4 weken en 2 dagen ZWANGER!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door babymaken, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babymaken

babymaken Bekend lid

15 mei 2011
    613
    0
    0
    -
    Waalwijk
    LadyT: En? Hoe was je echo?

Madre: Succes zo om 1 uur!

Germar: Hoop dat het snel volgende week is en jij je echo hebt en dat je het nu een beetje los kan laten. Hoewel ik weet hoe ontzettend moeilijk dat is! Knuffel!

Pixel: Long time no see. Hoe is het ermee?

2. LadyTwilight

LadyTwilight Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.624
    0
    36
    zuid holland
    het ging heel goed! kloppend hartje was te zien.
    en alles zat op zijn plek super!!!!!!!!
    je voelt gewoon de ontlading!! over 2 weken weer..
    MAdre ik denk aan je!!!

3. babymaken

babymaken Bekend lid

15 mei 2011
    613
    0
    0
    -
    Waalwijk
    Ow geweldig joh!! :D Echt heel erg fijn! :) Ik zag in mijn mail dat er reactie was van jou en kreeg helemaal zo'n spanningsgevoel, maar dit is echt super om te horen! Hoe groot is hij/zij? En hoever ben je denken ze?

Liefs!!!

4. pixel321

pixel321 Lid

25 mei 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Babymaken
    Hier alles goed, ik ben alleen niet zo'n dagelijkse forum schrijver. Heb ook een drukke baan, waarbij ik veel weg ben. Bij jou ook alles goed?

@Lady Twilight
    Mooi dat het goed is gegaan vandaag, probeer er lekker van te genieten.

5. babymaken

babymaken Bekend lid

15 mei 2011
    613
    0
    0
    -
    Waalwijk

Pfff ik snap niet dat je dat vol houdt zeg! Ik zit in de ziektewet (niet vanwege zwangerschap hoor), maar ben gewoon zo moe. Slaap uren en kan nog mijn bed niet uitkomen en in de middag vallen mijn ogen alweer bijna dicht .... Ik zou nu echt niet kunnen blijven werken.

Madre: Ik ben bang dat je geen goed nieuws hebt gehad bij de echo, omdat je nog steeds geen bericht hebt achter gelaten hier. Ik hoop dat mijn vermoeden niet waar is en dat alles helemaal goed is!!!

6. LadyTwilight

25 aug 2010
    1.624
    0
    36
    zuid holland

ht is nu 15.5 mm en idd 7 weken en 6 dagen vandaag haha dus ik loop helemaal op schema!

Madre heb je nieuws :(

7. Madre

Madre Actief lid

17 nov 2009
    216
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey allemaal,

sorry dat ik nu pas wat van mij laat horen maar was heel de dag bij een vriendin die weer aan haar baarmoeder werd geopereerd en helaas geen internet thuis heeft:$
    Nou, ik was natuurlijk heel vroeg op mijn afspraak en moest nog 5 minuten wachten wnt vk was laat:x
    Ze kon niks via mijn buik zien en daardoor wist ik all hoe laat het was. Ze vroeg als ik last van me darmen had en dat is de laatste dagen wel zo.
    Ze moest weer inwendig doen en VOILA mijn baby was daar in een hoekje en ik zag zijn hartje hard kloppen ;)
    ohhhhhh wat was ik blij toen ik het zag, heerlijk gevoel.
    ben nu al vergeten hoe groot ie al is maar volgens vk klopt het helemaal met de berekening en we zijn precies 9 weken zwanger.
    Het is bizaar maar de baby heeft al een vorm, je kunt zijn vorm duikdelijk zien.
    Wat ben ik blij:)

@Twijlight, ben ook heel erg blij dat jouw echo positief was;)

Wie is de volgende die een echo krijgt, is het Germar?

Nou, ik ga vanavond heerlijk slapen want gisteren kon ik amper slapen.

Kuz;)

8. babymaken

babymaken Bekend lid

15 mei 2011
    613
    0
    0
    -
    Waalwijk
    Heerlijk!!!!!! Ik was echt bang dat het niet goed zou zijn, maar dit is echt geweldig nieuws joh! Super gewoon! Leef helemaal mee! Heb je geen fotootjes mee gekregen? Daar staat bij ons ook de grootte van de kleine op ...

SUPER! GEFELICITEERD!!! :) :D ;) :cool:

Germar heeft volgens mij volgende week een echo en ik denk dat ik daarna aan de beurt ben: 6 juli! Nog2 weken en 1 dag!

