4 weken en buikpijn

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Ellis, 17 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Het is erg fijn om te lezen dat er meer mensen zijn die last hebben van hun buik. Ik heb nu al een week lang iedere dag last van mijn buik. Ik word er erg onzeker van. Iedereen roept dat je moet genieten maar het blijft spannend. Vandaag voel ik me een stuk beter en ga zo dan ook lekker weer even op mijn paard rijden.

2. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Sinds vandaag zit ik tegen het "misselijke" aan... Ik voel me vreemd. Aangezien ik een "kotsfobie" heb, vind ik het echt erg om dat gevoel te hebben. :x Misschien toch een beetje spanning ook. Die buikkrampen krijg ik nu ook inderdaad in de middag en in de avond.

Heeft iemand daar een verklaring voor dat dat 's ochtends bijna niet is en dat het in de middag gaat beginnen? Ben ik wel benieuwd naar.

Liefs Kari

3. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hoi,

Ben nu 5 weken en 4 dagen zwanger en heb weinig last van kwaaltjes tot nu toe.
    Ben alleen wel sneller moe merk ik en heel af en toe een vlaag van misselijkheid maar das eigenlijk ook gelijk weer weg.

Wel heb ik redelijk vaak last van me buik, soms een steek, soms een zwaar gevoel, soms een opgeblazen gevoel.
    Maar als ik het zo lees hebben meer er last van.
    Gelukkig maar want ging al meer naar de wc maar ben ook iedere keer bang om daar wat te vinden.
    Maar als ik hier alles zo lees dan stelt het me wel gerust dat ik niet de enige ben die daar last van heeft.

4. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Hallo dames,

Ik lees net jullie stuk aangezien ik na vannacht ook erg onzeker ben. Ik heb namelijk een goed half jaar geleden een miskraam gehad. Ik had toen meteen veel bloedverlies.
    Vannacht werd ik wakker omdat ik ontzettend pijn in mijn onderbuik had, helemaal warm werd en heel erg misselijk was. Dit verdween op dezelfde manier als het was gekomen, daarna kreeg ik het nog een keer in bed, alleen was het deze keer iets dragelijker. Vervolgens heb ik gelukkig gewoon weer door kunnen slapen.
    Hebben jullie dat al wel eens gehad? Ik ben echt heel erg bang dat het mis is, maar als ik jullie zo hoor krijg ik hoop dat het erbij kan horen. We lopen ongeveer gelijk dus dat scheelt.
    Kennen jullie dit? Ik heb hier ondanks dat ik al redelijk wat heb gelezen ook nooit iets van gehoord.

Liefs,
    Een beetje onzekere Laura

5. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hallo,

Hier een onzekere Karo. Bij mij gaat het nu ook wel weer, maar wat je zegt, het zijn echt de momenten. Gisteren reed ik naar huis, en zat op de snelweg, en toen had ik echt zoveel krampen! Werd er echt onzeker van.

Ik had een etentje maar ik zag het absoluut niet zitten (soort misselijkheid) Maar achteraf wel blij dat ik gegaan was, want het was superlekker.

Meiden, ben echt blij dat ik niet de enige ben!

Liefs

6. Ellis

Ellis Lid

16 feb 2007
    63
    0
    0
    Lanaken, Belgie
    Hihi, Kari, hier nog iemand met een "kotsfobie". Ben echt bang om over te geven. Het helpt wel wat om te weten waar de misselijkheid van is, dat het iig geen buikgriep is.
    Maar na een paar dagen misselijk en moe te zijn geweest was ik vandaag eens niet misselijk en niet zo moe.
    Maar die buikpijn blijft toch terugkomen. Sinds vanmiddag weer die trekkende pijn aan de zijkant onderin de buik en nu vanavond weer best erge buikkrampen. En ik word er soms dus ook echt onzeker van...
    Laura, wat je beschrijft heb ik niet meegemaakt zo. Ben wel al eens niet goed in slaap kunnen komen van de krampen, maar ben er niet wakker van geworden. Wel het misselijk worden en warm krijgen herken ik wel.
    Pff, ik ben blij als er een echo komt en we weten dat alles goed is...Moet nog wachten tot eind maart/begin april....
    En het is zeker echt heel fijn dat we niet de enige zijn...Gelukkig is er herkenning en kun je het zo nu en dan eens even kwijt hier. Lucht ook al op.

Liefs,
    Ellis

7. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hallo allemaal,

Hoe is het met jullie? Hoe staat het met de buikpijn, nu we iets verder zijn.
    Mijn echte menstruatie-krampen lijken deze week niet aanwezig, op een enkel steekje en prikkelingetje na....

Af en toe nog wel onzeker, maar dit zal de komende maanden denk ik ook nog wel het geval zijn. Ben benieuwd naar jullie.

Liefs

8. Ellis

Ellis Lid

16 feb 2007
    63
    0
    0
    Lanaken, Belgie
    Hoi!
    Mijn buikkrampen zijn ook een stuk minder. Af en toe nog maar.
    Wel blijf ik dat trekkerige gevoel houden in m'n buik.
    Enl ben ik misselijk (is wel weer wat anders, maar goed)! Bah.
    Het is voor een goed doel, maar toch...
    Ik ben in ieder geval blij als ik over een paar weekjes de echo krijg zodat ik wat meer zekerheid heb want ik vind die onzekerheid helemaal niet leuk! Het ene moment geloof ik wel dat het goed zit en het andere moment word ik toch weer onzeker.
    Hoe is het met jullie misselijkheid? Kari nog misselijk geweest?

