Ze kunnen ook huilen omdat ze niet in slaap kunnen komen, juist doordat ze steeds uit bed worden gehaald. Dus idd huilen ze dan niet voor niets, maar het beste is dan toch om het kind in bed te laten. Maar elk kind en elke ouder is anders. Ik denk dat als je merkt dat het niet werkt wat je doet, zoals de TS. Haar kindje huilt juist en is onrustig, dan is het de moeite waard om iets anders te proberen.
ja ben ik het ook mee eens. Mijn meisje is sowieso overstuur ookal ben ik bij haar bedje en schud ik haar of aai over d'r bol. die 10 minuten regel druist heel erg tegen mn gevoelens in, ik heb het gevoel een machtsstrijd aan te gaan zo van jij moet slapen dus.... ik weet dat het niet zo is maar toch.
dit had ik precies hetzelfde en heb toen besloten om gewoon te genieten van die tijd en knuffelen samen! en dit heeft super geholpen. de eerste weken waren erg zwaar want met zo'n klein moppie op je am kom je nergens aan toe. maar nu ben ik blij dat ik het gedaan heb en ben tevreden. en nu is ze zo'n lief meisje en nog laat ik haar nooit huilen! ze is mijn kleine moppentrommeltje. maar goed dit werkt super bij mijn meisje. en ik ben ervan overtuigd dat je een baby nooit kan verwennen of kan gewennen. maar iedereen voor zich hoor en dit zeg ik niet om mensen af te kraken die het op een andere manier doen!
Tja, de meningen blijven verdeeld over wel of niet laten huilen. Wij hebben het niet gedaan en nu slaapt ze vaker wel dan niet tussen ons in, maar wij hebben er geen problemen mee. Ik liet haar dus eigenlijk nooit huilen, ja 1 keertje, op aanraden van het CB, maar na 26 minuten waren we allemaal over onze toeren en heb ik besloten om dit nooit meer te doen. Ik moest haar dan een half uur laten huilen en als ze in dat half uur een keertje stil was, dan weer de kookwekker op een half uur zetten! (Nou sorry..petje af voor de moeders die het kunnen, maar 5 minuten vind ik al zo afschuwelijk lang.) Dus als ze wakker wordt en gaat protesteren komt ze altijd lekker bij ons in bed.(is meestal tussen 2 en 4 uur 's nachts) Ze slaapt dan a la minute weer in tot een uur of 7-9. Ik moet er wel even bijzeggen dat wij geen slaper hebben...ze slaapt vanaf het begin heel weinig en is nooit chagerijnig, ze is nu 15 maanden en een beetje en soms slaapt ze overdag al niet eens meer. Het blijft lastig in het begin met die kleintjes..ik vind een baby van 4 weken overigens wel wat klein hoor, om al zo 'zelfstandig' te moeten zijn. Ik zou lekker mijn gevoel volgen, als je je kindje lekker bij je wil nemen moet je dat gewoon doen hoor, het is goed als jij je er ook goed bij voelt. Hij is nog zo klein en heeft mama gewoon nog zo nodig denk ik. Maargoed..dat is mijn overtuiging. (Wij hebben nu wel een kind wat soms bij ons slaapt, maarja..als ze 10 is zal ze toch wel altijd in haar eigen bed willen?! Wij maken er dus geen punt van..er zijn overigens meer culturen waar het kind bij de ouders in bed slaapt, dan culturen waar het kind al snel in een eigen bed moet. Volg je gevoel en doe dat wat bij jullie past. Sterkte ermee
