ongerust over hartje

Discussion in 'Zwangerschap' started by sannnniee, Nov 8, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

Jul 17, 2007
    2,133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    nu heb ik een angelsound gekocht, een paar weken geleden.
    en ik dacht echt overtuigend te zijn dat ik het hartje hoorde. nu kwam gisteren mij schoonmoeder en die zei van niet. want een hartje van een baby moet veeeel sneller gaan.. mij eigen hart klopt langzamer dan wat ik hoor met de angelsound. dus het kan ook niet me eigen hart zijn. moet ik me zorgen maken over het hartje? dat het niet goed genoeg klopt? ik heb vrijdag nog een echo gehad. en toen heb ik wel het hartje gezien. maar niet gehoord.
    wat denken jullie?

2. annette110

annette110 Actief lid

May 5, 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    zo'n ding maakt je alleen maar onzeker, vind het niks.

Was 32 weken zwanger, heb er nooit iets mee gehoord. Dus ik vind het zonde geld.

Maar eh, 12 weken is nog vroeg voor de angelsound schijnt. Deze topic is hier al vaak geplaatst, en toen zeiden er heel veel dat je het pas vaak later hoort...ik hoorde misschien bij de pechvogels.

Niet onzeker worden hoor, ;) annette

3. Niet meer actief

Mijn nicht had ook een angelsound, en die heeft ze ook bij mij gebruikt toen ik 13 weken was.
    Bij mij hoorde je het hartje erg goed :)

4. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Wat annette al zei, niet onzeker worden..Als er iets niet goed was geweest dan hadden ze dat al bij de echo kunnen zien, zelfs zonder dat je het geluid van het hartje hebt gehoord! Dus ga er maar lekker vanuit dat alles in orde is!

Liefs Jessy

5. verzorgingsmiep

verzorgingsmiep Actief lid

Apr 26, 2007
    475
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Dordrecht
    Ik ben dinsdag naar de vk geweest ent oen heeft zij geprobeerd naar het hartje te luisteren.
    Dit lukte niet, omdat het te vroeg was om het te kunnen horen.
    Ik hoorde wel mijn bloedvaten, dus dat heb jij ws ook gehoord.
    Probeer je niet te druk te maken.
    Liefs

6. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Misschien kun je de angelsound bij je volgende VKbezoek meenemen, zodat zij je kan uitleggen hoe het werkt. Je moet in ieder geval heel dicht bij je schaambeen dat ding zetten (heb ik begrepen - heb zelf niet zo'n ding).

Niet onzeker over worden, maar als je je echt zorgen maakt gewoon je verlos even bellen hoor!

7. sab85

sab85 VIP lid

May 24, 2007
    9,434
    0
    0
    wat jij hoort , zijn inderdaad je eigen aders, je hoort dan een beetje een suisend geluid. ik heb hem ook gekocht met 12 weken en kon pas met 14 weken duidelijk het hartje horen en herkennen, gewoon even geduld hebben en 1 keertje per week proberen rustig stukje voor stukje je buik afgaan.

wat bij mij heel erg hielp was even naar de wc gaan zodat heel je blaas leeg is , dat moest ik bij de vk ook doen anders kon ze het hartje niet horen.

niet druk maken dus ;)

8. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    het hartje van de kleine gaat echt veeeel sneller dan je eigen hartslag
    en ik vind het ook vaak niet hoor met de Angelsound. Je moet de Angelsound ook niet gebruiken om te "controleren of de kleine nog leeft" want je vindt het vaker niet dan wel! Vooral in het begin is het zo moeilijk te vinden.

Annette, ik heb helaas de 32 weken niet gehaald, weet dus niet of ik het hartje van de kleine toen nog had kunnen vinden. Maar omdat ik de kleine op een gegeven moment voelde had ik er niet zo veel behoefte aan om nog te luisteren.

9. Elly1979

Elly1979 Actief lid

Jan 14, 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo,

Onze verloskundigenpraktijk wil pas vanaf 13 weken een poging doen om het hartje met de doppler te vinden.
    Eerder niet omdat het beebje dan nog zo klein is en het hartje ook heel klein.
    En pas vanaf 13 weken komt je baarmoeder boven het schaambotje uit.

Als ik je een tip mag geven...laat het even rusten en probeer het over een paar dagen weer. Misschien is het nu nog net wat te vroeg.
    Als je de Angelsounds weer gaat gebruiken, smeer je buik dan goed in met olie oid en begin laag (net boven je schaambotje)
    En koop een nieuwe koptelefoon bij de Angesounds, want de koptelefoon die erbij zit is waardeloos.
    Je zult het hartje binnenkort wel vinden!

Hou ook in je achterhoofd dat niet iedereen geschikt is voor de Angelsounds.
    Als je wat zenuwachtig bent aangelegd, raden ze het ook af om er 1 te gebruiken.
    Tveel stress is niet goed voor jou, maar zeker niet goed voor je beebje.

Succes he!

Liefs Elly.

10. Belle84

Belle84 Lid

Jul 9, 2007
    92
    0
    0
    Ik had de angelsound bij 14 weken gekocht. Ik kon het hartje toen alleen horen als ik veel massageolie op mijn buik smeerde voor de geleiding. En dan plat op mijn rug ging liggen, benen ook plat. Als ik hem dan net boven mijn schaambeen drukte dan hoorde ik het hartje van de kleine. Dat gaat inderdaad heel snel. Maar raak inderdaad niet in paniek als je het hartje niet kan vinden. Misschien kun je het over een paar weekjes wel horen.

Groetjes van Belle

11. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

Aug 26, 2007
    1,684
    0
    0
    Apeldoorn
    Met 12w4d hoorde ik het hartje met de Angelsound. In het begin hoorde ik niks, maar je moet er ook een beetje babyolie of een andere vettige substantie op smeren, dan hoor je 't beter! En ff zoeken, ik ben toen geloof ik een half uur aan het zoeken geweest voor ik iets had...

12. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    kan zijn dat je het hartje wel hebt gehoord maar dan doorgegeven via je spieren in je lichaam...dan klinkt het ook weer anders, dan wanneer je "er bovenop" zou zitten...

je weet dat je het hartje te pakken hebt, als je het kunt vergelijken met "paardengalop" en of dat nou in de "verte" te horen is zeg maar of "dichtbij" dat is het enige wat ik je kan vertellen dat je zeker weet het hartje te pakken te hebben....

je eigen hartslag hoor je ook op verschillende plekken in je lichaam terug maar die is verre van "paardengalop"" ....

dat is de p met een angelsound, voor de 1 (mij o.a.) is het een rustgevend iets om het hartje te horen als je weer eens bezorgd bent, en voor de ander is het een stress gebeuren omdat ze nog niet zo ver zijn het hartje te kunnen vinden of te onderscheiden van eigen hartslag...

zoek gewoon rustig op je gemak door zonder mensen om je heen die tegen je praten en zoek tot je een duidelijk "paard" gevonden hebt ;)

succes

Share This Page