Ik probeer zicht te krijgen op mijn cyclus maar dit lukt me tot nu toe niet. Ik voel niet mijn eisprong aankomen, ik heb een prikkelbare darm en daarom vaak buikpijn, ook op verschillende plekken. Afgelopen maand ben ik wel ongesteld geworden (1 dag trouwens) maar heb ik ook geen eisprong gevoeld, 2 testen gedaan en allebei negatief. (1 op 10 dpo en 1 op nod) Normaal is mijn menstruatie rond de 3 of 4 dagen. Deze ronde heb ik ovulatietesten geprobeerd, deze geven elke keer een streep aan (van de kruidvat trouwens) soms licht maar wel duidelijk te zien, soms vrij donker maar net niet zo donker als de controle streep. Temperaturen heeft voor mij geen zin ivm wisselende diensten van werk. Ik heb het gevoel of ik steeds mijn eisprong mis of dat ik misschien wel helemaal geen eisprong heb. Wij hebben om de dag wel seks, ook dagen elke dag. De ene keer voel ik tijdens de seks wel wat buikpijn alsof de piemel te diep gaat zeg maar of ergens tegenaan komt, de andere keer heb ik daar helemaal geen last van. Dit is erg wisselend. Is het mogelijk dat je geen eisprong hebt, maar wel 'ongesteld' word? En zijn er nog andere manieren waarop ik kan ontdekken of ik een eisprong heb en wanneer?
In principe hoeft het niet zo te zijn dat je ook een eisprong hebt gehad als je menstrueert. Ik denk echter dat dit in de meeste gevallen wel zo is. De wat donkere streepjes op je ovulatietesten zou ik wel serieus nemen. Op het forum hier lees ik wel eens dat vrouwen geen echte knallers hebben gehad, maar die ronde wel zwanger zijn geraakt. En een goede bijkomstigheid is het vele klussen... tenminste als je het zaad een beetje op adem laat komen Deze maand "temperatuur"ik ook, maar ben ook gezegend met wisseldiensten en ben een onrustige slaper. Dit schijnt in zijn geheel niet bevorderlijk te zijn voor je temperatuur. Wanneer het kan en lukt temperatuur ik om 8.30 uur. Echter heb ik ook wel eens al om 6 uur getempt omdat ik toen nodig moest plassen. Om 8.30 uur weer getempt en kreeg dezelfde uitslag.... Ondanks ik niet punctueel en volgens de regels temp, heb ik wel de indruk dat ik er uit kan halen wanneer mijn ei is gesprongen. Waarschijnlijk zit je net als alle anderen in het wachtbankje en zul je geduldig moeten wachten tot het eitje de bus heeft gehaald ipv gemist
bedankt voor je reactie! Laatst heb ik hier foto's op gezet van de ovulatietesten maar toen werd er gezegd dat de Kruidvat testen echte knallers moeten zijn als ze positief zijn, daarom heb ik die streep niet serieus genomen. Volgens mij die dag ook geen seks gehad. Vandaar dat ik nu nog steeds zit te wachten op m'n ei... Maar misschien is die inderdaad al geweest. ik had die dagen ook geen slijm.
De meeste meiden hier op het forum zijn wel echte kenners, dus ik vermoed dat zij het wel bij het rechte eind hebben. Heb je de datum van de wat donkere testen genoteerd? Dan zou je in theorie, als je niet zwanger bent, +- 14 dagen moeten menstrueren.
die hoeft dan toch niet een echte knaller te zijn zoals hier gezegd werd? Ook niet bij een kruivat test? nouja, volgende ronde nieuwe kansen dan!