwanger. Wel heb ik gehoord/gelezen dat er pas echt GEEN risico is voor t kind als je de enting pas NA de 28wk neemt. Dan is t kindje namelijk echt helemaaal compleet en moet t alleen nog in gewicht aankomen. Hierdoor is de kans op eventuele afwijkingen, ook op latere leeftijd nihil. Dus ga maandag even naar de huisarts bellen of ik de enting niet over 3 weken kan halen. Neem namelijk liever t zekere voor t onzekere.
Ik ga de mexicaanse griepprik morgen halen. Ben best zenuwachtig en bang voor de mogelijke bijwerkingen. maarja die neem ik voor lief