Hier maar vragen of iemand het herkent, want als ik mijzelf moet geloven heb ik niet lang meer. Ik ben zo bang daardoor....Maak mezelf gek! Ben onlangs bevallen (6 weken geleden)van ons derde kindje en tjee wat voel ik me naar. Ik ben hele dag door duizelig, hoofdpijn en verschrikkelijk moe! En dan bedoel ik ook echt moe moe. Val overdag in slaap als ik niet oppas, en s'avonds kan ik ook om 7 uur al wel slapen op de bank. Verder dus heel duizelig, sta soms te tollen op mijn benen. Kan amper iets doen. (mijn hb is goed heb ik al laten prikken) En wat ik het allerergste vind, zijn de aanvallen van duizeligheid, waarbij "het me naar het hoofd stijgt". Het klamme zweet breekt me uit, ik duizel héél erg, en neig naar flauwvallen, zomaar vanuit het niets. Herkent iemand dit. Ik maak me er zo'n zorgen om dat ik me daardoor vast nog slechter ga voelen. Er zijn ook redenen genoeg om te denken dat het psychische niet meewerkt, want onze baby heeft op IC gelegen na geboorte en is erg spannend geweest even, en dat terwijl onze middelste óók al op IC had gelegen en heel kritiek lag. Oh ja geef ook nog borstvoeding, wat me veel kost, misschien heeft dit ook invloed?! Vanavond had ik "het" weer, zo'n "aanval" waarbij ik bijna flauw viel, of leek te vallen, en toen dacht ik plots, het lijken misschien wel opvliegers ofzo, dus misschien is het allemaal wel hormonaal?? Vandaar mijn vraag om herkenning hierzo, zou me veel zorgen schelen denk ik. Ga morgen voor nacontrole naar gyn. en het daar ook zeker voorleggen, maar ben ook op zoek naar "ervarings" deskundigen.
Hoi, wat vervelend.. Hoe gaat het nu? Ik weet wel datik ook een soort opvliegers had, en zweten, hoewel niet zo erg als jouw. Maar duizelig zou niet moeten mogen denk ik. Heb je je HB al getest? Had je veel bloed verloren? Misschien is het iets met de schildklier, daar hoor ik wel vaker meiden over na de bevalling..
Ja ervaring mee. Ik heb zelfs met 8 weken na de bevalling een heftige aanval van duizeligheid gehad waarbij ik echt flink moest overgeven. Nu gaat alles weer goed. Ik gaf tot 6 maanden BV. Maar hier ook niks aan de hand. Geen laag HB. Juist heel erg goed. Geen idee wat het was. Ook inderdaad opvliegers of zelfs koude rillingen. Moet zeggen dat ik er nu nog steeds niet helemaal ben. Heb echt de 9 maanden ontzwangeren nodig. Ik ben 7,5 maand geleden bevallen van de tweede.
Ik heb dat ook heel extreem gehad de weken dat ik bv gaf uiteindelijk gestopt omdat mn lichaam het niet aankonm, ik niet genoeg melk gaf en mn meisje een reflux heeft... misschien ijzer testen?
Ik herken het, geef ook bv. Hb was prima, maar ik merkte dat mijn bloeddruk nog steeds erg laag was. En ik at niet genoeg, waardoor ik ook nog eens afviel. Dat zal ook wel een slap gevoel gegeven hebben. Nu heb ik het al een aantal weken niet meer gehad, gelukkig.
hier ook verschillende keren zelfs even moeten gaan zitten ( een keer bijna van de trap gevallen .. ) vanwege duizeligheidsklachten. Had wel een KS.
erg herkenbaar hoor en mijn zoontje is al ondertussen 9 weken en voel me zo moe, duizelig rug en maagpijn..pff (komt bij denk ik door de stress) Sterkte meid! weet wat je voelt. (oow dat zweten is nu eindelijk stabiel..gelukkig)
Och wat naar.. Ik zou zeker met die klachten naar de ha gaan. laten ze maar eerst vanalles uitsluiten voordat je het op het psychische gooit. Wat natuurlijk zeker niet ondenkbaar is. Hopelijk kan de gyn of ha je beter helpen.
Hallo, Hoe gaat het nu? Ik herken heel veel in je verhaal. Ook ik ben extreem moe, kan een hele dag wel slapen als dat zou kunnen met 3 kinderen. Duizelig ben ik niet zo erg als jij beschrijft, maar het is zeker aanwezig. Verder ben ik heel rillerig, maar ook rillerig van binnen uit, vind dat heel moeilijk om te omschrijven. Vlekjes in mijn ogen en ga zo nog maar even door. Ik dacht zelfs aan om mijn suiker te laten testen, maar dat is zo'n moment opname dat dat waarschijnlijk weinig zin heeft. Maar ik snap heel goed dat je er onrustig en ongerust van word! Maar wat we er aan kunnen doen, tja ik ga vandaag kijken of er een vitamientje is voor de extreme vermoeidheid kijken of dat helpt! Sterkte!!! Groetjes Lies
Heb je soms geen last van hyperventilatie? Ik herken namelijk wel veel, en ik heb chv (chronische hyperventilatie) wat zich dus kan uiten in héél moe zijn, duizelig zijn, zweet aanvallen, gevoel te hebben ieder moment flauw te vallen, pijn etc. Het kan getrickerd worden door veel spanning of stress, wat je zo te lezen toch hebt (gehad). Bij mij uit stress zich lichamelijk en dat resulteert in hyperventilatie. Ademhalingsoefeningen om kalmer te worden helpen wel ietsje. En als je het niet vertrouwt, dokter inschakelen hoor. Een zwangerschap en bevalling eist veel van je lichaam en het is niet zo gek dat je dat, tezamen met alle bijkomende spanningen, even te veel wordt. Hopelijk voel je je snel beetje beter!