4 weken loon en maandloon

Discussie in 'De lounge' gestart door LiveLaughLove, 22 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

Hoi

even een vraagje. IK ben nogal van alles bijhouden fininacieel enz. Maar doordat man een 4 weekloon heeft en ik een maandloon kan ik het niet echt goed bijhouden vind ik zelf. Ik doe nu per maand dus bv mei juni juli. Maar dan klopt het toch niet altijd voor mijn gevoel. Hoe doen jullie dit.

2. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Je kunt dan of je eigen maandloon naar 4 weken omrekenen of die van je man naar maandloon...

3. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Juist, even loon van ml omrekenen (x13/12) en dan heb je het per maand.

4. LiveLaughLove

Man heeft elke maand ander loon door overuren etc

5. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Ik neem aan dat je bedoelt een kostenplaatje van elke maand te willen maken?
    Mijn man zet alles is excel. Ik heb nl ook een 4 weken loon, hij niet. Op mijn loonstrook staan het loon en overuren beiden netto vermeld. Het normale loon kun je dan verrekenen naar maand en overuren evt per maand laten staan.

6. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Hier precies het zelfde.
    Mijn man krijgt maand en ik 4-weken, ik hou mijn man's salaris als richtlijn en mijn salaris is extra.
    Ik heb het nu net lekker lopen en ga niet weer de boel op de kop gooien.

7. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Ik zou uitrekenen wat je man afgelopen jaar heeft verdiend en dat delen door 12. Dan heb je een gemiddelde per maand. Met wisselend nettoloon ivm overuren kan je het anders niet fijn krijgen per maand. Dit gemiddelde kan je altijd iets naar beneden afronden zodat je aan het einde van het jaar wat extra hebt. Meevallers zijn altijd leuker.

8. minon

minon Niet meer actief

Ik zou het netto vier weken salaris x13 doen en delen door 12. Dat is je vaste salaris. De overuren zijn iedere vier weken anders dus die moet je dan met de hand invullen en zien als variabele inkomsten. Of je rekent ze helemaal niet mee en zet ze op de spaar (als dat kan uiteraard)

9. LiveLaughLove

Dank jullie. Ik doe niks in excel maar heb een schrift waarin ik het bij houd.

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wanneer het je gewoon gaat om het bijhouden... je hebt beide in principe iedere maand een salarisbetaling, behalve in december... dan heeft je man een extra betaling. En wat ook al is geopperd schrijf de overuren als variabele inkomsten of houd het achter de hand voor onvoorziene zaken.

Deel Deze Pagina