Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb al sinds een paar dagen voor mijn NOD tot nu (4 weken en 4 dagen zwanger) pijn in mijn buik als ik van de trap af loop of als ik over hobbels fiets. Ik voel mijn baarmoeder echt zitten op zo'n moment en het doet goed zeer. Is dit normaal? Ik heb soms ook wel eens als ik stil zit een beetje licht ongigevoel. Hebben jullie ook buikpijn en zo ja, wat voor buikpijn? Liefs madeliefie
Klinkt bekend. Ik had de eerste weken ook ontzettende last van buikpijn en krampen. Bij mij was dit de groei van de baarmoeder. Dat deed ontzettend zeer. Als je je zorgen maakt, bel je vk even. Ze kunnen dan eventueel een vervroegde echo doen om te kijken of alles zich normaal ontwikkeld.
Hai madeliefie, Ik heb ook een paar dagen flinke buikpijn gehad en dacht echt dat ik ongesteld zou worden, maar ben gisteren naar de HA geweest en die zei dat dit idd normaal is. Haar uitleg was, dat je baarmoeder nu aan het groeien is (word bijna 8x zo groot) en dat geeft buikpijn. Niet iedereen heeft hier last van maar als het wel zo is dan kan het 9 van de 10x geen kwaad. Maak je je toch echt heel erg zorgen bel dan even naar de HA of de VK. Heel veel succes
ik heb het ook heel soms. Bij mij is het vaak als ik even op de bank gekegen heb en ik dan rechtsta... dan krijg ik een soort stekende pijn. Toen ik het aan de gyn. vroeg zei ze me dat het was omdat dan die banden weer een duwtje krijgen. Was helemaal niets om me zorgen over te maken.
Meiden, bedankt voor jullie reacties! Ben inmiddels al weer een beetje gerustgesteld. Ik kon nergens goede informatie vinden over wat voor buikpijn normaal is rond deze tijd. Ik had zelf niet het idee dat er iets heel erg mis was, maar wilde het toch even weten.
Hallo, ik ben vandaag 4 weken en 6 dagen zwanger en ook ik heb zo een zeurderig gevoel in mijn onderbuik. Hoe ik ook zit of lig het maakt weinig uit ik blijf het voelen en dat verontrust mij ( ik een doorgewinterde moeder van 7 kinderen ). Ik heb ook gewoon de angst dat het misgaat omdat ik vorig jaar dus een miskraam heb gehad. Het tegenstrijdige is wel dat ik toen helemaal geen pijn had of zoiets. Zijn het met 4 weken en 6 dagen dan toch al de banden die je voelt? gr. Nicole
komt inderdaad door de groei en ook doordat je darmen op moeten schuiven... je darmen zijn eigenlijk ook vaak behoorlijk gevoelig. En door de hormonen kan er ook verstopping optreden wat ook al pijnlijke klachten vanbinnen geeft. Ongi krampen heb ik gehad van 3 weken tot 6 weken zo'n beetje, behoorlijk heftig ook soms. Erg eng, maar blijkbaar dus normaal