zwanger..maar nog geen vrucht??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pinpini, 20 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinpini

pinpini Lid

19 aug 2011
    20
    0
    0
    Pas zwanger (ongeveer 5 weken) dolblij na vorige miskraam..:)
    Heb erg last van kramp in mijn buik ben vandaag naar gynaecoloog geweest en ze hebben gekeken maar er was alleen nog maar een vruchtzakje te zien net een ringetje..Het vruchtje was nog niet te zien de arts gaf aan dat het nog vroeg was en nog moesten wachten maar aan de ene kant zei hij ook dat het misschien een miskraam kan zijn vanwege de pijn.
    Nu maar afwachten tot 19 september pfff duurt wel erg lang en het idee dat het weer mis kan gaan is best eng...:(

Is er nog hoop????

2. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Jeetje wat duurt dat nog lang! Te lang vind ik! Hij had je volgende week al terug moeten laten komen!!
    En echt wel hoop verhalen hoor! Vaak mensen die korter zwanger zijn dan gedacht! Kan dat bij jou ook zo zijn?

3. pinpini

pinpini Lid

19 aug 2011
    20
    0
    0

Ik hoop het echt....
    Het zou kunnen dat ik korter zwanger ben, want ik weet niet wanneer ik mijn eisprong heb gehad...
    Moet echt lang wachten ik moet ook nog een afspraak maken bij de verloskundige ben benieuwd.
    De pijn is soms niet te verdragen is dat normaal??

4. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Bij de eerste heb ik ook rond de 5 weken een echo gehad en daarop was nog helemaal niets te zien. Slechts wat verdikt baarmoederslijmvlies wat mogelijk zou kunnen duiden op een zwangerschap. Of zoals de gyn het omschreef: je baarmoeder ziet er zwanger uit. Op dat moment kon ze er verder nog niets zinnigs over zeggen. Twee weken later mocht ik terug komen en was er een prachtig garnaaltje te zien met een kloppend hartje! en nu banjert dat garnaaltje als een peuterpuber door het huis!

Echt, 5 weken is nog veels te vroeg om iets te kunnen zien, laat staan dat ze iets zinnings kunnen zeggen over het wel of niet goed gaan van deze zwangerschap. En voor wat betreft die pijn. Voelt het aan als menstruatiepijn? Dat heb ik bij beide zwangerschappen ook heel erg gehad. Zelfs zo erg dat ik af en toe niet wist waar ik het zoeken moest. Ook had ik heel veel last van krampen die van mijn darmen afkwamen, maar dat onderscheid is heel moeilijk te maken. Trouwens de keer dat ik een miskraam heb gehad, heb ik totaal geen buikpijn c.q. krampen gehad...

Ik snap dat het moeilijk is, maar probeer vertrouwen te hebben in je lichaam en deze zwangerschap. Wat er te zien was op deze echo is heel mooi voor de termijn. 19 september is nog wel wat ver weg, maar volgende week een echo zou je ook niets mee op schieten want dan is de kans ook nog maar klein dat je een kloppend hartje gaat zien. Over twee weken zou het mooist zijn, want dat zou er toch echt wel een kloppend hartje te zien moeten zijn. Bel anders naar de gyn en leg je zorgen gewoon op tafel en vraag of je misschien over twee weken terug mag komen. Nee heb je, ja kun je krijgen!

5. babs81

babs81 Bekend lid

9 aug 2011
    675
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey gefeliciteerd

Ik had met 5,halve week ook een echo , dacht dat ik al 7/8 weken was. wist mijn cyclus niet, omdat we niet met kids bezig waren.

Bij de echo was enkel een klein rondje te zien en ik zag niets!
    maar gyn zag een dooierzakje
    ben een week later terug gegaan, afgelopen woensdag.
    en daar was het vruchtje te zien
    incl dooierzakje, we hebben zowel het hartje gezien als hgehoord!!

Heb ook meer dan op 2 handen aan miskramen gehad!!
    Blijf een beetje positief!!
    het schijnt in groeispurtjes te groeien!! misschien was eend ag later wel veel meer te zien!!!

6. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Jammer dat je nog niets zag op de echo zeg! Maar zoals hierboven al gezegd is, is dat best normaal voor als je 5 weken zwanger bent. Het kan best zijn dat je over anderhalf tot 2 weken wel iets ziet. Ik vind wachten tot 19 september ook wel erg lang...dat duurt nog een maand! Zelf had ik al de gyn. gebeld en gevraagd of ik niet over 2 weken kan komen omdat ik niet nog een maand in onzekerheid wil zitten!
    Succes en toch voorzichtig gefeliciteerd!

7. pinpini

pinpini Lid

19 aug 2011
    20
    0
    0

Bedankt voor je bericht het stelt me erg gerust...
    Ik was zo bang om weer een miskraam te hebben.
    Ja de pijn voelt als menstuatie pijn echt heel hevig soms zo erg dat ik gewoon geen kind meer wil terwijl ik het wel wil.
    Ik moet ook nog naar de verloskundige, wat doet de verloskundige eigenlijk? maakt ze ook echo's? ben nog nooit daar naar toe geweest anders maak ik een afspraak voor over 2 weken...
    Bij mijn vorige zwangerschap had ik geen hartklopping hopelijk dit keer wel...

