Zwanger na miskraam

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Swaan7, 31 jan 2025.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Swaan7

Swaan7 Actief lid

8 mrt 2016
    404
    267
    63
    Lieve allemaal,

Sinds vorige week donderdag weet ik dat ik in verwachting ben. Een jaar na onze miskraam, waar wij bij de termijnecho achter kwamen.

Ik voel zoveel onzekerheid en probeer grip te zoeken. Wat heeft jullie geholpen?

Afgelopen dinsdag heb ik hcg laten prikken en die was 199 op dag 34 ELM. Ik val daarmee binnen de waardes maar vond het nou niet denderend ofzo.

Liefs

2. cappuchino

cappuchino Actief lid

1 mrt 2022
    218
    160
    43
    Vrouw
    Ik vrees dat er niets gaat zorgen dat jij je geen zorgen maakt.
    Probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken en ben lief voor jezelf.

Na 8 miskramen weet ik helaas maar al te goed hoe je van blijdschap naar angst schiet na een positieve test.
    Sterkte! ❤️

3. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.831
    3.589
    113
    Vrouw
    Ik ben nu 10 weken zwanger nadat ik 3.5 jaar geleden een nogal heftige miskraam heb gehad.
    Er is weinig wat je gaat helpen om die zorgen niet te hebben. Heb je je al aangemeld bij de verloskundige? Wellicht dat die je kan helpen met wat extra echo's/bloed prikken?

Mij heeft het geholpen dat ik toch wat meer echo's heb gehad dan standaard. Gewoon om te kijken of het nog wel goed ging. Nu heb ik wel op en af bloedingen gehad maar elke x stopte het weer en had ik erna een goede echo.
    Nu dwing ik mezelf om er vertrouwen in te hebben gezien we al zoveel goede echo's hebben gehad.

4. SofieBeker

18 feb 2025
    12
    6
    3
    Hee Zuul, je geeft aan het jou na je miskraam bij je huidige zwangerschap helpt dat je meer echo's hebt gehad dan standaard. Ik heb dit zelf ook gevraagd bij de assistente van de verloskundige ivm mijn miskraam vorig jaar maar zij gaf aan dat een echo op z'n allervroegst bij 7 weken kan, vanwege dat er dan pas een kloppend hartje te zien is. Was dat bij jou ook zo, dat je je eerste echo bij 7 weken had?

5. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.831
    3.589
    113
    Vrouw
    Nee ik had rond 5/6 weken al een echo ivm bloedverlies. Kloppend hartje was toen goed te zien hoor!
    Elke x na een bloeding mocht ik langskomen voor echo, ook al was het bloeden al gestopt. Ik heb 2 extra echo's gehad hierdoor.

Deel Deze Pagina