Hai dames, Sinds enkele dagen heb ik regelmatig last van heftige steken in mijn onderbuik. (Richting vagina). De steken zijn maar kort en verdwijnen weer snel, maar zoals ik al schreef wel pijnlijk. Ik schrik er soms van. Wat kan dit betekenen? Ik lees op internet verhalen dat t evt menstruatiekramp kan zijn of dat de baby zelfs al aan het indalen is. Of is het iets anders!? Groetjes, Nurse
Goedenavond, het kan zijn dat het kindje aan het indalen is, al is 31 weken nog wel vroeg. De steken kunnen ook veroorzaakt worden door bandenpijn. Door het groeien van de baarmoeder, staat er een behoorlijke rek op de banden, waardoor dit een stekende pijn veroorzaken. Soms kan de pijn ook afkomen van het bekken. Dan voel je de pijn voornamelijk rond het schaambot. Tenslotte kan het komen door een blaasontsteking. Ook dit kan een stekende pijn geven, dus het is wel aan te raden je urine te laten checken bij de huisarts. Succes! Groetjes Monique
Dankje voor je reactie, had het inderdaad ook aan mijn verloskundige gevraagd en zij gaf aan dat het idd mogelijk bandenpijn is. Door de grote van de baarmoeder kan er volgens haar een band of zenuw klem komen te zitten tussen de baarmoeder en de bekken. Gelukkig is het in ieder geval maar iets onschuldigs en merkt ons kleintje er niets van. hartelijk dank voor je uitleg!