1 bv vervangen door gekolft flesje

Discussion in 'Borstvoeding' started by Marley, Jul 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marley

Marley Bekend lid

Jun 2, 2011
    598
    37
    28
    Binnenkort heb ik een bruiloft en gaat ons ukkie voor het eerst uit logeren. Ik wil hem daar dan een flesje gekolfde melk geven. Maar hoeveel geef je dan? Hij drinkt normaal 6 keer op een dag, maar weet natuuijk niet hoeveel. Moet melk uit de vriezer halen, dus het is wel handig als ok weet hoeveel ongeveer.
    Hij is dan trouwens 6 weken oud!

2. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Drinkt hij nu ook wel eens uit een flesje? Om te oefenen? Hoeveel drinkt hij dan?

Mijn zoontje is ook een dag uit logeren geweest toen wij een bruiloft hadden, hij was toen wel iets ouder, namelijk 9 weken. Ik heb toen voedingen van 150 ml meegegeven. Hij zat toen zo'n beetje op het randje van 5 - 6 voedingen en met de 150 ml per kilo lichaamsgewicht per dag kwam ik daarop uit. En volgens mij moeder waren die hoeveelheden prima (hij had niet gemopperd, flesjes leeg, maar niet veel eerder voor een volgende voeding).

3. Marley

Marley Bekend lid

Jun 2, 2011
    598
    37
    28
    Dank je wel! We hebben nog nooit een flesje gegeven, wilde er binnenkort mee gaan oefenen.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    11,017
    4,018
    113
    Mijn dochtertje dronk met 4 weken ongeveer 100 cc uit een flesje (gekolfd) toen ik een avond weg was. Ze woog toen tussen de 6 en 7 pond en kreeg/krijgt zo'n 7-8 voedingen per etmaal.

5. Mamma2012

Mamma2012 Actief lid

Nov 13, 2011
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rond die tijd dronk ze hier ook ongeveer 100cc gekolfde melk per voeding. Maar ik zou zeker meer meegeven dan het aantal voedingen, voor het geval je kindje nog wat extra wil drinken. Andere omgeving vraagt soms om onrust en drinken kan de onrust dan wat wegnemen... Wel zo fijn voor diegene waar hij logeert. En ik zou ook vast even oefenen met een flesje.

Je kunt de volgende berekening gebruiken zodat je weet hoeveel hij ongeveer nodig heeft per voeding:
    150 ml x gewicht in kg : het aantal voedingen per dag

Dus bijvoorbeeld:
    150 x 5 kg : 6 = 125 cc

Succes!

Share This Page