wat moet ik hier nou mee???

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Ukje1, Feb 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Onze G. doet iets en ik ben benieuwd wat jullie zouden doen en wat denken jullie ervan??

Als G. op bed word gelegd dan begint hij te krijsen (hebben een heel ritueel die we elke keer afspelen echt iedere keer), zodra hij op bed word gelegd blijf ik boven en ga elke keer als hij echt krijst (jengelen mag) naar hem toe, sus hem weer en loop weer weg, G begint opnieuw.... ik loop weer terug sus hem en ga weer weg...
    G. krijst wel maar geen tranen en zodra je binnenkomt is hij ook meteen rustig en krijg je een lach van hem....
    Dit kan zo gerust een halfuur doorgaan met naar boven lopen, sussen, muziekje nog eens afspelen ga maar door.

Optillen heeft totaal geen nut want als je G terug legt in zijn bedje nadat hij gesust is begint het hele riedeltje van voren af aan.
    Knuffelen wil hij dan ook niet en gaat dan wild om zich heen slaan. (geloof me hij heeft een goeie rechtse)
    G is wel degelijk moe, ogen wrijven, gapen, aan zijn oor zitten, ogen wegdraaien van het speelgoed etc maar slapen doet meneer niet :D

Nu was hier gister mijn mams en wat denk je.... G word op bed gelegd en hij geeft 1 krijs van ik ben het er niet mee eens en ging gewoon slapen!!!
    Terwijl wij doen alles netjes volgens het ritueel en meneer weigert en op dagen als vandaag haal ik hem dan maar uit zijn bed en leg hem maar in de box tot hij weer omvalt van de slaap om het hele riedeltje weer af te spelen.

Wat zouden jullie doen???

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoe lang is je slaapritueel? Dat misschien inkorten?
    Is zijn bedje opgehoogd? Zou dat nog kunnen helpen?

3. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Het ritueel is als volgt:

- G. mama ziet dat je moe bent ik ga je in je slaapzak doen en dan ga je slapen.
    (leggen hem in de slaapzak, schone broek als dat nodig is)
    - Doet gordijnen samen met hem dicht en zeggen: Weltrusten G gaat slapen!
    - Leggen hem in het bedje doen zijn nachtlampje en muziekje aan en geven hem een kus met de woorden "slaap lekker liefje, mama blijft nog even boven.
    (vanaf dit moment begint G meestal te krijsen, of als de deur dichtgaat.

Bedje is verhoogd (dikke boeken eronder)

4. raspberry

Hoe lang doet hij dat al, dat krijsen als hij neergelegd wordt? En doet hij dat zowel bij jou als je man/vriend?
    In welke houding slaapt hij? Heb je andere houdingen geprobeerd?
    Om welke reden is zijn bedje opgehoogd: heeft hij last van reflux? (Zoja: buikligging is dan erg fijn!)

5. Nyn

Nyn Fanatiek lid

Jan 14, 2013
    1,008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    En wat deed je moeder?

Is er een manier waarop hij wel in slaapt komt zonder dat je een half uur of een uur bezig bent met gekrijs sussen?

Hij is drie maanden zag ik, als hij bijvoorbeeld wel op je arm in slaap valt, en je hem dan gewoon weg kunt leggen, zou je daar misschien een paar dagen in mee kunnen gaan, klinkt alsof hij totaal niet wil dat je weggaat.

Dat is wellicht ook nog een oplossing, niet weggaan..
    Handje op zn buikje leggen en daar houden tot hij slaapt, handje vasthouden door de spijlen heen, zoiets. Niet gaan kletsen, sussen, oogcontact maken en dat soort entertainment, maar alleen laten weten dat je er bent.

Die rituelen en dingen volgens het boekje doen is heel leuk (en heeft vaak ook degelijk wel effect), maar er zijn soms periodes dat je kindje aan iets anders behoefte heeft. Probeer erachter te komen wat dat is.
    Zou ook duidelijkheid kunnen zijn, je moeder was misschien wel heel duidelijk dat het slaaptijd was, misschien ga jij te snel sussen? Of je haalt hem weer uit bedje, pakt hem op, gaat tegen hem praten.. ?Misschien dat je (onbewust en onbedoeld) verwarring zaait bij hem.

6. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Hij doet het letterlijk bij iedereen, wie hem ook naar bed brengt en hij doet dit al vanaf dat hij 3 weken is.... Het was frapant dat hij het gister niet deed bij mijn mams want normaal doet hij het daar ook.
    Ene dag gaat het iets beter dan de andere dag.
    G. ligt op zijn rug in bed en het bedje is verhoogd vanwege reflux inderdaad.
    G. slaapt in een slaapzak omdat hij woest werd als hij werd ingebakerd.
    Op de buik slapen mag G niet ivm dat hij zijn hoofd nog niet kan optillen en hij sowieso op zijn buik liggen niet fijn vind, vrijdag word er onderzocht of G Erbse Parese heeft. Hij heeft dus amper kracht in zijn nekje en in zijn linkerarm (daarom gaat zijligging niet)

Ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen.....

7. Nyn

Nyn Fanatiek lid

Jan 14, 2013
    1,008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Hoe hoog staat het bedje?

8. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Misschien bij jou in slaap laten vallen en daarna in zn bed leggen

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat zielig, zo huilen. bij mijn zoon lokt dat een enorm reflux uit. Jammer dat hij door zijn mogelijke krachtvermindering niet kan buikslapen. Heeft hij misschien pijn? Rond de 4 maandn ging slapen hier makkelijker, daarvoor sliep hij vaak in de woonkamer of viell op schoot in slaap. Rituelen en eigen kamertjes zijn leuk als dat werkt, zo niet zou ik gewoon zoeken naar iets wat wel werkt. Kan hij in de box wel plat liggen? Ofwel is 't misschien pijn bij liggen?

10. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Ik zal even proberen te reageren op iedereen:
    - Bij ons in slaap vallen wil hij niet hoe soest wat maar als je maar gaat verzitten dan is hij weer klaarwakker;
    - Bij hem blijven en zijn handje vasthouden, geen nut hij krijst dan alleen maar de boel bij elkaar;
    - Hoe dik zijn de boeken van Karin Slaugter?? 4 cm?? zo hoog staat de bovenkant en hij ligt op de helft dus niet te hoog ongeveer net zo hoog als in het ziekenhuis;

Het enige wat helpt als hij echt echt echt niet meer kan vanwege de slaap en het krijsen is dan over hem heenhangen en zijn handjes vasthouden en fluisteren dat alles goed is maar dan zijn we wel al een uur bezig hem te laten slapen doe je dit eerder dan word hij alleen maar giftiger dan giftig dat je hem belemmert in het bewegen.

11. raspberry

Kan die erbse parese niet de oorzaak zijn van het krijsen als hij neergelegd wordt? En zoniet: heeft hij medicatie voor zij reflux? Als dat niet zo is, zou ik dat op z'n minst uit willen proberen om te kijken of dat nog verbetering kan geven...

12. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Het is echt geen pijn geloof me na alles wat we hebben meegemaakt met G weten we exact wanneer hij pijn heeft dit is echt gewoon pure drift van het niet willen slapen.
    Onze G. wil overal bij zijn en alles meemaken wat wij ook meemaken.
    In de box slapen is voor hem te vermoeiend omdat hij dus door alles wakker word. als iemand al gaat verzitten is hij weer wakker en hij is behoorlijk prikkelgevoelig vandaar ook zijn eigen kamertje en bedje (hebben de kamer heel rustig gehouden) om hem in een ruimte te laten waar er zo min mogelijk prikkels zijn die hem overstuur kunnen maken.