9. LadyTwilight

25 aug 2010
    1.624
    0
    36
    zuid holland
    Gelukkig!
    Ik kreeg al een shock!!!!
    ben super blij dat de echo goed was!

Hierbij mijn echo!!!!
    het lijkt wel een kikkertje haha

10. Madre

Madre Actief lid

17 nov 2009
    216
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,
    bedankt. Ben ook heel erg blij. En hopelijk blijft het goed gaan.

Maar nu komt het volgende stap, ontdekken of je kind Downsyndroom heeft. Moet eerlijk zeggen dat ik niet wist dat je dat van tevoren kon weten. heb een informatie boekje gekregen en er is een onderzoek die gedaan kan worden tussen 9 en 14 weken (combinatietest). het wordt pas vergoed als je boven 36 jaar bent.
    Wat denken jullie hiervan?

11. Madre

Madre Actief lid

17 nov 2009
    216
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey, is het mogelijk om een seintje te krijgen als iemand een reactie achterlaat hierop?

12. babymaken

babymaken Bekend lid

15 mei 2011
    613
    0
    0
    -
    Waalwijk
    Ieder moet dat samen duidelijk beslissen. Mijn man en ik hebben besloten om het niet te doen. We willen het sowieso houden. het blijft ons kindje of het nu het syndroom van down heeft of niet. Abortus vinden wij moord, dus daar denken wij sowieso niet aan.

Je moet jezelf de vraag stellen wat het je brengt als je het weet: Weet je dat het niet zo is, dan is dat fijn maar het geeft nog geen 100% zekerheid en ook niet over de rest van de gezondheid van het kleintje. Weet je dat het wel zo is in hoeverre ga je je dan druk maken en kies je dan voor abortus of niet? Terwijl het een kansberekening is dus ook niet met 100% zekerheid te zeggen. Mensen met het syndroom van down vind ik hele mooie onbevangen mensen en die zijn vaak ook heel gelukkig omdat ze zelf het besef van hun handicap niet hebben. De ouders zijn vaak diegene die het er moeilijk mee hebben ...

13. LadyTwilight

25 aug 2010
    1.624
    0
    36
    zuid holland

Ik kreeg idd ook die vraag omdat dat nieuw is.
    ik heb ervoor gekozen om het niet te doen.
    Sowieso zei mijn verloskundige dat de test niet 100 procent waterdicht is en het nog wel is een verkeerde uitslag kan geven.
    Dan zou je alsnog de vlokkentest etc moeten doen die weer gevaarlijk is vanwege dat je een miskraam kan krijgen.

Als je in je familie niet een syndroom van down kindje hebt en ligt aan je leeftijd bij mij is de kans bijv 10 op 19 van de 1000.
    en je kan nog bij de 20 weken echo zien of het hartafwijkingen etc heeft en dus dan alsnog beslissen zodra ze die afwijkingen zien.

14. Madre

Madre Actief lid

17 nov 2009
    216
    0
    0
    NULL
    NULL
    oi,
    goed te horen wat jullie ervan vinden. Wij delen jullie mening hierover. Toen ik mijn eerste echo kreeg, 3 weken geleden, kreeg ik het informatie boekje mee, heb het doorgenomen maar niet meer naar gekeken.
    Maandag vroeg de vk of ik een beslissing had genomen maar ik had geen idee wat ze bedoelde want ik was het allaang vergeten.
    Wij willen al zolang een kind dus voor ons wat wij krijgen is van ons en een abortus is NOOIT is onze gedachten geweest. Alleen aandenken......... Als je het te horen krijgt, als je het te horen krijgt, dan is het al een mens, een kleine mens binnen jou en je kunt het niet maken want, sorry dat ik het zeg, het is net als een moord plegen....

Maar ya, gelukkig, denken jullie ook zo en kan ik vrij mijn mening geven. Sorry als ik iemand heb beledigd.

Nou, ik ga lekker nog effe lezen en daarna ekker naar bed.

Spreek jullie gauw.

15. babymaken

babymaken Bekend lid

15 mei 2011
    613
    0
    0
    -
    Waalwijk
    Wat is het hier stil zeg! Alles goed met iedereen. Hier wel, maar ik begin inmiddels toch weer onzeker te worden en ben echt toe aan die echo zeg! Heb weer het gevoel dat de symptomen minder worden en daar kan ik echt niet tegen!!

Madre: als je bij tools kijkt bovenaan rechts en daar op klikt kan je je abonneren op dit onderwerp en dan kan je kiezen of je steeds een mail wil of 1x per week ofzo als iemand gereageerd heeft.

