Dipsticks betrouwbaar?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Lies33, Sep 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lies33

Lies33 Niet meer actief

Hoi dames,
    Heb een tijdje geleden via internet een setje dipsticks ovulatie en zwangerschapstesten gekocht.
    Heb zojuist een ovulatietest gedaan en zie een onwijs licht tweede streepje.
    Toen ben ik op internet gaan opzoeken wat dit betekent maar ik kom vaak reacties tegen dat de goedkope dipsticks niet betrouwbaar zijn.
    Wat is jullie ervaring hiermee?

2. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

Feb 8, 2012
    1,138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees hier op het forum altijd goede verhalen over dipsticks, heb zelf deze maand voor het eerst ovulatietesten gebruikt van zwanger & kids. Ik vond het prima werken.
    Overigens geeft een ovulatietest bijna altijd een licht streepje aan, omdat je altijd lcg in je lichaam hebt. Net voor de eisprong krijg je echter een piek, wat tot een positieve test leidt. De teststreep moet dan minstens even donker zijn als de controlestreep. Een licht streepje zoals jij beschrijft betekent dus eigenlijk niks.

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Waar besteld?
    Ik heb ze gehad van zwanger&kids en waren ook goedkope dipsticks.
    Had meteen een goed resultaat,zie mijn baner:D

Hier ook alleen maar tuurstreepjes en helaas betekend dit niks.
    Het loopt niet op zoals een zwangerschaptest.
    Ik had geen eens een licht streepje op dag 10,11,12 en op dag 10 knalde hij er van af!
    Succes!!

4. Rica

Rica VIP lid

May 16, 2008
    7,521
    105
    63
    Female
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    nou ik heb ze gehad van zw en kids, en ze werken perfect...
    Heb ze ook geghad van babyboom maar die bleven omowit!

Er zit altijd wat lcg in je lichaam dus dat er een streepje staat is logisch, maar hij moet het net zo donker als de controlestreep worden. Maar dat je een vaag streepje hebt klopt wel hoor.

5. Veratje

Veratje Actief lid

Aug 29, 2012
    228
    1
    0
    Hoi

Ik heb het een en ander ook gelezen op internet. Maar ik hoor en zie alleen maar positieve verhalen. Met name over Zwanger & Kids. Ben wel benieuwd waar het staat dat het niet zo betrouwbaar is?

6. mama09

mama09 Fanatiek lid

Jul 21, 2009
    1,225
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik vind de dipsticks (van Z&K) super betrouwbaar.

7. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

Feb 8, 2012
    1,138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb eens ergens gelezen dat dipsticks in het algemeen minder betrouwbaar zouden zijn, omdat de hoeveelheid urine die aan de strip komt elke keer verschilt (afhankelijk van hoe lang en diep je de strip erin 'dipt'). Bij zo'n cassette test druppel je heel precies erin en zou je dus de test met steeds precies dezelfde hoeveelheid doen, wat betrouwbaarder zou zijn. Maar naar mijn mening valt dat wel mee (je kunt tenslotte ook meer of minder druppels erin doen dus blijft min of meer hetzelfde).

8. Lies33

Lies33 Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties.
    Ik heb ze nu ook bij zwanger en kids besteld. De andere werkte voor geen meter.:(

9. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Ik heb ze ook 1 maand gebruikt van zwanger en kids, ik vond ze super duidelijk, ik had voor de zekerheid een digitale van cb gedaan toen zw&k positief aangaf, cb gaf tegelijk positief aan en zie mijn banner :)

10. Lies33

Lies33 Niet meer actief

Gefeliciteerd!!!:D

11. ilana

ilana Actief lid

Sep 23, 2012
    130
    0
    0
    Ik ben ook deze maand begonnen met de dipsticks van zwanger en kids en had steeds een hele lichte 2e streep.
    Maar afgelopen vrijdag echt een hele dikke donkere streep :) de volgende dag weer een wat lichtere 2e streep. nu even afwachten dus !

Maar heb ookal kv ovutesten gehad en van clear blue ,maar dit is de eerste keer dat ik echt duidelijkheid zie..

12. ilana

ilana Actief lid

Sep 23, 2012
    130
    0
    0
    Ik heb nog een vraag misschien dat iemand me kan helpen?

Ik heb ergens gelezen dat vanaf het moment van een posi ovutest je je ei zelfs nog 4 dagen later kan krijgen ??
    We zijn nu dus al vanaf vrijdag aan het klussen is het dan verstandig om vandaag ook weer te klussen? of gewoon weer om de dag ?

Alvast bedankt

Share This Page