4 weken zwanger, bloeding en kramp

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mamamd, 10 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Misschien iets geks hoor, maar misschien na het weekend een testje doen, ik testte een week na mijn miskraam negatief, ik was toen 5+3wk zwanger.. Ik blijf voor je duimen meis

2. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    #42 bozoe, 11 okt 2016
    Laatst bewerkt: 11 okt 2016
    Hey meid,

Ik heb ook al gereageerd in je andere topic maar ook hier maar even
    Ik snap je onzekerheid en helaas kan niemand dat nu bij je wegnemen. Het kan beide kanten op gaan, een miskraam of het gaat inderdaad wel gewoon goed.

Je kunt voor je eigen gemoedsrust een zwangerschapstest doen (morgenochtend en vrijdagochtend bijvoorbeeld) in het geval van een miskraam zal de test waarschijnlijk wel aflopen. Hoe naar dat natuurlijk ook is heb je dan wel iets meer duidelijkheid dan rustig af te wachten maar de keuze is uiteraard aan jou. Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Een arts/verloskundige kan met dit termijn helaas ook niet veel voor je doen.

Dikke knuffel!

3. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

20 jun 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Zoals al eerder gereageerd... ik vind het eerlijk gezegd niet zo positief klinken. Zeker omdat je vanmorgen weer kramp had in combi met bloedverlies. In geval van een miskraam zal het op deze termijn waarschijnlijk aanvoelen als een menstruatie als het mis gaat. Je zou inderdaad een test kunnen proberen, maar zolang de miskraam niet doorzet is de kans groot dat die nog positief zijn. Bij 1 miskraam zag ik een duidelijke afloop in de testen, bij mijn andere miskraam bleef de test ook 2 weken erna nog positief. Je zal dus misschien niet veel duidelijkheid krijgen van testen, maar het is het proberen waard.

Hoe onzeker ook, je kan niet anders dan wachten..... heel veel sterkte.

4. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Meid ik zit er nu ook midden in. Ik heb helaas wel ervaring al. Als er bloed en krampen is was dit bij mij allebei de keren een miskraam.
    Mijn testen liepen deze zwangerschap al af dus ik zag het al aankomen. Bij jou met deze korte zw duur zal dit ook t geval zijn. Sterkte meis je komt er overheen, echt!
    En de kans dat je het nog keer mee maakt is heel klein. Ik en meerdere dames met meerdere mk hebben vaak wel iets... sterkte komende dagen. Als je koorts krijgt of enorme buikpijn even aan de bel trekken bij je dokter

5. Mamamd

Mamamd Actief lid

23 feb 2016
    253
    0
    16
    Ik heb geen buikpijn meer. En het is nu licht roze.. daarom Is het lastig om het een miskraam te noemen.

6. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Waarom is t lastig om t een miskraam te noemen? Bloed, krampen en stolsels is heel vaak een miskraam. Ook zeker tot 6w is t alleen een menstruatie... ik heb er niet eens veel last van en verlies nooit veel bloed. Wellicht hoor je bij de gelukkigen waarbij alles goed is. Deze mensen bestaan maar zul je tussen 6-7 weken pas weten. Maar als je een test doet en deze loopt af ipv op qua streepjes dan is dit met die zw duur een teken dat het niet goed zit.
    Sterkte

7. Mamamd

Mamamd Actief lid

23 feb 2016
    253
    0
    16
    Ik ga het idd eens proberen met testjes ookal zegt dat niet gelijk iets naturlijk. Zal t morgen proberen. Dan is het 2 dagen na de eerste bloeding

8. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Jawel dit zegt wel iets.
    ik heb t gevoel dat je hier voornamelijk bevestiging zoekt dat het wel goed zit. Dit hoop ik natuurlijk enorm voor je en die wonderen zijn er. Als dit jou kracht geeft, vooral in geloven en vasthouden. Maar zet er dan bij dat je de negatieve verhalen niet wilt horen.
    Ik heb er nu 3 gehad en bloedverlies met 4 weken is bijna nooit een goed teken. Als testjes niet oplopen maar aflopen is dit niet goed. Tot 6 weken stijgt je hcg en dan is t bijna niet meer goed te meten voor zo'n test en dan kan t zijn dat ze minder dobker worden maar rond de 4 weken kan dit niet.
    Bloed, krampen en aflopende testen betekenen helaas maar 1 ding. Over 2 weken kun je echo krijgen en wie weet zit er een wondertje in jouw buik!!! Maar houd ook rekening met een miskraam.
    Nogmaals sterkte

9. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Helaas is een miskraam met jouw termijn niet veel meer dan een hevige menstruatie (zelfs dat nog niet eens in alle gevallen):(. Het vruchtje is nog zo minuscuul klein dat je het niet zult herkennen als dusdanig zodra je het verliest. Dus je hoeft echt geen weeën of hevige bloedingen te hebben voordat het een miskraam kan zijn

10. Mamamd

Mamamd Actief lid

23 feb 2016
    253
    0
    16
    Ik ga vandaag testjes halen en dat eens doen dat zal misschien al iets zeggen

11. Mamamd

Mamamd Actief lid

23 feb 2016
    253
    0
    16
    Ik ga vandaag idd even een testje halen en gelijk een echo aanvragen. Mocht het testje positief zijn heb ik nog hoop maar ook dan voel ik me er niet zeker van. Kramp is helemaal verdwenen en het bloed is alleen bij het afvege roze.

12. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Pfoe wat een spanning! Ik hoop zo op een goede afliop voor je..

13. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

20 jun 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Succes! Ik blijf voor je duimen

Deel Deze Pagina