Dreumes hoesten

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Theebeeb, May 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Mijn zoontje van anderhalf hoest sinds een 1.5 week behoorlijk. Is ook verkouden hierbij. Het hoesten is voornamelijk als hij in bed ligt s'middags en s'nachts. Het houdt hem uit de slaap want het zijn behoorlijke hoest aanvallen. Heb soms de neiging om erheen te draven, klinkt dan echt alsofhij stikt, zo gaat hij tekeer. Je hoort ook echt dat hij last heeft van vastzittend slijm. Overdag hoest hij ookwel, maar zodra hijplat ligt word het vele malen erger. Hij is erg moe ondertussen. Geen koorts. Eet wel weinig en is huilerig. Gebruik nu sinds een dag of 3 tussikind van VSM. Ik merk hiermee niet echt verbetering. Hebben jullie nog tips of zijn er andere drankjes voor kleintjes?
    Denk dat ik sws morgen even de huisarts bel.

2. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Heb je het bedje al een beetje schuin staan?
    Verder doen we hier luuf onder de voetzolen en sokjes erover.
    Ui onder het bed en zoutoplossing..
    En hopen dat het snel overgaat;);)

Veel beterschap!

3. Happy12

Happy12 Niet meer actief

En mocht je het niet vetrouwen, even naar de dokter inderdaad, om de longetjes te laten luisteren!

4. Happy12

Happy12 Niet meer actief

En mocht je het niet vetrouwen, even naar de dokter inderdaad, om de longetjes te laten luisteren! Bij de apotheek kun je ook hoestsiroop krujgen voor vastzittende hoest, weet zo even niet meer hoe het heet

5. Humava

Humava Niet meer actief

Mijn dochter had het ook een maandje geleden zo zielig. Je kan tijmsiroop proberen. Maar ik geloof dat tussikind beter werkt. Je moet het alleen wel consequent gebruiken werd mij geadviseerd. Ik geef soms ook een klein beetje honing dat wil hier nog wel eens een beetje helpen.

6. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Op de verpakking van tijmsiroop staat meestal wat anders, vanaf een bepaalde leeftijd, maar kleintjes ouder dan een jaar mogen ook tijmsiroop. Drie keer daags twee theelepeltjes.
    Mijn zoon van net en jaar hoest af en toe ook erg vervelend, lijkt dan te moeten spugen/kaken, klinkt als een volle hoest. Overdag hoor je soms uren 'niks', hij ie wel verkouden geweest, maar t hoesten is er nog.

Dat van die tijmsiroop wist ik zelf eerst niet...ging naar de drogist en vertelde dat ik tijmsiroop had,maar t niet mocht geven volgens verpakking. Drogist vertelde me dat t wel mocht, theelepeltjes en verkocht me geen nieuwe hoestdrank. ( hulde aan drogist)

7. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Heb vanmiddag een drankje van natterman gehaald.
    Heb het gegeven en straks weer. Hij hoest overdag haast niet maar zodra hij ligt gaat het los. Heb ook luuf in huis. Zal ik vanavond voor slapen even op zooltjes doen. En bedje kantelen.

Bedankt voor de tips!

8. 2jees

2jees Niet meer actief

Hier ook heel veel hoesten ook overdag. Nauwelijks geslapen vannacht :( Volgens mij heeft ze een zere keel ofzo. Sterkte iedereen!!

9. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

Apr 24, 2012
    1,229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Pfff nou ook ik kan meepraten.. Al 1,5 week hoest ons meisje van 11 maanden zich 's nachts wakker.. Ik geef haar dan VSM en wat water en dan gaat ze weer (even) slapen.. Ondertussen kwamen er afgelopen week ook nog eens 2 tandjes door en is ze dus 11 maanden (sprongetje) dus weet even niet zo goed waar het nu door komt dat ze zo slecht slaapt.. Vaak wakker 's nachts en vroeg wakker 's morgens.. Overdag gaat het eigenlijk best goed..
    Ik ben inmiddels wel oververmoeid :(

10. Liesjhie

Liesjhie Actief lid

Mar 14, 2013
    111
    0
    0
    Mijn zoontje had hetzelfde... al wekenlang verkouden en de laatste anderhalve week vooral als hij in zijn bedje lag was hij erg aan het hoesten, hij hield zichzelf er gewoon mee uit zijn slaap. Ik ben wel naar de dokter geweest en bij hem was het een milde infectie waar hij uiteindelijk antibiotica voor gekregen heeft. Als het al langere tijd speelt zou ik het dus voor de zekerheid even laten checken, voordat het erger wordt!

Mijn zoontje was trouwens gewoon heel vrolijk verder en had geen verhoging of andere gekke dingen. Het was alleen de verkoudheid en het hoesten! Dus ook zonder koorts kunnen ze infecties hebben!

Share This Page