4 weken na de bevalling opnieuw gaan vloeien

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door tanna, 4 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    hallo,

Ik ben nu 5 weken geleden bevalle va mijn derde kindje.
    Na twee weken was het vloeien minimaal. Na 3 weken was het vloeien gestopt. Rond 4 en halve week intiem geweest met mijn man (met condoom). De dag erna bij wakker worden had ik aardig wat bloed op de lakens geen plassen, maar wel helder rood en ongeveer even veel als de dagen na de bevalling. Nu een paar dagen later vloei ik nog steeds heftig. Ik geef voledige bv en er zit niet meer dan 4 uur tussen de voedingen. Overdag 2 tot 3 uur en s nachts 1 keer 4 uur.
    Moet ik nog wat anders doen dan het schoon houden? Moet ik me zorgen maken of contact op nemen met ha?

Bij de vorige bevallingen heb ik gewoon 6 weken gevloeid. Dit werd steeds minder en stopte rond de 6 weken.

alvast bedankt Tanna

2. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    Wanneer moet het weer minder worden?

3. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Hoi,
    ongeveer 6 weken na de bevalling moet het bloedverlies gestopt zijn. Heb je nog een nacontrole bij de gynaecoloog of verloskundige? Zoniet kun je inderdaad contact opnemen met je huisarts mocht het bij die termijn niet weg zijn. Je kunt hier zelf verder weinig aan doen. Wel wil ik je adviseren om niet in bad te gaan/gaan zwemmen zolang je bloedverlies hebt en geen tampons te gebruiken omdat je baarmoedermond nog een klein stukje open staat zolang je bloedverlies hebt. Mocht je koorts krijgen, mocht het bloedverlies extreem gaan ruiken of veel worden (stolsels verliezen of kraamverband binnen 30 min vol), dan even eerder contact opnemen met je verloskundige, gynaecoloog of huisarts.
    Hopelijk stopt het netjes rond die 6 weken na de bevallling.

Groetjes Gea

Deel Deze Pagina