Hoi Dames, Ben sins gister begonnen met ovulatie testen omdat ik zo'n onregelmatige cyclus heb.. Heb vrijdag bij Babyboom dus ovulatietesten besteld.. kreeg ze gister al meteen in de brievenbus.. en heb meteen een test gedaan.. Nou het controle streepje was gewoon een streep en de test streep heel licht.. Vanmorgen weer een test gedaan en de streep was al ietsies donkerder.. Maar hoelang duurt het meestal voordat hij echt donker gaat worden? Zijn daar bepaalde aantal dagen voor? En kan het ook zo zijn dat je helemaal geen test streep krijgt? En mocht de test streep even kleur hebben als de controle streep moet je dan gewoon goed klussen? of hoe zit het presies? Hoop dat iemad me kan helpen.
Als de test positief is (even donker of donkerder dan controlestreep) springt je ei binnen 24 tot 48 uur. Dus klussen! Het kan soms wel een aantal dagen duren voor de test positief is, en verschilt ook nogal per persoon. Afwachten dus. Succes!
ik heb gister sex gehad en vanmorgen een ovulatie test gedaan.. maar vandaag is het streepje super licht.. die van gister was donkerder kan dat kloppen?
Misschien heb je je piek dan al gehad. (LH piek in urine= posi test) Dus misschien ei al geweest? Maar het kan ook zijn dat de urine waar je gisteren mee getest had geconcentreerder was? Je kan het beste een aantal uur niet plassen en niet veel drinken. Ook iedere dag om ongeveer dezelfde tijd. (ik doe het iedere dag aan het einde van de middag) En een ovulatietest moet je NIET met ochtendurine doen.
Ik heb ook een vraagje: Wat maakt dat je niet met ochtendurine moet testen? Het lukt mij niet goed om mijn plas uren op te houden. Niet veel drinken zou nog wel lukken Liefs
Dit heb ik van de site van sensitest: Waarom mag ik niet met ochtendurine testen? Bij ovulatietesten wordt aangeraden om niet met ochtendurine te testen. Dit komt omdat het lichaam 's nachts veel hormonen (LH) aanmaakt die de ovulatie in gang zetten. In de ochtendurine komt dit hormoon dus ook veel voor. Indien u dan test met ovulatietesten die juist gevoelig zijn voor het LH hormoon, zou u wellicht te snel een LH piek meten, terwijl die er nog niet is. Er zijn gynaecologen die adviseren de LH piek te meten tussen 10 en 16 uur. Daarnaast kunt u het beste gedurende 2 uur niet drinken voordat u urine opvangt voor de test.
Oh ok. Hmm, nou dan maak ik denk ik erg weinig LH aan, want heb tot nu toe nog geen streep kunnen ontdekken Ik zal het eens gaan proberen tussen 10 en 16. Nadeel is dat ik dan op mijn werk ben. Bedankt voor je reactie. liefs
nou ik had dan zaterdag een heel licht streepje.. zondag ietsies donkerder.. en vanmorgen. niet met ochtend urine maar de urine daarna zo lichte streep de bijna nie te zien is.. Nu moet ik zeggen dat ik snags altijd veel drink.. dus voor mij tovch misschien een idee om het idd smiddags te doen.. Maar hoorde dan dat als je een zelfde streep heb. je dan je 24 tot 48 uur erna je ei hebt.. ik voel dat nooit.. maar mocht het dus zijn.. dat ik bijv.. Morgen een hele donkere streep heb.. wanneer moet ik dan het beste sex hebben?
Als je morgen een dikke vette positieve test zou hebben dan zoveel mogelijk klussen de aankomende dagen zou ik zeggen! De dag voor je eisprong is de meest vruchtbare word gezegd.