Hoeveel flesvoeding 7 weken

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by catherina, Jan 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. catherina

catherina Actief lid

Oct 25, 2009
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje is nu 7 weken en woog 2 weken geleden 4530gr.
    Ik weet eigenlijk niet hoeveel voeding ze nu echt mag hebben.
    Komt overdag tussen 3 en 4 uur, soms moet ik haar echt wakker maken.
    Heb wel het idee dat ze de nachtvoeding nog nodig heeft, laatste fles tussen 22.30 en 00.00uur en dan komt ze 's nachts rond 5 uur.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    Het kan inderdaad heel goed dat je dochtertje nog een nachtvoeding nodig heeft. Dit is geen enkel probleem. De hoeveelheid voeding per 24 uur is een beetje afhankelijk van het aantal voedingen die je dochtertje per 24 uur krijgt. Dit kunnen bijvoorbeeld 6 voedingen van 135 ml zijn (120 ml water met 4 schepjes). Of wanneer je dochter eraan toe is om meer per keer te drinken, 5 voedingen van 165 ml. Totaal ongeveer 700-800 ml per 24 uur. Dit is een gemiddelde hoor. Het belangrijkste is dat je dochter tevreden is en goed groeit.
    Groetjes Angélique

3. catherina

catherina Actief lid

Oct 25, 2009
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    ze krijgt 150 + 5 schepjes 5 x per dag, en dat drinkt ze ook op.
    In overleg met cb gegeven, omdat ze echt huilde van honger.
    Wat mag ik haar dan eventueel 's nachts nog bijgeven

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,
    Je kindje krijgt met 5x 150ml voldoende op een dag binnen. Eventueel kun je voor het laatste flesje een voeding geven die speciaal voor hongerige kindjes/lekker slapen is. Hierdoor zal ze langer verzadigd zijn en langer doorslapen. Vanaf 4 maanden (mits je hypo-allergeen geeft) mag je wat rijstebloem geven voor de nacht. En vanaf 5kg mag ze flesjes van 180 met 6 schepjes gaan krijgen.

Succes!

Groetjes Laura

5. catherina

catherina Actief lid

Oct 25, 2009
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of het verstandig is om andere voeding erbij te geven, want ze krijgt nu al voor darmkrampjes en dat lijkt goed te gaan.
    Hoe kan ik dan de voedingstijden het beste doen, gewoon 7-11-15-19-23.
    En wat dan als ze 's nachts wakker word van de honger, nu geef ik haar dan ongeveer 60cc en dan is ze wel tevreden.

6. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Het is het beste om niet meer voeding te geven dan de maximale hoeveelheid van 825 ml per dag. Wanneer je kindje 5 kg weegt, is de maximale hoeveelheid 1000 ml per dag. Een keertje iets extra is niet erg, maar structureel meer, is niet zo goed. Als dat het geval is, kun je beter voor je kindje een voeding voor hongerige kindjes gebruiken.

Groetjes eveline

Share This Page