moeder verklapt zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mchll1, 18 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mchll1

mchll1 Lid

18 okt 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik moet even wat kwijt.
    Ik ben nu 15 weken zwanger, en heb een probleem met mijn moeder.
    Toen ik 6 weken zwanger was besloten ik en mijn vriend het aan onze ouders te vertellen, zij vonden dit helemaal geweldig!
    Natuurlijk hebben wij ze toen gevraag het voor zich te houden omdat het nog zo vroeg was.
    Nou was mijn moeder super enthousiast en trots dat zij oma word hartstikke leuk natuurlijk.
    Maar wat meen je..nog geen dag later kreeg ik een sms van een vriendin die mij feliciteerde met mijn zwangerschap, en van wie wist zij dat juist..mijn moeder. (notabene was dit ook nog op een verjaardag!!)
    Dit vond ik dus helemaaal niet leuk en vroeg haar of ze t alsjeblieft voor zich kon houden, later bleek dat ze t weer iemand anders verteld had.
    Verder heeft ze al heel veel gekocht, ik snap dat ze t geweldig vind maar dit word ons eerste kindje en op deze manier word ons de tijd van leuke spulletjes kopen een beetje ontnomen.
    Over 4 weken krijg ik mijn 20 weken echo en je raad t misschien al..wij zijn serieus aan t overwegen om t geslacht aan niemand te zeggen.
    Vooral mijn vriend heeft hier grote moeite mee.
    Heb het er al met mijn moeder erover gehad en hij reactie was dus niet leuk.
    Aan de ene kant maakt mij t niet uit dat iedereen dit weet, maar mijn vriend heeft hier grote moeite mee dus respecteer ik zijn wens maar.
    Maar vind het toch een beetje sneu voor mijn moeder..
    wat vinden jullie dames? zit met mijn handen in t haar.

liefs michelle

2. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Ik zou het echt niet leuk vinden als ik het zelf niet kon vertellen, dat ik zwanger was. Beetje gevalletje van "stolen thunder"
    Ik zou het geslacht lekker voor jullie zelf houden als je vriend dat graag wil.
    Mocht je nog van gedachten veranderen dan is het zo gezegd.
    In ieder geval... als ik besloten zou hebben het geslacht voor me te houden dan zou ik het niet sneu vinden.

3. Aleisha

Aleisha Actief lid

28 dec 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Persoonlijk zou ik heel teleurgesteld zijn in mijn moeder, als ze mijn zwangerschap tegen anderen had verteld, ondanks mijn vraag dit stil te houden. En dan vind ik het echt geen argument dat zij ook blij is.
    Over de kwestie wel/ niet het geslacht vertellen vind ik dat je de keus van je vriend moet respecteren. Als hij dit niet wil dan houdt het op. Je kunt delen met je moeder dat jij dit ook jammer vind, maar dat je zijn wens hierin belangrijk vind.

4. tulip

tulip Niet meer actief

nou ik zou dat idd ook echt niet leuk vinden...zou het geslacht dan ook niet vertellen, kunnen er ook geen problemen ontstaan, just to be sure.

5. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Mijn moeder riep het met 5 weken toen we het vertelde al rond te vertellen, ach Ik had zoiets van laat maar gaan, de mensen die het moesten weten wisten het. En ze was gewoon enthousiast.

Maar kan mevoorstellen dat jehet niet leuk vond, dus zou lekker het geslacht voor me houden :)

6. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik begrijp dat je moeder blij is en dat ze het vast allemaal goed en lief bedoeld maar vooral dat van het vertellen zou ik toch echt niet leuk vinden.
    Maar goed ik begrijp dat je dat wel gezegd hebt? Daar is nu niets meer aan te doen.

Wat wil je zelf?
    Vind je het belangrijker dat de wens van je partner (vader van het kindje) gerespecteerd wordt door jou of dat je moeder misschien wat verdrietig erover is?
    Ik weet wel wat ik belangrijker zou vinden.

Misschien kan je het gesprek met je partner nog eens aangaan hierover en nogmaals kijken waar jullie samen uitkomen.

at je moeder spulletjes wil kopen is natuurlijk heel lief maar ik begrijp wel heel erg goed dat je het gevoel nu hebt dat het jullie op deze manier een beetje ontnomen wordt. De enige manier om hier echt iets aan te doen is je gevoel hierover uitspreken. Of misschien kan je wat hints laten vallen over spulletjes die je graag wilt hebben maar waarvan je het niet erg vindt als je ze niet zelf uit kan zoeken.

Ik zou zeggen, volg vooral je eigen gevoel over het wel of niet vertellen en beslis daarover samen met je partner, jullie krijgen een kindje samen. Natuurlijk is oma worden enorm bijzonder maar je moeder zal jullie keuze daarin toch moeten respecteren.

Sterkte!

7. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Mijn schoonmoeder en moeder hebben het meerdere keren doorverteld. Ik vond dit niet leuk, zeker gezien de termijn. Ergens had ik het al verwacht want ze hebben dit in het verleden al vaker gedaan. Mijn moeder had gister zelfs al geregeld dat het babykamertje volgende week wordt gemaakt. Wij weten zelf nog niet welk behang we willen en hoe we het willen hebben allemaal. Ook mijn moeder heeft al een enorme lading kleertjes gehaald. En vanaf het moment dat wij het voorzichtig hebben verteld aan de buitenwereld, heeft zij het iedereen vertelt die ze tegenkwam. Wij konden het aan weinig mensen zelf vertellen. Ik weet dat het irritant is, en ik snap julliegedachtegang. Vertel het alleen als je ze het kunt vergeven dat ze het toch verteld. Dit gaat vast gebeuren. Houd altijd in je hoofd dat ze het in hun enthousiasme doen. Ze zijn erg blij en trots. En maak er geen ruzie om want dat is het niet waard. Geniet van deze mooie tijd en laat het ze niet bederven.

8. mchll1

mchll1 Lid

18 okt 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn moeder kennende maakt ze me dan de hele zwangerschap gek omdat ze het wilt weten..ze is altijd al heel erg nieuwschierig geweest.
    Ze zegt wel : oo maar t geslacht is wat anders dat kan ik wel voor me houden, maar ik geloof er niks van.
    Ook met kleertjes kopen etc moet ik op gaan passen want ze gaat gegarandeerd gewoon in de tassen kijken als ik er ff niet ben. (ja echt!!)

9. mchll1

mchll1 Lid

18 okt 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    jeetje..dat gaat ver zeg dat je zelf nog niet echt weet hoe de babykamer eruit gaat zien. Denk dat wij het toch echt voor onszelf gaan houden, hou moeilijk dat ook is voor mijn moeder.
    Maar het is wat je zegt, ze zijn gewoon enorm trots en ruzie erom maken ga ik ook zeker niet doen.

10. mchll1

mchll1 Lid

18 okt 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik sta hier een beetje in het midden. Ik weet gewoon zeker dat mijn moeder het geslacht zou doorvertellen en dit gaan wij al helemaaal niet leuk vinden. Ik hoop dat ze het positief bekijkt, dan is het echt verassing voor haar als het geboren word.

11. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik weet zeker dat mijn moeder ook haar mond niet had kunnen houden van enthousiasme, ze wilde zo graag oma worden. (helaas is ze er niet meer) Is toch super dat ze zo enthousiast is en al lekker aan het shoppen is voor jullie kind.

Zou het geslacht echt niet geheim kunnen houden voor de mensen die zo dicht bij me staan.

Maarja uiteindelijk is dat natuurlijk heel persoonlijk. En moet je doen waar jij je goed bij voelt, het is jou moeder.

12. mchll1

mchll1 Lid

18 okt 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL

Wat jammer van je moeder..
    mijn schoonmoeder daar in tegen heeft nog helemaal niks gekocht, die is weer precies het tegen overgestelde haha!
    aan de ene kant een beetje jammer.
    Maar daar is blijkbaar iedereen anders in

13. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lastig hoor. Ik kan me de situatie moeilijk indenken omdat wij daar hier geen 'last' van hebben. Daarnaast mocht bij ons iedereen het geslacht ook weten.

Wij hebben overigens het (zwangerschap) aan mijn schoonouders verteld op de dag dat we het ook aan alle broers en zussen gingen vertellen (mijn ouders wisten het al wel wat eerder door omstandigheden) omdat toen mijn schoonzusje zwanger was, wij het al wisten voordat ze het ons zelf konden vertellen (werden gebeld door schoonmams dat zwager en schoonzus naar ons toekwamen om ons iets heel leuks te gaan vertellen ;), wij wisten genoeg, vond ik zelf heel jammer juist die spontane reactie is toch leuk om te zien vor de aanstaande ouders?). Heb wel het idee dat schoonmams daarin wat voorzichtiger is geworden maar wij wilden het risico niet nemen dat wij het zelf niet konden vertellen en zijn na het bezoekje aan hen meteen doorgesjeesd naar schoonzus en zwager.
    Qua cadeautjes, wij hebben van mijn ouders op de 'babyrekening' een bedrag gekregen om zelf te shoppen (naast een paar kleine lieve cadeautjes en een wiegje), maar besef wel dat sommige oma's het juist zo leuk vinden zelf te kunnen shoppen.

Als je echt niet wil dat het doorverteld wordt, dan zou ik er in dit geval voor kiezen om het geslacht niet te vertellen en zeggen dat ik graag wil dat het voor anderen een verrassing blijft tot de geboorte. Maar van de zijlijn is makkelijker praten, realiseer ik me wel.

14. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik vind het niet kunnen als mensen die jij zelf wil informeren worden geinformeerd door je moeder. Daarnaast wil je vriend het geslacht geheim houden, dan dien je die wens toch te respecteren?