Liefs,
    Ellis

9. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hoi Ellis,

Nou, ik heb vlagen dat ik tegen het misselijke aanzit, ook geen fijn gevoel. Maar het is nog niet zo erg geworden dat ik ervan heb moeten spugen ofzo... Dat is wel prettig.
    Het is wel raar, het ene moment heb ik honger een seconde daarna kan ik me heel naar voelen.

Kari

10. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Hoi Kari,

Precies wat jij zegt. Ik heb ook het ene moment trek een seconde later kan ik misselijk zijn.
    Ik ben 's ochtends eigenlijk altijd misselijk. Ik heb ook het idee dat 's nachts ijn buik als het ware weer wat naar binnen valt en overdag weer uit gaat puilen. Ik kan dan ook al niet meer in gewone broeken.
    Daarnaast valt rode kool me nu erg slecht op de maag en een plak koek 's ochtends maakt de misselijkheid ook alleen maar erger. Hebben jullie nu ook dingen die je normaal wel eet, maar die nu echt verkeerd vallen? Ik heb verder nog niet echt trek in dingen waar ik normaal niet van houd, vooral dat ik dingen heb die ik normaal wel lust, maar die ik nu niet lekker vind vallen.

Liefs Laura

11. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hoi Laura,

Jazeker, je kon me altijd wakker maken voor Nibb-it chips, maar dat hoef ik nu gek genoeg niet meer. Ik heb gekgenoeg de hele tijd trek in een warme maiskolf met roomboter en suiker. mjammie...

Kari

12. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Hoogvliet
    Hallo,

Hier is de buikpijn gelukkig ook bijna niet meer.
    Heb wel last van verstopping niet te geloven zeg.
    Lig er snachts soms gewoon wakker van maar goed gaat hopelijk ook weer over.
    Van misselijkheid hier ook bijna geen last, wel eens met vlagen maar dat komt en gaat ook snel weer weg.

Waar ik nu heel vaak trek in heb is cheese onion chips, ben gister gewoon een zak gaan halen haha.
    Erg slecht maar goed kan er niks aan doen.

@Kari wij schelen niet zo heel veel,zit maar 1 dag tussen.
    Ga zelf ook 13 maart naar de vk, spannend allemaal he.

13. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hoi Linda,

Inderdaad intake-gesprek bij vk op 13 maart. Een echo kunnen ze daar niet doen want de apparatuur hebben ze daar niet. Krijg jij direct een echo 13 maart?

Kari

14. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Hoogvliet
    Ik denk zelf dat het ook het intake gesprek is, want dat heb ik verder nog niet gehad.
    Maar of ze ook een echo doet gelijk ik heb werkelijk geen idee, ik laat het maar over me heen komen, is voor mij de eerste en via de telefoon heeft ze niet veel verteld alleen wat ik mee moest nemen.

Maar vind het wel spannend allemaal, hoop wel dat ze een echo doet want dat lijkt me erg leuk maar als het niet zo is helaas moet ik nog even wat weken wachten.

15. Ellis

Ellis Lid

16 feb 2007
    63
    0
    0
    Lanaken, Belgie
    Spannend en leuk naar de verloskundige. Ik heb pas 20 maart de eerste afspraak en de vk heeft zelf geen echo apparaat...helaas.

Ik kan sinds een week ofzo geen aardappelen meer zien of ruiken. Zelfs eraan denken doet m'n maag al draaien. Beetje lastig zo. Sowieso het warme eten 's avonds is niet zo'n succes. Ik krijg het soms zelfs niet voor mekaar om het te maken. Het is wel even behelpen nu.
    En verder heb ik steeds veel zin in cake. Héérlijk!

Ellis

16. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Ellis, volgens mij kun je toch beter aardappelen eten dan grootmoederscake hoor ! :)

17. Ellis

Ellis Lid

16 feb 2007
    63
    0
    0
    Lanaken, Belgie
    Haha, denk je? Wou dat dat wat makkelijker ging. Heb er echt een afkeer van. Als ik ze moet schillen sta ik zowat te kokhalsen, niet echt een pretje. Nu koop ik wel eens van die voorgekookte dingen en die zet ik met m'n ogen dicht in de magnetron. En cake is lekker, maar ik koop het maar niet zo vaak ;) .

Liefs,
    Ellis

18. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Zo ! De paniek was er weer even hoor, vanmiddag. Zit ik op mijn werk en krijg van het één op het andere moment zulke buikkrampen! Niet normaal! Ik raakte echt een beetje in paniek. Nu weet ik wel dat het er bij hoort, maar bij mij was het de afgelopen week toch al veel minder en dan nu opeens weer zo ontzettend aanwezig!

Hebben jullie dat ook dames, nu jullie toch al wat verder zijn?

Ik moet morgen voor het eerst naar de verloskundige en zal het daar toch ook maar melden....

Alvast bedankt he !

Kari

19. Ellis

Ellis Lid

16 feb 2007
    63
    0
    0
    Lanaken, Belgie
    Yep, ik heb het ook nog. Leek een tijdje minder, maar zo nu en dan komt het best wel weer flink de kop op steken.
    Ben benieuwd wat je verloskundige ervan zegt! Succes morgen!

Liefs,
    Ellis

20. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Hoogvliet
    Zelf heb ik geen last van buikkrampen wel ontzettend last van winderigheid.
    Das echt niet te geloven.

Heeft iemand er last van en wat doe je er dan aan?

Deel Deze Pagina