Hallo mijn vriend en ik proberen al 2 jaar zwanger te worden we lopen sinds september bij de gynaecoloog mijn vriend had na aanleiding van zaadtest zwal zaad en is na de uroloog gegaan die constateerde dat hij een spatader in zijn teelbal had 16dec is hij geopereerd hieraan... ik ben nu 25 dagen overtijd geen teken van ongestelldheid ik had testje gedaan die gaf wazig streepje ook me schoonzus en zwager zagen het kan het zij dat ik gewoon een cyclus heb overgeslagen en in de niehwe cyclus ronde ben zwanger geraakt? Groetjes chantal
Beste Chantie, Ben je normaal altijd wel heel regelmatig ongesteld? Heb je in tussentijd helemaal geen bloedverlies gehad? Het kan zijn dat je eisprong later dan normaal heeft plaatsgevonden. Je zou de test nog eens kunnen herhalen. Blijft de test licht positief zou je via de gynaecoloog of huisarts je hCG waarde (zwangerschapshormoon) kunnen bepalen. Want ook licht positief is over het algemeen wel een teken van zwangerschap! Wat ook een oorzaak kan zijn is dat de zwangerschap in een vroeg stadium 'mis' is gegaan en niet af is gekomen. Ook dan blijft het zwangerschapshormoon in je lichaam aanwezig. Maar het is voor mij moeilijk om hier nu al uitspraken over te doen. Het beste is dus de test herhalen. Graag met ochtendurine omdat deze geconcentreerder is. Bij een lichte streep contact opnemen met je gynaecoloog of huisarts. Gebruik je foliumzuur? Groetjes Gea
Ben na 60 dagen uit eindelijk ongesteld geworden op de dag af in de jieuwe maan heb dus een x overgeslagen... nu weer in een nieuwe ronden trouwens dat testje bleek een ovu test te zijn al die tijd verkeerd getest gehad helaas