13. raspberry

Hier trouwens ook rond 4 maanden een verbetering bemerkbaar, (ook reflux). Neemt niet weg dat dit uitputtend is, (weet er alles van, inmiddels de tweede dame die veel heeft gehuild hier :(), dus goed dat je actie onderneemt. Had je andere topic idd ook gelezen, en ik zou denken dat een gebroken sleutelbeentje deze klachten ook zou kunnen veroorzaken, (dat krijsen lijkt mij uiting van pijn. Onze oudste dochter deed dat ook voornamelijk als we haar neerlegden en was bij ons op de arm/in de draagdoek/op de buik nog relatief rustig... (relatief, dus ook dan geen tevreden kind, maar iig rustiger dan alleen in bed)).

14. raspberry

Kan het niet zijn dat er altijd milde pijn is, die hij niet heel duidelijk aan geeft, maar die wel veroorzaakt dat alleen gelaten worden, voor hem heel erg vervelend is? Zie mijn post hierboven, met onze oudste dochter?

15. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Voor de reflux heeft hij 10 mg Nexium per dag geloof me de arts wilde het eerst niet geven maar ik ben zo woest geworden dat ik het toch maar kreeg voor G.

In de box liggen, de kinderwagen, de wipstoel alles is goed.... behalve het ledikant zodra hij die ziet word hij boos...
    Meiden geloof me ik zou zo graag willen dat hij een keer goed zou slapen, snachts is er geen enkel probleem en slaapt hij van 20:15 tot 8:15 uur door maar overdags is het een prestatie als hij al 2 uur in totaal slaapt :(

16. Nyn

Nyn Fanatiek lid

Jan 14, 2013
    1,008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Inbakeren? Kan hij de eerste paar keer ook driftig van worden, maar als hij zich er eenmaal aan over heeft gegeven, dan wordt hij waarschijnlijk ook een stuk minder snel wakker (en dan heb ik het niet over de puckababys)

Hier staat er in totaal zo'n 15 cm aan boeken onder het bedje trouwens, lager heeft niet zoveel zin is mijn ervaring. Opgerolde handdoek eronder vastmaken aan het matras zodat hij niet naar beneden glijdt (bedje moet dus zo schuin staan dat hij naar beneden glijdt..).

Ziekenhuis heeft ook verschillende hoogtes he.. Toen mijn oudste daar een keer lag ter observatie, kwamen ze de na de eerste dag met zo'n schuine houten constructie aan voor onder het matras, aan het eind van de dag werd deze vervangen door een stuk schuinere...

17. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Owja in de kinderwagen liggen vind hij wel een verschrikking tot je naar buiten gaat en hij merkt dat we weggaan dan is alles goed maar leg je hem gewoon in de kinderwagen (om te slapen) dan is het dus weer woest en krijsen....

18. Nyn

Nyn Fanatiek lid

Jan 14, 2013
    1,008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Dit klinkt ook wel een beetje alsof hij inmiddels door al het gedoe wat jullie hebben gehad oververmoeid (aan het raken) is.

19. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Nyn hij heeft ingebakerd gelegen van 5 tot 10 weken en toen werd hij woest!! Echt krijsen en zichzelf loswurmen want onze G wilt zijn handjes boven zijn hoofd hebben en in zijn mond.

Savonds is het hooguit 10 minuten jammeren (heb ik het niet over krijsen) en gaan we ook 2x sussen en dan valt hij in slaap en slaapt de hele nacht door...
    Het is dus echt alleen overdags dat hij krijst zodra hij zijn bed ziet.
    Het is dus ook letterlijk het bedje zien, als je hem in zijn bed legt krijgt hij hele grote ogen en begint dan al paars aan te lopen van drift..

20. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

Jan 21, 2012
    1,514
    0
    0
    Kindje van een vriendin had dit ook.
    Die krijsde alles aan elkaar. Vond het zo zielig.
    Maar later bleek hij dit nodig te hebben.
    Elke keer als ze heen gingen haalden ze hem weer iets meer uit zijn slaap waardoor het dus weer van voor af begon.
    Laat ik zeggen dat ik absoluut geen voorstander ben van laten huilen. Maar daar hielp het dus wel.

Share This Page