Hai allemaal, Ik ben nieuw hier en mijn man en ik proberen een kindje te krijgen. Nu is het zo dat ik 3 jaar geleden een schildklieraandoening heb gekregen ( langzame werking). Mijn man en ik hebben besloten dat we er klaar voor zijn een kindje te krijgen. Ik ben 4 maanden geleden gestopt met de pil. Mijn cyclus varieert van 21 tot 28 dagen. Mijn eerste dag van cyclus was op 28 januari dit jaar. Nu is het zo dat ik nog niet bezig ben gegaan met ovulatietesten, heb deze inmiddels wel al besteld. Gisteren was het dag 18 van mijn cyclus en kreeg wat bloedverlies waar ik van schrok. Het was slijm met een paar rode draadjes bloed erin, meer slijm. De rest van de dag heb ik niets meer gehad, tot nu toe ook nog niets. Ik heb een licht gespannen gevoel in mijn onderbuik en onderrug. Daarnaast heb ik het steeds erg koud en last van mijn ogen( droog, tranerig) en erg vermoeid. Mijn vraag is wat dit nu precies kan zijn. Dit is allemaal nieuw voor me en hoop dat jullie mij wat wijzer kunnen maken. Ik ben overigens 25. Ik hoop snel op wat reacties! Liefs, Liefje88
Ik wil je geen valse hoop geven want het kan heel goed dat je lichaam je voor de gek houd, maar bij mij waren dit tekenen dat ik zwanger was/ben. Wanneer is je nod?
Hai wintersun, Bedankt voor je reactie! Mijn cyclus varieert iedere maand waarschijnlijk omdat ik sinds 4 maanden Gestopt ben met de pil. Als ik van het gemiddelde uitga dan Is het 24 feb. Ik heb dit nooit eerder gehad. Ik hoop echt Dat het raak zal zijn. Ook mijn darmen zijn steeds aan het borrelen, daarnaast ook een licht misselijk gevoel. Ik denk dat ik maar moet afwachten op het moment dat ik kan testen. Hoop ieder geval dat de bloeding niks ernstigs is. Liefs, Liefje 88
Waarom vermeld je dat je een schildklierafwijking hebt? Denk je dat dit er iets mee te maken heeft? Ik neem aan dat je nu gewoon thyrax of e.d. slikt en regelmatig bloed prikt om te kijken of je waardes goed zijn, toch? Dan heeft dit er niets mee te maken. Wat het is is moeilijk te zeggen, het kan zoveel zijn. Begin van je menstruatie, begin van zwangerschap, kleine tussentijdse bloeding. Only time will tell. Als je heel veel tussentijds bloedverlies hebt zou ik even langs de gyn gaan, maar een paar dagen voor je menstruatie al wat licht bloed is heel normaal. Succes!
je zou helaas moeten afwachten. je lichaam kan je heel goed voor de gek houden, heeft de mijne ook gedaan. mijn cyclus is ook nooit gelijk is tussen de 23-28 dagen. Maar het kan ook zijn dat het een innesteling is ?? succes met wachten!!
Hai, Ik vermeld mijn schildklieraandoening omdat ik bang ben dat het zwanger raken moeilijk gaat. Ik heb verschillende verhalen gehoord over zwanger worden met een trage schildklier. Ik laat om de 3 maanden controleren of mijn waarden goed zijn. Deze zijn sinds een jaar in orde. Ik heb nooit eerder een tussentijdse bloeding gehad.
Mijn zusje kreeg ook te horen dat het wel eens lastig zou kunnen zijn om "natuurlijk" zwanger te worden ivm haar trage schildklier.... nu al twee keer zwanger binnen 4 rondes. Dus wees niet al te angstig. Probeer ook in gedachten te houden dat je pas net begint.... gemiddeld gesproken kan het een jaar duren voordat je zwanger bent.
Ok. Een te traag werkende schildklier kan inderdaad tot onvruchtbaarheid leiden, maar niet als je er (de juiste hoeveelheid) medicatie voor slikt en je waardes goed zijn. Als je zwanger wilt worden moet je TSH onder de 2 zitten (liefst rond de 1). In Nederland zijn niet alle artsen hier voldoende van op de hoogte en denken ze dan kleiner dan 3 ook wel goed is , maar je kansen worden echt kleiner naarmate je waarde groter wordt. Is je waarde netjes dan heb je precies evenveel kans als een vrouw die deze waardes zonder medicijnen heeft. Veel succes!
Veel succes! Afwachten helaas; je bent nog niet lang gestopt met de pil dus je lijf moet daar nog aan wennen denk ik.
Hai allemaal, Bedankt voor jullie reacties. Mijn schildklierwaarde zit nu ongeveer een jaar tussen de 1 en 1,5. Mijn arts heeft me gelukkig wel verteld dat dat de beste waarden voor mij zijn. Op 14 en 15 feb heb ik licht bloedverlies gehad, daarna is het weg gebleven. Nu is het zo dat ik sinds 15 feb ook ziek ben geworden hoge koorts en aan de diarree(bah). Ik vraag me af of dat wellicht ermee te maken heeft. Vanmiddag heb ik een afspraak bij mijn huisarts wellicht kan ik daar wat opheldering verkrijgen. Liefs, Liefje88
Hai allemaal, Even een update.. Ik en langs de huisarts geweest en die denkt dat ik een buikgriepje te pakken heb, echter sluit hij niet uit dat het geen zwangerschap hoef te betekenen. Hij vond het zelf nog te vroeg om te testen dus ik zal nu gewoon op mijn menstruatie moeten wachten. Liefs, Van mij!