pff,ik weet het niet meer. ben men werk waarschijnlijk toch kwijt. ze willen na 2.5 jaar tijdelijke contracten men contract nu voorlopig niet terug verlengen,maar wel in januari als men zwangerschapsverlof gedaan is. krijg dan wel een uitkering(maar dat is bijlange zoveel niet) hoe kunnen ze me dit aandoen... ik heb echt 2.5 jaar men ziel en men leven in die zaak gestoken,was mede verantwoordelijke. en nu wordt ik gewoon als een vuilzak buiten op straat gezet... en dan wille ze dat ik in januari terug kom werken,die zijn niet goed zeker. als zun het zo smerig willen spelen... 25 juli loopt men contract af,en men naam is daarna voor de rest al doorgekrapt voor de rest na die periode. dus nog een betke zagen vor toch een vast contract zal wel niet lukken. en dat nu je 7 maand zwanger bent gaan ze je dat nog lappen,ik zit gewoon heel de dag te huilen,en weet niet hoe ik me moet ontspannen...
Wat vreselijk sneu voor je. Ik snap dat je hier flink van baalt! Misschien heb je hier iets aan. Ik las op de site www.babyopkomst.nl: Word je zwanger terwijl je in tijdelijke dienst bent (een arbeidscontract voor bepaalde tijd) dan mag sinds eind 2001 de zwangerschap geen reden meer zijn om je contract niet te verlengen. Dus loopt je contract af en wordt dit niet verlengd omdat je zwanger bent, dan kun je de werkgever hier op aanspreken. Natuurlijk is het moeilijk om te bewijzen dat je contract niet verlengd wordt omdat je zwanger bent, maar heb je je werk naar tevredenheid verricht en vervalt de functie niet, dan kun je de werkgever erop aanspreken. Helpt dit niet neem dan contact op met de vakbond. Stel dat jouw contract niet wordt verlengd, terwijl je naar tevredenheid hebt gefunctioneerd, en de functie wordt wel weer ingevuld door een nieuwe werknemer, dan weet je dus bijna zeker dat de reden van niet verlengen de zwangerschap is en kun je actie ondernemen. Qua inkomen zou je volgens de site van jurofoon.nl er de komende periode niet op achteruit hoeven te gaan: Als de arbeidsovereenkomst tijdens de zwangerschap afloopt en er bestaat recht op een WW-uitkering, dan heeft de werkneemster recht op een volledige zwangerschaps- en bevallingsuitkering. Na afloop van het verlof ontvangt de werkneemster een WW-uitkering indien aan de voorwaarden die daarvoor gelden is voldaan. Ik weet niet in hoeverre bovenstaande citaten kloppen, maar het is dus de moeite waard om je er even in te verdiepen. In ieder geval heeft jouw werkgever wel een heel kortzichtig personeelsbeleid. Voor zover ik weet kost een zwangerschapsverlof een werkgever helemaal niets. Ze kunnen gewoon een uitkering voor je aanvragen bij het UWV. Tot een bepaald dagmaximum (de meeste vrouwen komen hier niet aan) wordt je salaris dan volledig doorbetaald door hen. En bedrijf die zo slordig met zijn personeel omgaat, verdient misschien ook geen goede werknemers!
dat hoorje vaker... Kunnen ze daarna namelijk weer overnieuwe beginnen met de "tijdelijke jaarcontracten".... ik had er GEEN genoegen mee genomen..Mara goed ik sta natuurlijk niet in jou schoenen... Succes!
Ontzettend vervelend! Wat je voor jezelf het beste zou kunnen doen is je ziek melden voor het einde contract. (ziek vanwege zwangerschap) Dan heb je in ieder geval zonder problemen recht op een uitkering. Verder zullen ze je idd over een half jaar weer op contractbasis aan willen nemen. Naar, maar dat mag wel. Je zou nog kunnen proberen om het bedrijf zover te krijgen dat ze de evt. belofte om je dan wel in vaste dienst te nemen op papier zetten. Ik acht de kans niet groot, maar dan zit je wel gebakken. Het bedrijf moet overigens wel aan kunnen tonen dat er geen reden is om je op vast contract te nemen. (de functie komt te vervallen/economisch belang van het bedrijf) Als jij nu al zegt dat ze dat over een half jaar wel doen, hebben ze waarschijnlijk nu geen recht om je een contract voor onbepaalde tijd te weigeren. Als ik jou was zou ik gewoon even bij de rechtswinkel binnen lopen. Die kunnen je vast helpen hierbij! Succes!
bij een contract voor bepaalde tijd hoeft niet opgegeven te worden waarom een contract niet verlengd wordt. aangezien ze zelf vrij duidelijk hebben aangegeven dat ze je wel weer willen aannemen nadat jou w verlof is afgelopen, konden ze zich zelf nog wel eens in de vingers hebben gesneden. ze hebben het niet zo zwart/wit gezegd, maar wel doen laten denken dat het te maken heeft met de zwangerschap. probeer eens uit te vissen of je deze afspraak per mail zou kunnen ontvangen. schrijf je leidinggevende bijvoorbeeld eens per mail aan en vraag hem of haar om wat extra duidelijkheid, omdat je het 'niet helemaal goed begrepen hebt'. 'dus na mijn verlof willen jullie mij wel weer aannemen? dat zou fijn zijn!' als je dat op schrift hebt sta je weer wat steviger in de schoen, maar moeilijk zal het wel worden, plus dat je je moet afvragen of je wel wilt blijven werken voor zo'n baas. succes ermee!