4 weken en 5 dagen zwanger

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door chloepeeters, 19 mrt 2025.

1. chloepeeters

chloepeeters Nieuw lid

19 mrt 2025
    2
    0
    1
    Vrouw
    Vorige week heb ik een zwangerschapstest gedaan en JAWEL, deze was positief! Ik heb direct bloed laten trekken bij de huisdokter en ook deze test bevestigde mijn zwangerschap (4 weken). Ondanks dat ik nog steeds heel blij en enthousiast ben merk ik de laatste dagen ook een enorme angst. Uiteraard begin je wat te googelen omdat je veel vragen hebt en daar kom je op informatie/topics die je misschien liever niet wilt lezen als je zo pril zwanger bent. Mijn eerste echo is gepland op 8 weken dus pas op 11 april. Het voelt nog eindeloos lang aan tot het 11 april is! Ik lig in de snachts wakker en begin te piekeren, overdag dwalen mijn gedachten ook vaak af en blijft het idee van een miskraam in mijn hoofd spoken. Ik weet dat veel vrouwen hier mee geconfronteerd worden en je leest er ook veel over op het internet. Ik kijk ook verschillende momenten op een dag of ik geen bloedverlies heb. Heel vermoeiend dit allemaal! Terwijl ik dacht gewoon blij te kunnen zijn met mijn zwangerschap. Iemand tips hoe ik hier beter mee kan omgaan? Het duurt nog lang vooraleer we bevestiging krijgen dat alles goed loopt en de kansen op een miskraam gedaald zijn. Ik moet mijn angst onder controle zien te krijgen. Danku voor de tips!!

2. Shalom

Shalom Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Eerste tip: stop met googlen.

Verder: ik zei tegen mezelf dat ik er vrij weinig aan kan doen of het goed gaat of niet, maar dat stress en piekeren sowieso niet gezond zijn voor de zwangerschap. Het is een lastige periode, probeer afleiding te zoeken met iets anders, iets wat je graag doet (schilderen, knutselen, wandelen, podcast luisteren). Gewoon om de dagen door te komen zonder veel bezig te zijn met of het goed gaat. Luister rustige muziek voor het slapen en denk aan leuke dingen om zo je gedachten niet tot piekeren over te laten. Of stop die gedachten als ze komen door iets positiefs te denken.

Het is lastig, ik weet het, maar dat zal niet na een echo overgaan, sterker, het gaat zelfs door als ze geboren zijn (alleen dan anders: is de ontwikkeling wel goed, wat als..heeft die wel aansluiting etc.). Maar laat die gedachten je niet meeslepen, wees ze de baas;).

3. chloepeeters

chloepeeters Nieuw lid

19 mrt 2025
    2
    0
    1
    Vrouw
    -----------------

Dankjewel voor jou berichtje/tips! Ik weet nochtans dat google de vijand is maar toch is het sterker als jezelf en zit je als eerste keer zwanger met veel vragen. Heeft het zin om mezelf nog eens te testen of volgende week bij de dokter nogmaals bloed te laten nemen om te zien of mijn HCG waarde mooi stijgen of maak ik mezelf dan helemaal onnodig ongerust?
    Afleiding zoeken zal inderdaad de key zijn om hier met om te gaan.

4. Vanbredavromans

Vanbredavromans Nieuw lid

27 mrt 2025
    3
    0
    1
    Beste wij kunnen melden dat we zwanger zijn mijn hcg waarde was 3072 ik ben vandaag 5 weken we zijn supper gelukkig en geen symptomen verlopig

5. Vanbredavromans

Vanbredavromans Nieuw lid

27 mrt 2025
    3
    0
    1
    Hey mijn hcg waarde was 3072 ma ben ook ongerust mogen pas 25 april naar de gynocoloog dus hier net hetzelfde ze ongerust en nog is ongerust maar als de hcg waarde goed is er niks aan de hand

Deel Deze Pagina