Hoi meiden, Ik zit in dubio...Eerder wilde ik alles nieuw kopen, maar bij het kopen van een kinderwagen twijfel ik. De kinderwagen die ik graag wil hebben heb ik op marktplaats gevonden , ziet er prima uit (op de foto's) en met alles er op en eraan voor de helft van de nieuwprijs. Alles kan gewassen worden. Maar aangezien ik een leek ben wbt kinderwagens, vraag ik mij af waarop ik moet letten bij de aanschaf?! Zijn er specifieke dingen? Hoor het graag!
Wat ik prettig vond was de wagens uitproberen in de winkel, dan weet je wat lekker loopt. Verder dingen om op te letten, Hoe groot is je auto? Heb je weinig kofferbakruimte dan moet je er rekening mee houden. Ben je lang of verschil je veel in lengte met je partner? Dan is een verstelbare duwstang wel handig. Er zit vrij veel verschil tussen de duurdere merken en de goedkopere merken. Als je een tweedehands wagen gaat kopen zou ik gaan voor de duurdere merken. Ik heb tweedehands een bugaboo gekocht, nog niet geprobeerd met baby erin haha maar hij ziet er nog goed uit. Wat ik belangrijk vond was dat het een kinderwagen is met bak, met een adapter kun je makkelijk de maxicosi erop zetten, ook kan de wagen ongebouwd worden tot buggy, je kindje kan er dus best lang in zitten.
De kinderwagen die wij willen hebben is voor ons duidelijk. Deze past in mijn C1, maar het gaat om het feit dat hij 2e hands is. Zijn er dingen waar je op moet letten bij de aanschaf van een tweede hands kinderwagen?! Bijvoorbeeld de wieltjes o.i.d.
opletten dat hij goed in en uit kan vouwen ( dat het soepel gaat) een keer een rondje lopen om te kijken of de wielen soepel zijn de rem een paar keer gebruiken om te kijken of deze er goed op en af gaat uhmmm nog meer ?? tja als het er een is die van wandelwagen naar buggy gaat dat even om laten zetten dat je ziet dat dat ook goed werkt. laat ze gewoon even alles voordoen zodat je zeker weet dat het goed is meer kan ik even niet bedenken , hoop dat je er wat aan hebt
Wij hebben de Maxi Cosi Mura 3 tweedehands gekocht, waar naast de reiswieg ook de buggyzit en de maxi-cosi bij zaten. Wij hebben sowieso alle onderdelen een keer op het onderstel gezet (en dan het liefst zelf doen en niet door de verkoper laten doen) en er goed mee geschud. Gekeken of alles nog soepel in en uit te klappen was en of de banden nog okay waren. Ik denk dat er niet heel veel meer te controleren valt..
Wielen nakijken/luisteren ivm lagers, het op en afklikken van de accesoires en stangen controleren of ze niet door gebogen zijn of scheurtjes inzitten.
Je gevoel volgen! Wij hebben pasgeleden maxi cosi via marktplaats gekocht. Het zag er heel mooi uit nog. De man deed voor hoe je de wagen in- en uitklapt en zowel de wagen als maxicosi en zitje er in doet. Waar ik dan ook op let is hoe die mensen wonen. Alles zag er mooi en netjes uit. Duidelijk mensen die zuinig zijn op hun spullen!
Bedankt voor de tips! Echt super! Mijn vriend kan niet mee en een mannenoog is wel fijn. Nu heb ik die met jullie tips niet meer nodig Ik hoop dat hij echt goed is, want ik rijd er een flink stuk voor om!
Herzelfde als waar je op let bij een 1stehandswagen! Zitten alle onderdelen eraan? Hoe soepel gaat het in/uitklappen en als het stug gaat zou het dan verholpen zijn met een drupje olie? Probeer de wagen zelf in elkaar te zetten, de verkoper kent de wagen en zal beter weten waar de evt. mankementen zitten. Verder even goed de stangen en buizen nakijken en even kijken of er geen lekje/scheur in de wielen zitten. Succes!