Alles wat ik hier ga vragen staat wel ergens op het forum al, sorry voor dat. Maar ik wil gewoon commentaar horen van andere vrouwen. Ik zit voor een half jaar in het buitenland en ben een hele lieve vriend tegen het lijf gelopen. Het is de eerste keer dat ik een langdurige seksuele relatie heb en ik heb al heel wat hormoonwisselingen meegemaakt in een paar maanden tijd, dus ik weet echt niet meer hoe mijn lichaam precies in elkaar zit. Normaal gesproken zijn mijn periodes altijd heel onregelmatig, soms 25 dagen soms bijna 2 maanden. Maar nu ben ik de laatste maanden heel regelmatig geweest tot nu. Ik ben nu 5 dagen te laat, wat dus normaalgeproken helemaal niet vreemd zou zijn, maar nu begin ik mij toch zorgen te maken. Andere dingen waar ik last van heb zijn gezwollen borsten die iets gevoeliger zijn dan normaal. Duizeligheid. Juist verminderde behoefte aan eten, niet specifiek iets trouwens gewoon eten in het algemeen. Ik heb bijna een week nu krampen die bij ongesteldheid horen, alleen heb ik dat meestal maar voor 2 dagen maximum. Mijn darmen doen wat vervelend voor 4 dagen nu denk ik. Mijn afscheiding is veel dunner dan normaal, las ook net dat dat een teken kon zijn. Twee dagen geleden heb ik ook een zwangerschapstest gedaan (clearblue), ik dacht eerst dat er een negatief resultaat uitkwam, ik heb hem toen weggelegd. Toen ik later op de dag echter nog een keer keek zag ik heel vaag een vertikaal streepje. Ik heb hier eens naar de foto's gekeken en daar staan bijna soortgelijke afbeeldingen op als ik gezien heb en daar wordt dan van gezecht dat ze een positief resultaat weergeven. Ik kan helaas geen foto meer maken, beetje te laat aan gedacht om dat te doen. Maar ik weet nu dus niet wat ik moet denken. Ik ben ook zo nerveus, dat heeft in het verleden er ook nog wel eens voor gezorgd dat ik niet ongesteld werd. Maar zou iemand hier aub commentaar op kunnen geven.
Hoi dame, Je zou inderdaad zwanger kunnen zijn of gewoon je menstruatie is wat aan de late kant.. En heb je een schijnzwanger schap.. M.b.t je positieve test ? mogenlijk is die dus positief. ik zou hem zeker ff op nieuw doen.. en als je dan weer zelfde resultaat heb en je begrijpt het niet.. maak dan een foto ervan.. of neem m mee naar je arts.. je zou deze vraag ook aan de verloskundige hier kunnen stellen maar ik denk dat ook die je adviseert om opnieuw te testen.. koop dan gelijk de 2 testen van clearblue en test als ie negatief is over een aantal dgn opnieuw. of doe de test dan bij je dokter.. ik weet je heb hier niet zoveel aan behalve dan dat t je onzekerheid bevestigd.. sowieso slaat een test niet zomaar positief uit.. maar als je medicijnen gebruikt zou dit weer wel kunnen.. ik adviseer je om m mee te nemen naar de dokter. en dan bij de dokter hun test te doen.. en dan zal die je gelijk vertellen hoe en wat.. hun hebben toch geheimshoudings plicht.. Sterkte
Dat was ik nog vergeten neer te zetten. Ik heb twee testen gekocht maar ik stel de tweede nog een paar dagen uit, tot zondag is nu mijn plan. Als ik in nederland was geweest had ik er serieus over gedacht om naar mijn huisarts te gaan. Het probleem is nu alleen dat ik nog een paar maanden in zweden zit en het wat moeilijk is om een doktersafspraak te regelen in een taal die ik niet machtig ben. En ik gebruik geen medicijnen dus dat kan ik iig uitsluiten als reden voor een positieve uitslag.
Hallo ik had een vraag ik ben al sinds 1.5 jaar bezig voor n kindje en ik heb een tijdje een onregelmatige cyclus gehad nu is mn cyclus meestal rond de 30 32 dagen ik voel mijn eisprong ook meestal met steken of met n bloeding die ongeveer 1 week duurt daardoor weet ik dat ik vruchtbaar ben nu heb ik in mijn vruchtbare periode seks gehad en moest ik normaal 14de ongesteld worden nu ben ik nog steeds niet ongesteld en heb heel erge last van menstruatiegevoel en krampen ik zou dus ongeveer nu op n cyclus van 45 dagen ongeveer zitten wat k wel heel veel vind en het verklaard niet dat ik al rond de tijd dat k ongesteld moest worden menstruatiepijn heb en heb niet echt last van borsten alleen van tepels zelf en gigantisch honger maar dat is natuurlijk ook zo als k ongesteld moet worden zou ik zwanger kunnen zijn of maak ik me druk om niks? groetjess
hmmm... de meeste artsen in Zweden kunnen wel Engels... en anders... heb je geen vertrouwenspersoon op je werk die je mee zou kunnen nemen? iemand die voor je kan tolken?
had getest toen k ong 6 dagen overtijd was maar was negatief heb wel de test gedaan 1 dag nadat k seks had gehad en er dus nog uhh ja vies misschien sperma bij kon zitten en weet niet of als de test negatief je dus echt niet zwanger kan zijn
Ik heb nu net vanmorgen weer een test gedaan, ik moest echt een week wachten van mezelf. Het waren dus niet de zenuwen in mijn geval ik ben echt zwanger. Nu moet ik eens goed met de vader gaan overleggen wat we gaan doen, het feit is er gewoon dat we we elkaar nog een maand zien en daarna waarschijnlijk nooit meer, en ik weet echt niet of ik een kind alleen kan opvoeden. Ik ga morgen ook eens opzoek naar een manier om bij een dokter hier terecht te komen.
Een voorzichtige proficiat alvast! Weet niet wat je beslissing gaat zijn maar ga voor je gevoel uit. Het lijkt me niet zo makkelijk nee zo ver van huis. Hou ons op de hoogte! Groetjes