stoppen / minderen

Discussion in 'Flesvoeding' started by mama van JS, Oct 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama van JS

mama van JS Niet meer actief

Hallo meiden.

Zo`n 2 weken geleden ben ik weer bij het cb geweest en werd me verteld dat we mochten stoppen met de flesvoeding.
    Ik weet alleen niet of ik dit wel wil, maar uiteindelijk zullen we er toch mee bezig moeten gaan. Hoe kunnen we dit het beste aanpakken.

Mijn zoontje krijgt momenteel bij zijn ontbijt nog een fles 180 + 6 en voor het slapen gaan savonds hetzelfde. Toen we eerder gingen minderen, was dat ook het moment dat hij zijn flessen niet meer leegdronk. Nu drinkt hij beide flessen echt nog leeg, en lijkt hij de avondfles echt wel nodig te hebben voor de nacht.

Hebben jullie tips hoe we dit het beste aan kunnen pakken?

Groetjes

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik gaf 's ochtends vaak nog pap, dan deed ik er gewone melk in, ipv FV. Of naast de boterham gewoon een bekertje melk. Mijn jochie heeft daar nooit moeilijk over gedaan. Hij is er ook niet meer of minder hongerig van geworden.

De avondfles ging er hier ook nog zo goed in, maar toen we die omwisselden voor een fles half thee, half gewone melk, bleek dat ook geen probleem.
    De meeste kinderen kunnen ook wel zonder de avondfles op deze leeftijd..

3. mama van JS

mama van JS Niet meer actief

mijn zoontje eet helaas geen pap, hij vind het niet lekker. Maar een beker gewone melk kan ik wel proberen natuurlijk. Dat heeft hij wel eens gehad, maar dronk het nog niet op. Even blijven proberen dus.

Maar een kop thee met veel melk is wel een idee, dan heeft hij toch wat warmte in zijn buikje.

Bedankt voor je reactie.

groetjes

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hij hoeft van gewone melk ook maar 300cc (max 500cc). Dus met een bekertje bij het ontbijt, toetje en wat in de thee zit je daar ook al snel op..

Share This Page