wanneer naar de huisarts

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door la34, 31 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. la34

la34 Actief lid

31 jan 2011
    227
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds een jaar zijn mijn vriend en ik aan het proberen zwanger te worden. Eerst hebben we een paar maanden ontspannen regelmatig 'geklust' en inmiddels ook 5 keer met behulp van ovulatiestaafjes (die steeds duidelijk positief waren voor 2 dagen) en via de 'slijm-methode' die bij mij ook vrij duidelijk is. Tot nu toe steeds zonder resultaat.
    Ik ben 34 jaar oud, heb twaalf jaar de pil geslikt (maar nu al 1,5 jaar niet meer) en mijn moeder heeft veel late miskramen gehad.
    Wij twijfelen nu of we naar de huisarts moeten omdat;
    -we natuurlijk liever 'relaxed' willen knuffelen en opzien tegen de onderzoeken (maar zo 'relaxed' gaat het inmiddels al niet meer; iedere maand ben ik zenuwachtig na het gericht klussen en mijn vriend tijdens; we moeten het soms een paar keer doen voordat hij uberhaubt een lozing krijgt rond die tijd, normaal is het nooit een probleem).
    -ik een heel erg nonchalante huisarts heb die mij waarschijnlijk toch weer wegstuurt, denk ik
    -we tegen elkaar zeggen dat het leven zo ook leuk is en dat we het niet zo zwaar willen opnemen of we wel of niet kinderen krijgen (dat vinden we ook, maar tegelijk is het toch een teleurstelling dat het niet lukt, daarbij maak ik mij zorgen over de groeiende risico's v.w.b. mijn leeftijd.
    Is het, gezien bovenstaande overdreven om naar de huisarts te gaan of moet ik ook nog een paar maanden temperaturen omdat hij dat w.s. toch verlangt? Ik ben het ergens een beetje zat inmiddels..

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo la34.

Na een jaar proberen zwanger te worden, nadat je al een half jaar eerder gestopt bent met de pil, mag je bij de huisarts aankloppen voor verder onderzoek, mits jullie dit natuurlijk zelf willen.
    Hopelijk neemt jou huisarts het serieus.
    Het kan inderdaad zijn dat hij een lijstje wilt zien met temperatuur, maar dit verschilt per huisarts.
    Bedenk wel eerst goed wat jullie willen.

Succes.

Groetjes Ineke.

Deel Deze Pagina