Het is toch normaal dat baby's heel veel slapen. Die van mij slaapt al 2 dagen achter elkaar heel slecht en weinig. In het begin sliep hij van voeding tot voeding. Gister was hij 7 tot 8 uren achter elkaar wakker, soms sliep hij even in, maar dan werd hij na 5 of 10 minuten weer wakker. En de hele dag bleef hij oververmoeid en geirriteerd. En vandaag weer hetzelfde verhaal. Hij is sinds 12 uur wakker, heeft voeding gehad. Maar is niet gaan slapen. 15 uur de volgende voeding gekregen, toen leek hij in slaap te vallen. Heb hem in zijn bedje gezet, toen was hij weer klaarwakker. Net om een uur of 17 viel hij eventjes in slaap, maar werd na 5 minuten alweer wakker en begon te huilen. En nu krijgt hij weer de volgende voeding, hopelijk dat hij dan slaapt. Maar doordat hij zo lang wakker blijft, is hij heel snel geirriteerd en huilerig, constant de hele dag door. Hij wil wel slapen, maar het lukt hem niet of zo. Daardoor blijft hij moe. Normaal slaapt hij gewoon heel goed en makkelijk. Wat kan er aan de hand zijn en hoe kan ik hem goed laten inslapen? Wie heeft dit ook meegemaakt met zo'n jonge baby?
Hoi, Mijn zoontje heeft dit ook en het werd naar mijn idee ook steeds 'erger'. Hij werd steeds onrustiger. Ook leek hij enorm last te hebben van harde buikjes, oftewel krampjes en was zijn ontlasting vrij hard. Hij wilde niet in zijn bedje slapen en ook 's nachts was het afwachten of hij zou slapen of niet. Hij werd op een gegeven moment alleen nog maar rustig in onze armen. Ik ben dinsdagavond naar een ostheopaat met hem gegaan. Er zat hem flink wat dwars. Sinds de ostheopaat slaapt hij in ieder geval vanaf zijn laatste voeding om 23.00u tot ongeveer 05.30-06.00u. Dus dat is al een goed begin. Daarnaast is hij gisteren heel onrustig geweest, maar dat schijnt normaal te zijn na een eerste behandeling. Vandaag is hij echter weer een stuk rustiger. Ik kan een ostheopaat iedereen aanraden voor de baby's. De wijze waarop je bent bevallen kan blijkbaar een grote invloed hebben op jouw kindje en zijn gemoedstoestand.
Misschien wat last van de darmpjes, een beetje venkelthee bij de voeding en lekker in je armen laten slapen.
En als je dat niet wilt (ook kleine kindjes wennen aan routines) dan is inbakeren misschien iets voor je (het CB kan je vertellen hoe). Ik krijg uit je verhaal niet het idee dat hij erg veel last van krampjes heeft maar misschier wel dat hij zich niet erg veilig voelt. Waar slaapt hij? Ligt hij in zijn eigen bedje (wiegje)? Krampjes kan natuurlijk wel maar dan zou het logisch zijn wanneer hij ook gedrag laat zien wat op pijn duidt (overstrekken, gillen etc). Komt er melk terug? Hoeveel voeding en wat voor een voeding krijgt je zoontje? Op de arm wiegen kan goed helpen bij in slaap vallen. Als je bang bent dat je kindje er aan went om bij je in slaap te vallen, kun je vlak voor dat hij in slaapt valt hem neerleggen. Je hand op z'n hoofdje of borst leggen en erbij blijven en geruststellend toespreken (zonder hem echt aan te kijken).
Nikolai had ook een periode van slecht slapen, zo rond de 5 weken. Is vanzelf weer over gegaan gelukkig. Het is erg vervelend. Sterkte!
Ik zou het Oei ik Groei boek er is op naslaan want klinkt toch echt als een sprongetje. En het eerste sprongetje is ook met 5 weken. Dit duurt meestal een paar dagen en daarna zal hij vast wel weer goed slapen. Mijn zoontje had er 2 dagen goed last van en was helemaal uit zijn hum toen. Weinig tot niet slapen, veel huilen en slechter drinken.