Hoi, We zijn nu ruim 9 maanden bezig om zwanger te worden. Helaas nog geen resultaat. Nu hebben ze bij mij mijn cyclus gevolgd via de echo. Nu komt daar uit dat de fase tussen eisprong en menstruatie erg kort is namelijk ongeveer 8 dagen. Ik heb wel een mooie cyclus van rond de 28 tot 30 dagen. Wie is hier ook mee bekend en weet wat ze nu verder gaan ondernemen. Groetjes Marleen
8 dagen is wel kort ja heb zelf lf van 9-10 dagen maar heb dan ook korte cycli van 21-24 dagen. Volgens ha is het geen bezwaar omdat je ook meiden hebt met hele lange cycli. Maar in jouw geval is hij wel erg kort ook omdat je cyclus wel "normaal" is. Ben wel benieuwd naar andere reacties op jouw vraag.
Hoi Jolanda, Dank je voro je reactie. Ik ben inderdaad ook benieuwd hoe andere n het beleven en wat hun ervaringen zijn. De gyneacoloog gaf wel aan de de kansen aanzienlijk vermindert zijn. Daarnaast is ook nog gebleken uit onderzoeken dat mijn man weinig en trage zwemmers heeft dus het is van 2 kanten moeilijk. Groetjes Marleen
dat is miner leuk nieuws natuurlijk ik hoop dat ze jullie vlug kunnen verder helpen en dat jullie toch vlug zwanger mogen zijn
Wij zijn 2 1/2 jaar bezig met zwanger worden en helaas dus nog zonder resultaat. Ik had al vrij snel een mooie cyclus van 27 dagen maar mijn eisprong is dus ook altijd pas op dag 18. Nu heb ik alle onderzoeken in het ziekenhuis gehad en ze kunnen niks vinden. Ze hebben dus ook nooit gezegd dat de luteale fase te kort zou zijn terwijl dat wel al bleek uit eerdere temperatuurkaartjes. Als ik zo op het forum lees zijn de reacties ook heel verschillend. Verschillende mensen zeggen dat het minimaal 10 dagen moet zijn omdat anders het eitje geen tijd heeft om in te nestelen. En van anderen lees je weer dat het geen probleem hoeft te zijn. Ik ben dus ook wel heel benieuwd naar de reacties.
Hai, Ik ben ook iemand met een korte luteale fase, deze was altijd 9 of 10 dagen. Mijn gyn zei wel dat het beter is dat deze fase toch 10 dagen of meer is zodat het eitje zich goed kan innestelen. Nu heb ik clomid voorgeschreven gekregen (mede omdat mijn cyclus heel onregelmatig was en ik soms op op dag 25 mijn eisprong had en met clomid is dit heel stipt op dag 14) en is mijn luteale fase 12 of 13 dagen geworden. Het klopt dus inderdaad dat clomid werkt, bij mij in ieder geval wel. veel liefs nataly
@Nataly, als je je ei op dag 25 had werd je dan ook na 9/10 dagen ongesteld? Of eerder? Ik ga mn volgende cyclus beginnen met clomid.
Jeempie, Ik schrik er een beetje van. Mijn luteale fase is 9 dagen en nu zit ik m te knijpen dat dit misschien foute boel is. Ik ben wel heel regelmatig ongesteld (25 dagen). Ik ben bezig met ronde 5. Ik kan jezelf echt gek maken met alles wat ik lees op internet. Nou marleentje26, hopelijk komt het voor iedereen goed Groetjes
hallo dames ikzelf heb 2 mk's gehad en na de laatste mk was mijn cyclus zo veranders dta ie bij mij soms ook al op dag 6/7 soms 9 dagen na ei ten einde begon te lopen qua temp verlaging of spotten ofzo.. daavoor was dat altijd pas dag 13 /15 ofzo.. het is wel heel snel maar geheel onmogelijk is het niet kijk maar naar mijn banner.. dag 10 na ei een positest maar wel na 1.5 jaar na laatste mk maar als jullie nog niet bij de dok lopen zou ik toch eens overleggen.. het kan nooit geen kwaad en het kan allicht een probleem zijn.. je moet dus als het ware een snelle innestelaar hebben.. bij mij eerste mk gebeurde dit pas op dag 10 na ei en nu dus veel eerder.. het verschilt dus erg qua eitje denk ik.. de tijd dat ie innestelend valt vaak tussen de 5 en 10 dagen.. veel suc6
Hm ben al bij ha geweest voor korte lf maar volgens haar was het geen probleem maar denk dat ik toch maar weer eens langs ga want ben al meer dan jaar bezig en heb de 10 dagen lf nog nooit gehaald. wanneer zou je in aanmerking komen voor clomid of moet je daarvoor naar de gyn? Ik heb na ei ook altijd maar paar dagen hogere temp daarna zakt hij alweer dus het is bij mij nog nooit spannend geweest!
hoi Ik ben zelfs met IUi behandelingen bezig en heb ook een korte lf. Ik was 9 dagen na de eisprong alweer ongie, ik heb hiervoor nu 3 extra injecties pregnyl gekregen voor na de eisprong en dat verlengd de lf, dit werkte bij mij heel goed groetjes sjolie
hoi dames. beging hem hier ook te knijpen, schrik niet maar mijn lf is 7 dagen. ben heel benieuwd hoe het bij mij gaat aflopen. wordt wel een beetje bang van die verhalen. gr jill
Ik snap dat je er van schrikt Jill, ik heb dat ook. Volgens mij moeten we niet te negatief zijn. Eigenlijk weet niemand het precies. Het beste is denk ik bij twijfel de huisarts vragen. Ik heb 23 april mijn NOD. Wanneer ik toch ongesteld wordt, dan ga ik bij de huisarts langs....ik wordt tureleurs van mezelf! Succes dames!
Hallo allemaal, Wat ik hier lees komt me erg bekend voor! Heb vandaag, op dag 22 van een cyclus van +/- 27 dagen eindelijk een positieve ovulatie test. Dus heb mn ei ook erg laat, hoop dat de menstruatie deze keer wat langer wegblijft!