Grappig dat zulke discussies altijd weer terugkomen. Ieder zijn ding, inderdaad! Met Senna hebben wij ook heel wat afgetobd. Niet willen slapen, huilen, constant bij ons willen zijn. Het was erg vermoeiend. Laten huilen werkte bij haar niet en ik zal ook eerlijk bekennen dat ik dat niet kon en mijn vriend dat dus deed terwijl ik met mijn oordoppen in bed lag te hopen dat ze snel ging slapen! Wij hebben Senna langzaamaan geleerd dat haar bedje een veilig iets is. Toen ze zo klein was wilde ze nu eenmaal veel bij ons zijn en wij hebben heel vaak naast haar bed gezeten om haar in slaap te krijgen. In het begin duurde dat lang maar nu slaapt ze meestal binnen tien minuten. Een vast ritme, ik zing altijd een liedje als ik met haar naar boven ga zodat ze weet dat ze naar bed gaat, slaapzak aan, ze krijgt dan haar speen en zo gaat ze haar bed in. Ik blijf dan wel even bij haar maar ze doet eigenlijk haar ogen al dicht zodra haar hoofd het matras raakt. Dit deed ze een maand geleden nog niet zo gemakkelijk hoor. Ik denk dat er heus kinderen zijn waarbij het laten huilen heel goed werkt maar er zijn ook kinderen die er niet goed op reageren. Bovendien kan niemand mij doen geloven dat een baby langer dan een half uur laten huilen, goed is voor haar. Je kind iets leren, ja dat moet inderdaad.... maar ik doe dat liever wel op een liefdevolle manier. Kortom: wij hebben Senna (naast die paar weken) altijd getroost als ze huilde en nu ze acht maanden oud is slaapt ze nagenoeg zelf in. Het kan dus ook op een andere manier, het kost alleen meer energie en tijd. Succes Anna
Mmmm.. dit is een soort inbakeren..ik zou mijn kindje niet zomaar in een 'doek wikkelen'. Wij hebben ingebakeren ook geprobeerd, maar je moet wel even weten hoe je dit moet doen hoor, het inbakeren (inwikkelen) van je kindje. Als je dit wilt doen, dan kun je bijvoorbeeld bij het CB terecht voor uitleg over "Hoe in te bakeren". Je moet weten hoe je dit moet doen en wat je niet moet doen!er zijn speciale inbakerdoeken verkrijgbaar!
Langer dan een half uur aan een stuk door laten huilen zonder te troosten vind ik ook onzin hoor. Dat zou ik ook niet kunnen en ik vind het ook niet goed voor een kind. Ik heb het over laten huilen en tussendoor troosten ZONDER hem/haar uit het bed te halen. Ik vond vanaf dag 1 belangrijk dat mijn zoontje in zijn eigen ledikantje sliep en zich daar veilig voelde. En dat is snel gelukt. Wij hebben hem nooit in ons bed genomen. Ook heb ik hem nooit in slaap gewiegd oid. Troosten kun je prima in hun bed, naar mijn mening. Sommige mama's vinden het niet erg dat hun kind lange tijd bij hun in bed ligt, of constant in slaap gewiegd wordt. Ik moet er daarentegen niet aan denken, sorry. En daar zit het verschil in, denk ik.
Ja, ik moest haar wel troosten natuurlijk tussendoor in haar bedje..(tijdens dat half uur), maar ze was zo over haar toeren geraakt in de tussentijd en ik dus ook. Maar gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde Kiwi. Dan zou de wereld ook maar saai zijn.
Oh, maar dat hoor je mij ook niet zeggen. Ik vertel alleen hoe wij het gedaan hebben. En meestal hoef je ook geen resultaat te verwachten na 1 keer proberen. Het vergt namelijk wat tijd, geduld en energie. In het begin kun je inderdaad veel protest verwachten. Maar ik kan mij wel voorstellen dat als ze over haar toeren raakt dat je moederhart het niet toelaat om het door te zetten. Uiteindelijk lost het zich vroeg of laat allemaal op. En als je het helemaal niet erg vindt dat ze vaak tussen jullie in slaapt is het uiteraard prima.
