aankomende miskraam?

Discussion in 'Miskraam' started by Nathalie6, Jul 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nathalie6

Nathalie6 Actief lid

Jan 7, 2008
    186
    0
    0
    Hallo allemaal,

Net zoals zoveel van jullie zit ik aardig in de onzekerheid.

Ik had de eerste dag van mijn laatste menstruatie op 9 juni. Op 9 juli heb ik een zwangerschapstest gedaan en die was licht positief. Een paar dagen later weer een test gedaan en die was al duidelijker. Ik heb gelijk met het ziekenhuis gebeld om een afspraak voor een echo te maken aangezien ik een zeer verhoogde kans heb op een bbz door endometriose en een operatie hierdoor.

Volgens degene die de afspraak maakte kon tussen de 4 en 5 weken wel al gezien worden of het vruchtje op de goede plek zat. Dus we konden 13 juli langs komen voor een echo. Helaas niets te zien, het was nog te vroeg, wat ik me ook wel voor kan stellen.
    Wel bloed laten prikken, HCG was 150. Dus zwanger ben ik wel.

Nu moest ik 2 weken laten weer terugkomen voor een echo. Dat was gisteren. Vol hoop gingen we de echokamer binnen. Wel iets meer te zien maar niet niet veel meer. We konden nu een zwangerschapsring waarnemen (maar die was niet erg groot 4,1 mm). Verder niets. Ter controle bloed laten prikken voor de HCG waarde. Deze is nu 700. Wel gestegen maar eigenlijk niet zo hoog als verwacht gezien de waarde van 2 weken terug.

Dus nog steeds vol onzekerheid en we moeten nu 2,5 week wachten voor de volgende echo.

De twijfels nemen nog meer toe omdat ik ook al 2 weken een raar gevoel heb in mijn buik, het lijkt op krampjes. Ik kan het niet echt benoemen. Het zit ook steeds wel ergens anders. En ik heb al 2 weken last van licht bloedverlies. Niet dat het vanzelf in een maandverband valt maar bij plassen, ontlasting en afvegen. Het is soms helderrood en dan wordt het weer bruin en dan weer helderrood. Het zit vaak in mijn afscheiding.
    Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook sprake van licht bloedverlies maar dat was toch iets minder vaak.

Ik word gek van de onzekerheid. Ik voel me niet goed. Bij alles wat ik doe, ga ik zweten. Dat is toch geen zwangerschapskwaal?

Ons eerste kindje was al een wondertje want de kans was minimaal dat ik spontaan zwanger zou kunnen worden. Maar nu er een tweede zwangerschap is, is het helemaal een wonder.
    Ik had het bijna niet meer verwacht, mijn leeftijd speelt ook nog parten, ik ben 38. Dus zoveel tijd om te proberen hebben we ook niet meer.

Moet ik nu gezien de klachten, de echo en de HCG-waarde uitgaan van een aankomende miskraam?
    Komt een miskraam altijd vanzelf op gang?

Wat duurt 2,5 week nog lang :(

Groetjes,
    Natalie

2. Nathalie6

Nathalie6 Actief lid

Jan 7, 2008
    186
    0
    0
    Het is helaas gisteren een miskraam geworden.

Bedankt voor de reacties....

3. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    sterke meid, weet helaas hoe je je voelt :(

4. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

Jan 23, 2011
    2,461
    1,042
    113
    Female
    He wat balen zeg! Sterkte!

5. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    4,230
    28
    48
    Female
    Noord-Brabant
    Sterkte meid!:(
    *knuffel*

6. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

heey nathalie,

heel veel sterkte !!! Ik weet zelf ook hoe moeilijk het is want ik zit nu nog in onzekerheid of ik een miskraam heb gehad of niet.... Ik ben nu 5 weken zwanger en maandag kwam er wat bruin bloed uit. Dinsdag een stuk meer en vandaag ook veel. De huisarts zegt dat ik er vanuit kan gaan dat ik een misklraam heb gehad :( Maar ik heb net toch een verloskunigepraktijk gebeld en die vertellen me dat ik het beste langs kan komen en dat het niet persee een mskraam hoeft te zijn...
    Even afwachten dus, maar ik ga er wel vanuit dat ik een miskraam heb gehad want ik voel me helemaal niet meer zwanger. heb jij dt gevoel ook of zit dat gewoon tussen mijn oren?
    Groetjes

7. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Ik lees net je verhaal,ik heb een brok in mijn keel ervan.
    Ik weet wat je voelt,heb hetzelfde meegemaakt.Het begon bij mij met bruine afscheiding,paar dagen later werd het rood bloed en afgelopen zondag werd het een miskraam.Ik heb zo gehuild.De onzekerheid al die dagen maakt je zo radeloos.je wilt blij zijn,maar bent ook zo bang!het zweet brak mij ook uit,iedere keer als ik wat deed.Vond dat ook vreemd,heb dat nooit gehad bij mijn andere zwangerschappen.Bloedverlies heb ik al wel meegemaakt,zelfs een ernstige bloeding,maar mijn zoon is toch gezond geboren.Maar helaas is het dit keer misgegaan.Ik ben al 42 dus de tijd dringt.
    Heel veel sterkte ermee!!

Groetjes,Marijke

8. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

Nov 3, 2008
    1,066
    1
    38
    Sterkte meid!

Share This Page