8. pinpini

pinpini Lid

19 aug 2011
    20
    0
    0
    Dankjewel!

Ja ik denk dat ik toch maandag ga bellen hopelijk dan meer te zien.
    ben blij dat ik niet de enige ben en dat het normaal is.'
    nogmaals bedankt...

9. eendje507

eendje507 Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.205
    0
    0
    huismama
    West vlaanderen
    ja ja dat is allemaal goed mogelijk :) Heb vruchtje is maar rond de 6wk te zien dacht ik? Maar zeker moed niet opgeven :) Komt wel in orde denk ik :) Als je mag terug gaan in september zul je niet enkel een vruchtje zien maar ook een kloppend hartje :) pin je daar maar op :)

veel hoop meid!!

10. pinpini

pinpini Lid

19 aug 2011
    20
    0
    0

Dankje!

Ik hoop dat het mij ook nog gaat groeien!!
    bedankt voor je berichtje ik ga positief blijven...
    Duimen jullie ook voor me?

:)

11. pinpini

pinpini Lid

19 aug 2011
    20
    0
    0
    :) Ik ga er voor!!!
    dankje

12. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Wat een verloskundige exact doet, kan ik je niet vertellen aangezien ik altijd vanaf het begin tot het einde van de zwangerschap onder behandeling van de gyn heb gestaan. Wel weet ik dat het nogal verschilt per verloskundigepraktijk of dat je een echo krijgt bij de eerste afspraak of niet. Bespreek in ieder geval je angsten met de vk en wellicht kan zij een echo voor je regelen voor 19 september. Wanneer heb je de afspraak bij de verloskundige?

Heb je vandaag nog zo'n last van krampen? Tot nu toe geen bloed?

13. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Ik had dat ook en n week later mocht ik weer en toen was er een vruchtje met een kloppend hartje! Maar wel superrr raar dat ze jou pas zolaat terug laten komen!!!??? Meestal zeggen ze kom een week later nog eens...

14. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @pinpini: Ik sluit me volledig aan bij de andere dames, 5 weken is echt nog heel erg vroeg. Volgens mij zou het eerder raar zijn als je al wel een vruchtje had... Ik had trouwens tussen de 4 en de 6 weken ook helse krampen. heb echt op de grond liggen rollen van de pijn er hier ook nog een topic over aangemaakt. Maar er was niets aan het handje en het komt veel vaker voor, dus maak je alsjeblieft geen onnodige zorgen!

Even off-topic, maar waar ik me zo kwaad om kan maken zijn die van die horken van een gyns die je al wel heel erg vroeg een echo geven en daarmee onzeker maken (en ook nog eens door wat ze zeggen!, want pijn zo vroeg is echt normaal, google maar) en je dan wel super lang laten wachten op een volgende echo :x. Wat zijn dat nou voor manieren. Als je er voor kiest om een patiente een echo met 5 weken te geven, geef dan ook een echo met 6,5 week ofzo en niet pas weken later. Want je weet immers dat met 5 weken de kans heel groot is dat er nog niet veel te zien is ;). Pffffff, en jou nu lekker in onzekerheid laten :(.

Ik duim voor je, veel succes!!

15. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Of je VK echo's maakt, hangt helemaal van de praktijk af. Bij mijn praktijk zijn drie van de vijf vk's opgeleid voor het maken van echo's en ze hebben dan ook een eigen echo-apparaat. Er zijn ook praktijken die die luxe niet hebben en dan zit je vast aan een echobureau (en moet je vaak tot 11, 12 weken wachten).

Ik zou toch proberen om nog wat geduld te hebben. Als je te snel weer een echo laat maken is er een grote kans dat er nog steeds niets te zien is (en dat maakt je denk ik ook niet geruster!). Alhoewel 19 september dan misschien wel weer erg ver weg is.

16. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Raar dat ze je zo lang laten wachten. Dat is volgens mij niet echt gebruikelijk (en helpt ook niet echt geruststellend).
    Maar 5 weken is echt nog heel vroeg hoor!
    Dat je nog geen vruchtje ziet is heel normaal!
    En die menstruatiepijnen hoor ik ook van veel mensen (heb ik zelf ook gehad).
    Hou moed meid! Geen bloed geeft de burger moed!!!

(maar ik zou nog wel even bellen of er niet eerder nog een echo kan worden gemaakt!)

17. pinpini

pinpini Lid

19 aug 2011
    20
    0
    0
    Ik moet nog een afspraak maken bij verloskundige ik ga morgen bellen.
    Vandaag heb ik gelukkig nog geen krampen gehad maar wel erg misselijk ik heb zo'n gevoel alsof ik moet overgeven en alles ruikt vies. En gelukkig geen bloedverlies gehad..
    Ik bespreek het wel met verloskundige hopelijk kan snel terecht.

18. pinpini

pinpini Lid

19 aug 2011
    20
    0
    0

dankje merah!! ik probeer moed te houden!!!:)

19. pinpini

pinpini Lid

19 aug 2011
    20
    0
    0
    bedankt voor de info! ik heb veel geduld nodig ik probeer positief te denken!!!

20. pinpini

pinpini Lid

19 aug 2011
    20
    0
    0

Ja ik snap het ook niet zo lang moet ik wachten.
    Hopelijk kom ik ook met goed nieuws bij de volgende echo!!

Deel Deze Pagina