Ik heb mijn zoontje ook niet laten huilen. Nou ja, wel eens geprobeerd en na een half uur (wel tussendoor even kijken etc) een volledig hysterisch paars aangelopen en doorweekte baby uit bed gehaald.. Mijn kleintje heeft dus de eerste 2,5 mnd voornamelijk in een draagdoek doorgebracht, 'snachts lag hij ingebakerd in een wiegje naast ons. Bij ons bleek de oorzaak medisch, toen we eenmaal de juiste medicijnen hadden is hij ook heel snel alleen gaan slapen en kan hij zich prima langere tijd in de box vermaken.. Ik zou, als je het zelf volhoudt, je kleintje lekker bij je houden en het inbakeren eens proberen. (uiteraard met hulp) Mijn zoontje sliep prima in de draagdoek, dus zo komt hij toch aan de broodnodige uurtjes
Ik heb geleerd dat een baby de eerste 6 weken nog niets leren als het gaat om gewoontes enz. Dus kan je ook gewoon de eerste 6 weken je baby in bed laten slapen enz. Ik had een beetje hetzelfde probleem maar sinds ik haar bedje voorverwarm met een kruik en haar half wakker half slapend in bed leg gaat het super!
@Loco, nee mijn kind slaapt in een slaapzak. Ik paste de methode met de doek trouwens alleen overdag toe. Ik heb geen CB in Duitsland. Ik doe alles op gevoel.
Lijkt me dat Sandhya zo genoeg adviezen heeft om te kijken wat ze wil doen en wat het beste bij hen past. In elk geval heel veel succes met hetgeen je gaat doen.
wij zijn sinds afgelopeb vrijdag ook gestart met rust en regelmaat voor mijn 8 weken oude dochter. Ik vond het allemaal onzin in het begin en wiegde haar altijd in slaap, ze sliep op onze buik vaak overdag en in de nacht op de waskussen tussen ons in maar pas nadat ze in onze armen in slaap was gevallen. Ik was echt tegen ria blim en dacht ja daag ga mijn kind echt niet laten huilen. Met de dag werd ze erger. S`nachts sliep ze niet meer op de waskussen maar op onze buik de hele nacht. Overdag wiegde wij haar in slaap en probeerde haar heeel voorzichtig in bed te leggen, soms had je geluk maar soms pech werd ze meteen wakker. Nou dit ging gewoon echt niet meer. We waren de hele dag bezig haar in slaap te krijgen. Ik ben toen gestart met rust en regelmaat. Dit is de 4e dag. Het is verdomd moeilijk en vergt veel energie en discipline maar ze slaapt al 4 dagen in haar wieg. Soms een half uurtje soms driekwartier en sinds kort 1,5 uur overdag (per keer) en s`nachts de hele nacht. We zijn er nog lang niet want ze huilt nog wel. Soms 10 minuten en dan slaapt ze. Maar soms zijn we 1,5 uur bezig. Ik laat haar niet langer dan 15 minuten huilen, vindt ik zielig ik ga dan naar haar toe, troost haar, neem haar (geheel tegen de regels in) even in mijn armen en als ze rustig is leg ik haar terug. Vaak valt ze dan meteen in slaap. Dus ja, ik kan alleen maar zeggen, probeer het, het helpt echt (hoewel ik nog maar net begonnen ben)
ik probeer het ook maar ben gisteren van 19.00 tot 03.30 bezig geweest haar in slaap te krijgen. Ik laat haar uiterlijk 10 min. huilen en ik pak haar er dan ook gewoon uit omdat ze anders overstuur raakt en dan wilt ze altijd de borst om te kalmeren. Ik denk dat rust en regelmaat zeker goed zijn, maar niet iedere aanpak werkt. Mijn kleine wilt ook alleen maar vastgehouden worden, erg vermoeiend!
Hoi, ik weet niet hoe lang je het al probeert? Maar over het algemeen zijn er een aantal dagen soms een paar weekjes nodig om een duidelijk verschil te krijgen. Paar weken consequent aanpak. Ik weet dat het heel moeilijk is, maar als je het echt wilt doen, dan zou ik het doorzetten. Heel veel succes in ieder geval.
Misschien is je kleine juist savonds aan het clusteren. Dit doen heel veel kindjes. Ze sparen dan zegmaar melk op om de nacht door te komen. Savonds is namelijk je productie iets of wat lager dan smorgens! Verder kan het natuurlijk zijn dat ze wat regeldaagjes heeft. Ik zou haar dus gewoon aan de borst nemen wanneer ze hierom vraagt, das gewoon belangrijk voor je productie. Liefs en veel succes!