Ik heb zelf mijn ouders meteen geinformeerd toen we de echo hadden met 7 weken en gevraagd het tegen niemand te vertellen behalve haar belangrijkste 2 zussen. Deze wens heeft zij gerespecteerd, vanaf de 12 weken mocht zij het van de daken achreeuwen en dat deed ze! Maar ik heb ook een nare ervaring met nichtje van manlief. Ik stond op een feestje en was toen volgens mij 9 weken en wij hadden het dus zijn nichtje ook verteld (als enige naast mijn ouders, schoonouders zijn er helaas niet meer). Ik had dus mijn vriendinnen nog niet geinformeerd. Komt haar beste vriendin (van nichtje dus) en feliciteerde ze mij met de zwangerschap. Toen was ik echt furieus! Ik had haar gezegd dat ze niks mocht vertellen. Ze heeft gemerkt dat ik echt woest op haar was en heeft haar excuses aangeboden. Ze heeft het daarna ook niemand meer verteld. Maargoed, ik was absoluut not amused vooral omdat ik haar beste vriendin eigenlijk niet echt kon, ik dacht wtf? Zij weet t terwijl ik mijn vriendinnen pas met 12-weken wil informeren... Maarja t is gebeurd maar vond t echt niet fijn.

15. Mardou

Mardou Lid

18 okt 2012
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal mee eens! Iedere moeder is blij (even uitgaan van het positieve in de mens), maar dat is geen vrijbrief om aan jouw/jullie wensen voorbij te gaan!

sterkte!

16. zwendel

zwendel Niet meer actief

Mijn schoonmoeder heeft het nu al voor de derde keer gedaan. Eerst dat ik zwanger was bij mijn vorige zwangerschap en gelijk de hele fam wist het. Toen op onze trouwdag het geslacht verteld en dus ook wist heel de fam het en nu weer met de zwangerschap. We hadden nu net een ander huis en ik wilde uit naam van mijn zoontje een uitnodiging sturen voor een housewarming en verjaardag van mijn man met in de tekst iets van omdat ik een broertje of zusje krijg zijn we groter gaan wonen enz.. was al met de uitnodigingen begonnen en toen heeft ze opgebiecht dat ze het verteld had. dus ook de uitnodigingen hoefde niet meer. Wij weten nu wel wat het wordt maar we gaan dat haar echt niet vertellen. ze denkt nu dat we het nog niet weten heb ook de 20 wekenecho nog niet gehad. maar ben een aantal keer in het ziekenhuis geweest de afgelopen 2 weken en dus weten wij het geslacht wel. we hebben ook gezegd dat we het niet willen weten omdat ze anders toch alleen maar gaat vissen. en als we het wel willen vertellen zetten we het gewoon op fb ofzo,gewoon om te treiteren. maar van mij hoort ze het niet want dat zou de 4e keer zijn dat ze wat doorverteld wat ik vind dat toch echt iets voor de ouders is.

17. Love2bmom

Love2bmom Lid

20 okt 2012
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haiii,

Jeetje ik snap dit je met je handen in je haar zit. Ik weet precies hoe het is als je moeder het verteld aan mensen terwijl je nadrukkelijk hebt gezegd dat julie dit zelf willen doen en zelf willen bepalen wanneer. Ze mag al blij zijn dat jullie het zo snel verteld hebben. Sommige stellen wachten met het vertelllen totdat ze 3 maanden zwanger zijn.

Als je vriend het geslacht liever niet wil zeggen probeer erover te praten waarom het voor jou wel belangrijk is om het te vertellen. En wat betreft je moeder, kun je er met niet over praten? Over de babyspulletjes? Oma worden is super, maar zo als ik het lees slaat je moeder er een beetje in door. Probeer er met achter te komen waarom ze zich zo gedraagt?

Liefsss

18. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ooo daar zou ik helemaal gek van worden. Ik zou lekker zeggen dat je het niet wilde weten en dat de echoscopiste niets heeft gezegd. Idee?

19. glimworm

glimworm Niet meer actief

Herkenbaar!
    Mijn schoonvader kan echt niks voor zich houden. als er ergens een soort van (familie)geheimpje uitlekt dan vertelt hij het wel aan ons maar zegt er gelijk bij dat we het eigenlijk niet mochten weten ;) (nu houden wij onze mond wel hoor :D) zo wisten wij dus ook heel vroeg dat zwager en schoonzus weer in verwachting waren, ik had het persoonlijk leuker gevonden als ze het ons zelf als eerste konden vertellen. Bij hun eerste kind is dit wel gelukt en dat was echt een leuke verrassing!
    Ik heb zelf een slechte ervaring met vroeg vertellen en dat het kort daarna misging dus dat doe ik zoiezo niet meer.
    het geslacht en de naam houden we ook als verrassing, juist voor de spontane reacties als het kindje geboren is!

Ik hoop dat ik het tot aan de sinterklaas kan verbergen en het nieuws dan kan vertellen aan schoonouders en zwager en schoonzus allemaal bij elkaar. Ik heb wel het idee dat er misschien vermoedens zijn. ik hoop dat ik ze nog een beetje om de tuin kan leiden haha

20. tulip

tulip Niet meer actief

ja das een goeie, gewoon zeggen dat jullie het zelf niet weten.

Overigens, dat oma's enthousiast zijn vind ik geen reden, dat betekend niet dat ze alles te pas en te onpas kunnen doen.

Deel Deze Pagina