Germar: al terug van vakantie? Wanneer is je echo?

16. LadyTwilight

25 aug 2010
    1.624
    0
    36
    zuid holland
    Hello!

Ja ik wou ook vandaag wat komen schrijven haha!
    Maar was het weekend goed ziek en in deze hitte kan ik het heel moeilijk uithouden!
    verder gaat het nu wel weer goed wel heel moe werk nog halve dagen en dat bevalt me wel!
    Maandag weer een echo spannend!!!! maar ben er niet nerveus voor.
    Ik krijg zelfs al een buikje door mijn darmen!

@babymaken niet zo onzeker zijn denk maar zo het hartje hebben we zien kloppen dus de kans dat het fout gaat is nihil en anders duren de dagen zo lang.
    Ik blijf vertrouwen op mijn baby!
    jij hebt 2 dagen na mij je echo wel leuk he bijna weer!!!

17. pixel321

pixel321 Lid

25 mei 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het was idd erg rustig hier, maar het warme weer speelt ook niet echt mee natuurlijk. En zoals ik al eens geschreven heb, ik ben niet zo'n forum typ en drukdrukdruk met werk.
    Maar goed, volgende week woensdag voor de 'echte' termijnecho, ben benieuwd.
    Ik ben een paar dagen (lees weken) echt de hele dag misselijk geweest, gelukkig niet overgegeven, maar gewoon 24/7 misselijk zijn. Nu heb ik een zusje met ervaring (zij had HG, extreme misselijkheid, opname in ziekenhuis ivm uitdroging en teveel gewichtsverlies, etc) en die raadde mij Nux Vomica D4 van Dr. Vogel aan. Hielp bij haar eerste zwangerschap een heel klein beetje.....maar voor mij werkt het tot nu toe prima.
    Ik voel mij gelukkig ook wat beter weer, wel nog steeds supermoe, maar ook dat hoort erbij.
    Tot gauw allemaal en geniet van jullie echo's.
    Liefs Pixel321

18. Madre

Madre Actief lid

17 nov 2009
    216
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey, ben ik weer.
    ik vond ook dat hier een beetje te stilletjes was maar gelukkig zijn jullie terug;)
    ik ben net als jou babymaken, beetje zenuwachtig voor me volgende echo, heb ook bijna geen symptomen, alleen moe en heel erg last van me darmen net als jij twilight ik denk niet dat het nodig is maar elke keer duurte het zolang voor het volgende echo. mijne is pas 11 juli (12weken echo). dat duurt nog bijna 2 weekjes, pffff pffffff
    Germar is de volgende die een echo heeft, 29 juni en daarna twilight, babymaken en pixel. ik ben als laatste:(
    Maar het komt allemaal goed dames. heb net gemerkt dat we allemaal een paar dagjes verschillen en zijn bijna allemaal rond 9-10 weken, das egt leuk.
    nou, het is nog vroeg maar ik ben zo moe, ga slapen. nog maar 3 dagjes werken en daarna is het weekend:D

Trouwens, volgens mijn vk moest ik foliumzuur tot week 10 slikken. zijn jullie van plan om verder te blijven slikken, na 10 weken?

19. LadyTwilight

25 aug 2010
    1.624
    0
    36
    zuid holland
    Ja idd leuk dat we allemaal gelijk lopen!
    Ik snap het wel die onzekerheid maar toch is het ff een knop omdraaien ik leef met de dag. En iedere dag dat ik weet dat ik zwanger ben, ben ik ook heel erg blij!
    Dus ik ben gewoon blij zolang ik me zo voel!
    Met of geen symptomen!

En madre je hebt dus duidelijk wel symptomen! De misselijkheid is bij mij ook meeste gedeelte weg. In het weekend kwam het snoeihard terug en nu is die weg!
    Idd met 10 weken mag je stoppen ik twijfel nog ik gebruik de vitamine en de verloskundige zegt dat het wel goed is om die te blijven slikken.
    Al ben ik blij dat ik dan wel alles uit mijn macht heb gedaan om het kindje zo goed mogelijk te helpen qua gezondheid na de 10 weken moet het op eigen kracht.

Misschien is het ook handig een soort tabel te maken met eerstkomende afspraken etc

Ladytwilight-1e kind- 26 jaar- echo 4 juli

20. babymaken

babymaken Bekend lid

15 mei 2011
    613
    0
    0
    -
    Waalwijk
    AFSPRAKENLIJST
    Ladytwilight-1e kind- 26 jaar- echo 4 juli
    babymaken - 1e kind - 29 jaar - termijnecho 6 juli